Hier lusten ze echt alles op brood. Ben nog niks tegengekomen wat ze niet lusten. Alle soorten vleeswaren, kaas, zoet beleg. Avocado, fruit, ei in allerlei versies enz enz. Wel is appelstroop en jam en kaas bij beiden de favo top 3. Voor zoontje overigens geitenkaas vanwege KMA. Drinken erbij is melk, water of thee. Dochter pakt meestal water en anders thee. Zoontje eigenlijk altijd amandelmelk en anders water.
Hier veel hartige dingen op brood (zoon, 3,5 jaar): kaas (soms met mosterd-dille saus) ham boterhamworst grillworst rookvlees leverworst gebakken ei salades (kipkerrie, huzaren, farmer, etc) Heel zelden een keer hagelslag of chocopasta op brood. Maar dat komt omdat ik dat zelf ook bijna nooit eet.
Onze oudste zoon heeft ass en heeft heel veel moeite met eten, helaas. Jarenlang weigerde hij iets anders te eten dan chocoladepasta op z'n brood Fruit at hij wel, maar van groenten alleen broccoli. Nu heeft hij laatst een keer een hapje bacon gegeten en sindsdien eet hij dit regelmatig op z'n brood Ik experimenteer nu steeds om te zien wat hij erbij wil eten, eieren, pannekoeken met kaas. Daar houdt het wel een beetje mee op. Onze jongste zoon kopieert alles van z'n broer, maar kan pindakaas gelukkig ook wel waarderen.
Van alles en nog wat lusten ze hier Jonge kaas Turkse witte kaas Roomkaas (meestal zonder kruiden/knoflook) Kipfilet Kalkoensalami Gekookt ei Gebakken ei, evt met een meegebakken plakje kipfilet eronder Roomboter of zoet: Hagelslag Chocopasta Walnotenpasta Pindakaas met nootjes Honing (alleen de oudste) Eigenlijk alles wat er in huis is aan broodbeleg lusten ze wel. Oh drinken erbij altijd water. Heel soms een keertje sap, bij een uitgebreide lunch in het weekend ofzo. Ik drink zelf ook alleen water of thee.
Voor mijn oudste kan het niet zoet genoeg zijn: appelstroop, chocopasta, hagelslag.... Terwijl de middelste er niets van moet hebben. Die gaat voor kaas, smeerkaas of vlees.
(zelfgemaakte) pindakaas zelf gemaakte jam appel.perenstroop van de lidl of Zonnatura vleeswaren ei kaas (de jongste) pure chocopasta pure hagelslag De laatste 2 mag de oudste alleen in het weekend en de jongste nog absoluut niet. Hier alleen gezonde dingen op brood. Troep zoals smeerkaas en smeerworst komen hier niet in huis.
Hier houdt dochter niet echt van hartig op enkele dingen na. Ze krijgt: Smeerkaas Smeerworst Roomkaas (philadephia ) Hagelslag Vruchtenhagel Pindakaas Jam Choco pasta
Hier in de ochtend 1 met jam en 1 met appel/peer stroop. Tussen de middag iets van vleeswaar,smeer kaas,kaas, banaan oid. In het weekend mag hij chocomelk en choco pasta etc. door de weeks drinkt hij sinasappelsap,melk,thee,water,ranja,groene ijsthee
Hier smeerkaas, leverpastei, boterhamworst, pindakaas, choco pasta, appelstroop, jam. Af en toe een croissantje en dat vindt hij ook heerlijk. Hij mag zelf kiezen wat hij wil en wisselt meestal zelf wel af. Hij drinkt er meestal diksap bij. Af en toe milk&fruit of yoki.
Hier een zoetekauw. Vleeswaren of kaas eet ze echt niet op brood. Wel, chocopasta, speculaas, pindakaas, verschillende soorten hagel en op een pistolets vind ze roomkaas of kruidenboter erg lekker. Drinken: thee , water, karnemelk, melk , chocolade melk. Bij de broodmaaltijd smiddags eten we altijd rauwkost of fruit. Dat eet ze met veel smaak.
Kipfilet, kaas, boterhamworst, ham, cervelaatworst, smeerworst. Hagelslag alles soorten, appelstroop, jam, smeerkaas, chocopasta. Dat wil niet zeggen dat ze dat heel vaak krijgen hoor maar ze lusten het wel graag!
Als het aan dochter lag at ze alleen maar hagelslag of pasta op brood Maar ze lust ook: Pindakaas Jam Appelstroop Gestampte muisjes Vlokken Komijnekaas (gewone kaas alleen op tosti) Smeerkaas Ham Boterhamworst Cervelaatworst Palingworst
Zowel zoet als hartig lusten ze. Bijna alles wat we in huis hebben vinden ze lekker. Vleeswaren op brood hebben we alleen nooit, of hooguit 3x per jaar ofzo. Dat vind ik namelijk onzin. Wat hier overigens echt geliefd is en ik amper in dit topic teruglees is kokosbrood. Mijn oudste dochter eet ook halwa/helva gebrokkeld in stukjes op brood (net als haar vader), daar kan ik echt van gruwelen!
Ham Kaas Geitenkaas Smeerkaas Salami Smeerworst Leverworst Zalm Garnalen rivierkreeftjes ei Brie/camembert Berliner Boterhamworst En qua zoet: Ze zijn ook dol op pasta, hagelslag appelstroop jam en pindakaas Maar dat krijgen ze alleen in het weekend.
Zoon1: Vooral vleesbeleg, soms smeerkaas of pindakaas Zoon2: lust alles behalve pindakaas Zoon3: heeft een voorkeur voor zoet, maar eet eigenlijk alles behalve gewone kaas.