Dochter is vooral van de jam, chocopasta, vruchtenhagels of pindakaas, niet van de boterhamworst maar dan wel als ik het als een plakje in haar hand geef. Zoon is een hele makkelijke eter die vind alles lekker van zoet tot hartig. Drinken is vaak melk, water, Flevosap of thee
Leverpastei, ham, boterhamworst, snijworst... In mindere mate: hagelslag, jam en vruchtenhagel. Soms maak ik een tosti voor ons (sinds een week of 2-3) of bak ik een eitje voor ons. Héél af en toe een keertje poffertjes tussen de middag. En soms hebben we helemaal geen zin in brood - dan maak ik een fruitmix van 3 stuks fruit met kokosrasp erover heen en eten we dat.
Zoon: Gebraden gehakt, grilworst, gebakken ei, jam, pasta, hagelslag, vruchtenhagel. Hij lust geen kaas. Dochter: Kaas alleen bij een tosti,gebakken ei, verslaafd aan smeerworst. En dezelfde rij zoetigheid als zoon.
Smeerkaas en smeerworst . Elke dag haha. Als ik zeg dat ze geen smeerworst meer mag dan is het vaak pindakaas (met hagelslag), chocopasta of gestampte muisjes. Boterhamworst op brood eet ze ook wel maar liever uit de hand dus dan krijgt ze vaak een plakje worst voor erbij.
Zoon, hagelslag vlokken chocopasta gestampte muisjes en leverpastei Oudste dochter gekleurde hagelslag gestampte muisjes rookvlees ham boterhamworst plakjes metworst en leverpastei Jongste alles wat broer en zus ook eten
Eigen vrij veel, maar niet allemaal gezond Kaas (liefst warm) Worst (snijworst,boterhamworst,grillworst etc) Kipfilet en varianten daarop Smeerworst Pindakaas Chocopasta Kokosbrood Hagelslag alle varianten Vruchtenhagel in alle soorten en smaken Gestampte muisjes Af en toe jam Speculaas of schuddebuikjes Appelstroop Hij mag vaak kiezen, en dan kiest hij toch voor de muisjes of vruchtenhagel. Daarom kies ik vaak ook 1 boterham en dat is met worst. Maar dat is meer omdat hij 's avonds geen vlees eet.
Ham,kipfilet,smeerkaas,smeerworst. Een heeel enkele keer krijgt hij stroop/jam of pindakaas(laatste alleen bij oma ivm allergie bij mij)
De oudste: Kaas Salami Chocopasta Pindakaas Smeerkaas (le vache qui rit is favoriet) Smeerworst Boterhamworst Jam Eitje Vruchtenhagel Vlokken Kipfilet Philadelphia / kruidenkaas De jongste: Appelstroop Jam Salami Kaas Smeerkaas Smeerworst Pindakaas Sandwichspread Philadelphia / kruidenkaas
Op dit moment wil de oudste het liefst chocopasta en de jongste maakt de voorraad hagelslag op. Verder de zelfgemaakte marmalade.
Worst Kaas Smeerkaas Leverpastei Appelstroop Soms ook hagelslag of vruchtenhagel, maar dat is alleen als ie ziet dat iemand anders dit op brood heeft. Als ik hem vraag wat ie wil, dan is het éém van de bovenste dingen.
Kaas Geitenkaas Smeerworst Ossenworst Salami. Gebakken of gekookt eitje. Ham. Hartig dus. Hier echt nooit zoet op brood. Drinken is melk of water
Doordeweeks meergranen/volkoren boterhammen/bollejes/pistoletjes met: -pindakaas -smeerkaas -gewone plakken kaas -ham -gebraden gehakt. (Hun huidige favoriet) -jam -chocopasta -kokosbrood En in het weekend eten we zelfgerolde croissantjes met ham en kaas Ze drinken er vaak kinderthee (thee met melk erdoor) bij
oja, en we eten door de week altijd bruin brood, tarwe of volkoren. In het weekend zijn er ook witte broodjes, krentenbollen, mueslibollen of speltbrood om uit te kiezen. Kids lusten het allemaal.
Pindakaas Nutella Hummus Boterham achtige worst Kaas maar dan alleen op een tosti Roerei met croissant. Niet op het broodje maar wel de combi bij elkaar. Ze is nogal een moeilijke eter. Handig topic voor wat meer inspiratie
Hier staat op de eerste plaats: Pindakaas of Gewone kaas Appelstroop eet ze ook graag, soms jam, en op het KDV wil ze vaak smeerkaas. Verder eet ze nog leverpastei of andere worst/vleeswaar. (hagelslag, vlokken, vruchtenhagel, chocopasta, honing, muisjes, speculoos, kokosbrood en ander zoet beleg heb ik allemaal niet in huis, hou ik zelf niet van)
Op nr 1:Speculoos! Pindakaas,vleeswaren zoals boterhamworst,cervelaat,gebraden gehakt,grillworst(geen smeerworst),hagelslag,roze/blauwe muisjes,kokosbrood,vlokken en heel soms smeerkaas Meestal ontbijt zoet en lunch hartig beleg. Ik wil niet dat hij alleen maar zoet eet
De nummer 1 van beide is speculoos. Verder zijn ze beide gek op kaas, komijnenkaas, smeerkaas, kruidenkaas Verschillende vleeswaren net wat er ligt. Favoriet is van de oudste kipfilet met een beetje honing mosterd. Pindakaas, jam (meer in het weekend op een croissantje), vlokken, hagelslag, vruchtenhagel, gestampte muisjes .chocoladepasta (al hebben we dit zelden) Ze mogen zelf kiezen en het wisselt enorm wat ze kiezen. De oudste at eerst veel vlees, nu meer kaas met wat zoet soms.