En we hebben een sprongetje...!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ma2Be, Mar 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Vorige keer bij het eerste 5 weken sprongetje hadden we er vrij weinig van gemerkt. Nu zou de tweede van 8 weken eraan komen, vanaf een weekje geleden ofzo.
    Ik dacht, ga eens goed opletten. Ze was al een paar keer wat jengelig, naar ik dacht van weer krampjes. Ik had ook nog niet de e/mail gehad van Oei ik groei.

Zaterdag ging ik even winkelen, en papa paste op.
    Ze heeft dus bijna aan één stuk gekrijst totdat ik terug was. Ontroostbaar, en geen idee wat er was. Papa dacht al dat ze zich gestoten had ofzo.
    Ik was helemaal in de veronderstelling dat het kwam omdat ik er niet was, of dat ze toch nog honger had.
    Maar ´s avonds begon het hele circus opnieuw.
    Vrijdagavond had ze al niet willen drinken, en was mijn borst ook opeens leeg. Ik in paniek een voorraadje gekolfde melk uit de koelkast getoverd, maar opdrinken, ho maar.
    Wel huilen, en dat doet ze anders nooit.

´Wat is er dan toch allemaal met je..?´ vroeg ik me af. Krampjes? Maagzuur?
    Dan maar met papa in badje. Even ontspannen, maar ze bleef rusteloos. Krijsen bij het aankleden.. Dat hadden we ook al weken niet meer gehoord.
    Nog maar een keer een voeding om 21.00 uur. En vervolgens slaapt ze aan een ruk door tot de volgende ochtend 6 uur.

Gisterenochtend was het allemaal weer goed. Gisterenmiddag dacht ik leuk Baby Einstein met haar te kijken. Ze keek vol interesse. Ik vond het heel schattig hoe ze vol verbazing en opwinding het allemaal bekeek en we hebben de hele dvd samen uitgekeken.
    En daarna was ze weer ontroostbaar tot 8 uur ´s avonds...

Toen viel het kwartje. We hadden zaterdagmiddag ook al gekeken, en dit was misschien nog even too much, te veel prikkels van al dat nieuws!

Uiteindelijk viel het kwartje. Dit is 100% een sprongetje!

2. Heel herkenbaar ! In het begin stond ik er nogal sceptisch tegenover en had zoiets van 'het zal allemaal wel' maar nu blijkt ons meisje erg gevoelig te zijn voor sprongetjes ( buiten de sprongetjes is ze 1 en al vrolijkheid) en heb het boek gekocht. Echt een verademing om te weten wat er omgaat in zo'n klein koppie .

Vooral nu ze veel gaat ontdekken is het geweldig om in te kunnen spelen op de winkel die opengaat en te zien wat je kindje eruit kiest. Het is echt heel prettig om een soort van handleiding te hebben hahaha .

3. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Gefeliciteerd met je "sprongenkindje"!.

Het is toch allemaal niet niets wat ze moeten leren he! Ik vind het sneu voor ze, maar ook altijd weer erg vermoeiend.

Ik moet zeggen dat ik ontzettend veel heb aan het boek: "oei ik groei!"

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    op zich heb ik er ook wel wat aan, maar het is toch lastig in het geval van mijn zoontje Thomas, omdat ie 8,5 week te vroeg geboren is...
    Als ik z'n gecorrigeerde leeftijd neem dan is ie meestal al wel verder en als ik z'n kalenderleeftijd neem dan is ie aan die vaardigheden meestal nog niet toe... Hij zit er dus ergens tussenin... ;)

Share This Page