Welke melk gaven jullie je kindjes na een jaar ?? Van die opvolg melk voor... Of gewone melk ?? Ik probeer nu soms gewone melk maar dat vind meneer echt niet lekker. Ook yoghurt en vla gaat er niet in. (het laatste blijven we proberen). Groetjes...
Hier gewone melk, maar hij dronk het ook graag. Als hij het niet lust, kun je ook proberen de opvolgmelk en de gewone melk te mengen. Om hem zo langzaam aan de smaak te leren wennen. Of hij lust het gewoon echt niet, en dan moet je kijken of je straks aan de 300cc zuivel komt. Lukt het niet met yoghurt/melk/kaas/rijstemelk/soyamelk/etc, dan kun je beter peutermelk bij gaan geven..
Wij zijn borstvoeding en kunstvoeding (Nutrilon HA2) blijven geven na de 12 maanden. Dit omdat wij liever 'bewerkte koemelk' geven dan 'verse koemelk'.
ik (half)volle melk, de peutermelk en nummer 3 zijn echt verkooppraatjes, dat hebben kindjes echt niet nodig.
Hier ook gewone melk. Eerst nog wel peutermelk gegeven, maar op aanraden van de kinderarts nu gewone melk. Hier geven ze trouwens ook het advies als een kind weinig melk (producten) drinkt, dat je dan ook kaas kan geven. En dan bij voorkeur gruyere of parmezaanse kaas, 5 gram van deze kaas is gelijk aan een fles melk!
In principe tot 1 jaar en daarna volle melk. Met de kleine meid zullen we het nog even zien maar in principe ook één jaar.
Mijn dochtertje is met 11 maanden overgegaan naar halfvolle melk. Mijn zoontje krijgt nu wel groeimelk omdat hij heel slecht eet. Zodra hij beter gaat eten gaan we hiermee stoppen. Maar nu krijgt hij wel zijn vitamines binnen.
Hier ook gewoon halfvolle melk. Gewoon koud uit de koelkast. Hij drinkt het heel graag. Als je kindje niet te licht is hoef je geen peutermelk te geven. Anders zou je het kunnen overwegen. Mijn zoontje is gemiddeld, maar wel best lang. Toch geef ik hem gewoon halfvolle melk.
Qua lengte zit hij boven de curver en gewicht er wat onder, maar hij heeft ook energie voor 10. Misschien idd een idee om het half om half te gaan doen en dan zo over te gaan om gewone melk. Bedankt voor jullie reacties !!
Ik zou dan wel kiezen voor volle melk, dat zijn gezonde vetten voor je kindje. Hier krijgt ze qua zuivel alleen maar borstvoeding ivm allergieen. Ze lijkt er nu wat overheen te groeien en we gaan over een paar weken yoghurt introduceren. Tegen haar 2e verjaardag zal ze misschien wel volle melk drinken.
halfvolle melk of volle melk, de meningen over wat beter is lijken nogal te verschillen....best lastig in keuze's maken. Onze jongen zit met zijn lengte en gewicht ruim boven de curve..doordat zijn lengte mooi meegroeit zit hij niet met overgewicht...dus daarvoor zou hij geen halfvolle melk hoeven...lastig...
Wij zijn begonnen met halfvolle melk, maar vanwege het spugen overgestapt naar sojamelk. Daarvan kregen ze toen nieuw een soort soja-peutermelk, dus toen zijn we die gaan proberen. Sinds een maand of 2 zijn we langzaam weer overgestapt naar gewone melk en nu spuugt ze er niet meer van. Wel gebruik ik nu volle melk voor haar ivm slecht groeien.