Vanaf wanneer vlees bakken?

Discussie in 'Voeding' gestart door Fairy Tale, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik vroeg me af vanaf wanneer je vlees mag bakken voor je kleintje. Dan bedoel ik niet gekruid in de boter, maar gewoon in olijfolie zonder kruiden.

Gekookt vlees lijkt me namelijk zo smerig... Nu krijgt hij een ei of vis of anders een potje olvarit met vlees.

En ik bak zelf vlees (als ik geen jus nodig heb) in becel light, van die reclame met dat meisje. Gezonde vetten dus, 'essentieel voor de groei van kinderen'. Mag dat ook?

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    EEeehhhh, dat heb ik meteen vanaf het begin gedaan. Nooit gekookt.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gewoon vanaf 6 maanden (al is het dan nog niet 'nodig' om vlees te geven). Bakken geeft lekker smaak aan vlees, vis en gevogelte.. lekker doen.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik bak het ook al vanaf het moment dat ik Irem vlees/vis geef (vanaf 8 maanden ongeveer). Een beetje vet kan absoluut geen kwaad, sterker nog, ze hebben het gewoon nodig.

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik bak het ook gelijk al, gehakt, kip, vis en maak sommige hapjes dus met vlees en sommige zonder

6. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook nog nooit gekookt. Altijd gebakken in de becel zonder kruiden. Nu wel een beetje kruiden

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Boter kan helemaal geen kwaad hoor! Die vetten hebben ze idd nodig. Olijfolie is ook prima, anders vloeibare boter. Toen Lucas vlees kreeg (vanaf ong. 11 mnd) ben ik het meteen gaan bakken en hij vindt het heerlijk!

Kruiden mag ook, alleen met zout moet je nog even zuinig zijn!

Deel Deze Pagina