Broodbeleg, tussendoortjes enz

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Meiske2015, 18 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik eet altijd rauwkost met haar mee.
    Vind het zelf wel lekker.
    Maar daar trapt ze niet in :roflmao:

Huttenkase heb ik zelf nog nooit op.
    Dat is ook smeerbaar?
    Cashewnoten pasta klinkt lekker!

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Misschien duurt het even, dl was al wat ouder toen. Huttenkase is hele jonge waterige, brokkelige kaas in een bakje. Lijkt een beetje op van die brokkelige yoghurt maar dan wat steviger.

3. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.133
    113
    Ook ik vind het hetzelfde.
    Waarom gaat nog eens hetzelfde brood aanbieden te ver? Blijft hetzelfde brood dat je eerder ook gaf. Jij biedt niks meer aan. Waarom gaat dat dan niet te ver? Hier hebben ze nog een keus, het brood.

Ik snap de logica niet zo volgens mij.

4. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Gewoon even nieuwsgierig: bied je dan de kale boterham ook weer met avondeten aan?

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.133
    113
  6. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Omdat ik geen brood ga aanbieden wat al een tijd op het aanrecht staat uit te drogen.

Als ze het niet wilt eten dat wilt ze het gewoon niet. Zou niet weten waarom ik het dan moet opdringen.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Als ze het een periode écht bond maken wel, maar dat is maar een keer voorgekomen met de oudste.

Liekje81 vindt dit leuk.
  8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik ben wel zo aardig het broodje even in een plastic zakje te doen tegen uitdrogen.

Liekje81, tuc en Marchella vinden dit leuk.
  9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.921
    3.941
    113
    De jongste eet hier ook graag zn kaas of vleeswaren van het brood af. Prima, zolang hij het brood daarna ook maar opeet en dat doet hij meestal wel. De oudste heeft het inmiddels afgeleerd, want heel simpel ze krijgen niet een nieuw stukje brood als het vorige nog niet op is, geldt ook voor korstjes.
    Ik ruim de restjes hier wel op als ze het niet opeten, of het moet nog een fatsoenlijk stuk zijn, dan verpak ik het en in de koelkast.
    Ik bied het niet opnieuw aan bij een volgende maaltijd, maar dat is ook omdat bovenstaande regel van geen nieuw stukje als het vorige nog niet op is, goed genoeg werkt hier. Zouden ze daardoor per maaltijd minder dan 1 snee brood eten, dan zou ik het denk ik wel invoeren want ik wil wel dat ze fatsoenlijk eten.

10. gaiamaria

gaiamaria Actief lid

17 jun 2009
    154
    4
    18
    Ze vindt brood met worst en kaas blijkbaar gewoon niet lekker, smaken verschillen nu eenmaal.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Hier heeft de oudste heel lang een boterham met alleen roomboter gegeten en dan een plakje worst of kaas er los naast.

Hopsatee vindt dit leuk.
  12. Blaagje

Blaagje Lid

19 jul 2017
    56
    19
    8
    Vrouw
    Hier snipper ik ook wel eens banaan in plakjes voor op de boterham, dunne plakjes appel met een beetje kaneel kan ook op brood en aardbeien of ander fruit wat ze lust. Hier gaan worteltjes, snoeptomaatjes, komkommer, paprika, kleine roosjes bloemkool en ook zoals eerder genoemd gedroogd fruit zoals dadels, mango, vijgen en schijfjes banaan (die laatste noemen ze hier chips ) er prima in. Hoewel het ook zo z'n fases kent, wat de ene keer prima gaat is de andere keer onmogelijk...

13. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier word ook de worst van het brood af gegeten. Ik snijd het brood in 4 stukken ze krijgt pas een volgend stuk als het vorige stuk op is.

14. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Als ze een moeilijke eet periodes heeft dan heb ik voor de lnuchtere 1 boterham en iets lekkers zoals eierkoek. Ik zeg duidelijk dat we eerst de boterham gaan eten en als die helemaal op is de eierkoek. Ik begin dat op Den duur smakelijk van mijn eierkoek te eten en ik herhaal het nog een paar keer. Als mijn eierkoek op is heb je och en ga je zonder eierkoek naar bed. Vorige keer was ze heel erg snel met alle kale boterhammen en korstjes ;)
    Vooral consequent blijven en zorgen dat ze weten dat het meent wat je zegt.
    Ik ga ook geen korsten bewaren oid. Na dr dut gaan we weer met het gewone programma verder. Snoep krijgt ze hier zoiezo nog niet

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.140
    8.871
    113
    :roflmao: Hier gaat het ook gewoon in een bakje tot het volgende eetmoment. Niets meer aanbieden vind ik ook zieliger.

16. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Dit! Ik moest vroeger als kind eerst een boterham met hartig eten en mocht daarna pas zoet beleg.
    Dat vond ik als kind echt vreselijk! En ik hou nog steeds niet van hartig beleg. Dus die regel heb ik bij mijn kinderen niet ingevoerd. Wel ben ik bij hun eerst begonnen met hartig beleg, maar zodra ze konden kiezen kozen ze met grote regelmaat voor zoet beleg. Ik heb liever dat ze zonder zeuren 2 boterhammen pasta eten dan zitten te kniezen boven een boterham gezonde?! worst. Ze kiezen hier dus helemaal zelf, maar ook regelmatig wordt er naar hartig beleg gepakt.

17. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.921
    3.941
    113
    Haha die regel gold bij ons thuis vroeger ook!
    Heb ergens gelezen dat het juist beter is om eerst zoet en dan hartig beleg te eten, maar geen idee meer waarom dat was.
    Onze kinderen mogen zelf kiezen, met enkel de regel dat op elk stukje brood iets anders moet. En iets van chocola (pasta, hagelslag, vlokken) mag 1x. Ze eten gemiddeld 4 boterhammen per dag dus dan komt alles wel zo'n beetje aan bod. Hartig is inderdaad niet altijd dirct gezonder dan zoet, maar ben er zelf van overtuigd dat overal weer iets anders in zit en dat daarom variatie nog altijd het best/gezondst is!

18. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
  19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.140
    8.871
    113
    Hier mogen ze zelf kiezen wat er op hun brood gaat. Maar dan moet het dus wel op. Of niet, ook prima, maar dan het beleg ook niet. ;) Het is dus niet kaas kiezen, de kaas er af eten en vervolgens klaar zijn met eten. Dat hadden ze dan maar moeten bedenken voor ze de kaas opaten. ;) Kaas als beleg bij het ontbijt of de lunch is kaas als beleg en geen los stukje kaas als tussendoortje, dus hoort er een boterham bij. ;) En als ze dat niet willen, dan moeten ze dus iets anders kiezen voor op hun brood. :)

Zelf vind ik hartig beleg 's ochtends vreselijk. Ik eet 's ochtends dus ook altijd iets zoet op mijn brood. Mocht vroeger thuis ook al en ik vind het ook prima. Inderdaad liever gewoon een boterham naar binnen dan iedere keer strijd of amper eten oid.

20. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Brood beleg mag hij altijd zelf kiezen. Hij wisselt zelf genoeg af, kipfilet, roomkaas, smeerkaas, cervelaat etc... Zoet beleg eet hij alleen maar pindakaas, nutella of hagelslag meer heb ik ook niet in huis. Zelf eten we het niet.

Tussendoortjes wisselt, rijstwafel, koekje, fruit, bakje yoghurt, smoothie, gedroogd fruit.

Deel Deze Pagina