ik weet dat het "erbij hoort" maar ik word knettergek van dat gepoep, geplas en gepies de hele dag. Zelf hebben ze (4 en 3) natuurlijk de grootste lol er om Zijn er tips om die fase zo snel mogelijk af te sluiten? Graag dan!
Hier lassen we soms een lelijke woorden minuut in. Dan mag ze alle rare woorden zeggen en daarna moet het klaar zijn. Werkt goed. Zodra ze iets zegt wat niet mag, wijs ik haar erop. Dan vraagt ze vaak zelf om een lelijke woorden minuut. Doen we max 1x per dag.
Dan waarschuw ik dat ik dat niet meer wil horen, want ze heeft al een lelijke woorden minuut gehad. Zegt ze het nog een keer, gaat ze maar even op de gang. Dat is 1x voorgekomen denk ik om die reden. Maar blijft nu eigenlijk altijd bij de minuut of een waarschuwing.
Mijn zoontje van 2,5 jaar roept de hele dag poepscheet, en een lol dat hij dan in zijn eentje heeft .
mijn zoon zit ook in die fase. Hij heeft van oma ook nog eens een nepdrol gekregen en met zijn tante het boek gelezen van de mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft. Helemaal grappig. En zo hebben we er af en toe lol om. Maar hij kan het gelukkig ook over andere onderwerpen hebben. Dochterlief is bang voor poep (en helemaaaaal voor die nepdrol) dus zei zal het niet de hele dag over poep en plas hebben.
de vieze-woorden-minuut werkt aardig Zoon komt nu regelmatig zelf om de minuut vragen en daarna hoor ik het hem bijna niet meer zeggen. Nu dochter nog...
Favoriet is hier momenteel om te zingen: "Olifantje in het POEP, laat je mama toch niet POEP!". Hilariteit al om. Ik negeer het maar en grinnik er stiekem om. Het gaat vast vanzelf wel weer over.
onze oudste heeft nooit die fase gehad toen ie die leeftijd had. Dat is begonnen toen ie 6,5 jaar was. Nu is ie 7,5 jaar en zit nog steeds in die fase. Zeer vervelend. Corrigeren en negeren werken niet. Benieuwd hoe lang het hier nog gaat duren.....