Weinig eten

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Mus, Dec 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mus

Mus Bekend lid

Sep 13, 2008
    870
    11
    18
    Female
    Arnhem
    Hallo,

Ons kleine mannetje is nu ruim 7 maanden en eet m.i. vrij weinig.

We beginnen met:

8 uur: 200cc melk waar hij meestal 150cc van drinkt
    10:00 uur: Broodje zonder korst met boter, eet ongeveer 8 cm2
    12:00 uur: 200cc melk, gaat vaak wel op.
    14:00 uur: fruithapje 200gr, eet hij max. 100 gram van.
    16:00 uur: 200 cc melk, waar hij meestal 150 cc van drinkt
    18:00 uur: groente 200 gram, eet max. 2 hapjes. Soms niks.
    19:00 uur: 200cc melk, gaat soms op, soms max. 100.

Ik vind het eigenlijk best weinig. Maar de laatste tijd heeft hij wel twee keer per dag een poepluier..dus lijkt me toch wel dat hij genoeg binnen krijgt. Verder is hij een vrolijk en tevreden mannetje.. dat wel hoor! (Dus eigenlijk zou dat mijn vraag al moeten beantwoorden..maar het is soms zo irritant dat hij niet zo veel eet. En vooral die groente-potjes.. die breek je aan, doet er twee dagen mee en vervolgens gooi je hem vol weg.

Groetjes

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Je kindje krijgt wel een redelijke hoeveelheid voeding binnen hoor. Hij haalt ook nog de meeste vitamines en mineralen uit de flesvoeding, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Als je kindje goed groeit en tvreden is, gaat het prima. Je kunt eventueel de helft van een potje ook invriezen, dan hoef je minder weg te gooien.

Groetjes eveline

3. Mus

Mus Bekend lid

Sep 13, 2008
    870
    11
    18
    Female
    Arnhem
    Ik zie ook dat ik de hoeveelheid melk redelijk hoog heb aangehouden. Laat ik het zo zeggen; vaak drinkt hij ongeveer max. 500-600 cc op een dag.

Maar ook vanavond heb ik de groente weer klaargemaakt. 1 hapje en meneer is er klaar mee. Vervolgens maak ik nu maar een "toetje": pyjamapapje (50cc). En dat lepel ik naar binnen. Dit gaat beter, maar ook na 4 hapjes is hij er klaar mee. Wat is wijsheid.. het bij het ene hapje groente laten of..??

Eigenlijk vraag ik me af of hij zo wel went aan groente eten. Dit is naturlijk het minst lekkerste van zijn hele dag.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo!
    Ik begrijp je zorgen, de hoeveelheden op de verpakking en de lijst van het consultatiebureau zijn richtlijnen. Het belangrijkste is dat je kindje goed groeit en lekker in zijn vel zit (vrolijk is). Qua hoeveelheid flesvoeding is het niet te weinig, 500ml is de ondergrens, maar een keer hieronder en dan weer een keer erboven is geen probleem.
    De groente blijft belangrijk om aan te bieden, al is het één hapje, het is toch een hapje. Kindjes moeten 10-15 keer een smaak proberen voordat ze hier aan gewend zijn/het lekker vinden. Blijven proberen ben je echt het meest mee geholpen ook in de toekomst. Een toetje mag je ook altijd aanbieden hoor, belangrijk is dat het niet ten koste gaat van de andere maaltijden/voedingen. Succes!
    groetjes Femke

5. Mus

Mus Bekend lid

Sep 13, 2008
    870
    11
    18
    Female
    Arnhem
    Dankje Femke!! Nog een laatste vraag dan..

Moet ik elk smaakje groente een aantal dagen achter elkaar proberen of mag het elke dag bij wijze van spreken ook een ander smaakje zijn?

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,

Het mag ook een ander smaakje zijn hoor. Door je zoontje aan verschillende smaken te laten wennen zal hij sneller verschillende hapjes lusten.

Groetjes Angélique

7. Mus

Mus Bekend lid

Sep 13, 2008
    870
    11
    18
    Female
    Arnhem
    Bedankt allemaal!!

Share This Page