Wie heeft er een schoonmaakster?

Discussion in 'De lounge' started by Lentes, Apr 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lentes

Lentes Niet meer actief

Nav het topic; ik ben het schoonmaken spuugzat..

Wie heeft er een schoonmaakster/huishoudelijke hulp?

Merk je een groot verschil? Hoevaak heb je hulp, wat doet je hulp en wat betaal je daarvoor?

En hoe vind je iemand?

2. Bri

Bri Niet meer actief

In het verleden heb ik een werkster gehad, daarna lange tijd niet. Morgen komt er toevallig iemand langs om kennis te maken; hopelijk wordt zij de nieuwe!

Ik merk vooral een verschil omdat wij zelf onvoldoende toekomen aan het schoonmaakwerk. Hopelijk gaat het met haar hulp beter lukken.
    Wij verwachten dat het met 4 uur per week te doen moet zijn (huis van ongeveer 150 m2, met 3 slaapkamers). Haar tarief is 12 euro per uur.

We hebben haar gevonden via de school van onze zoon. Ze maakt daar ook schoon, en zocht extra werk. Ik wil wel iemand die ik kan vertrouwen; dus iemand die ik via-via ken, en die 'in mijn netwerk' zit, dus niet ineens met de noorderzon kan verdwijnen of zo. En natuurlijk met goede referenties die ik kan natrekken!

3. Silinde

Silinde Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    1,385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Zelf geen schoonmaakster maar iemand die wij kenden (inmiddels overleden) had er wel; ong. 3 op de 4 die langskwamen, steelden! Reden voor mij om er niet aan te beginnen dus.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb een schoonmaakster, heerlijk :)
    Het is een meisje van 19, ze vraagt 5 euro per uur. Ze past soms even op de kinderen en ze maakt schoon, meestal de badkamer, keuken, wc's, en de ramen. Stoffen en stofzuigen doe ik zelf, elke dag want ik heb een hond. Ze komt elke week 3 uurtjes maar we koffieleuten ook vaak wel een uurtje :) Ik ben super blij met haar, niet duur en ze weet echt van aanpakken, mn oudste is helemaal gek op haar (baby vast ook maar die zegt het nog niet hardop ;) ) en ze is betrouwbaar. Ik heb haar via mijn buurvrouw.

5. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    2,093
    0
    0
    Ikzelf heb geen schoonmaakster. Doe het allemaal zelf (heb immers nu de tijd ervoor en ik vind het niet erg).

Mijn ouders (toen ze nog samen waren) een poolse vrouw als schoonmaakster. Op zaterdag werkte ze in 4 uur het hele huis af en goed ook.

Mijn vader kreeg later ook een schoonmaakster en is er later mee getrouwd hahaha. Dus die heeft als salaris mn vader gekregen.

Mn moeder heeft er nu ook een en die is nu ook 4 uurtjes 1 keer in de 2 weken bezig (andere week doet mn moeder het zelf). Hoeveel ze krijgt geen idee.

6. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    2,093
    0
    0
    Echt vragen ze dat tegenwoordig? pfff denk dat als ik weer kan werken ook maar schoonmaakster ga worden.
    Ik verdien minder per uur en dan gaat er ook nog wat naar de belasting hahaha en ik heb er nog wel voor geleerd.
    Schoonmaken is natuurlijk geen kattepis, maar vind het wel prijzig hoor.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Zij moet van die 12 euro per uur ook nog belasting en premies afdragen. Ik wil niemand zwart uitbetalen, dus ook mijn werkster niet.

8. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    hier in België hebben ze dienstencheques, best handig, aangezien je enorm veel via de belasting terugkrijgt. Vanaf volgende maand komt er iemand 2 x 4 uur. We werken allebei full-time, en ik ben nog zelfstandig in bijberoep, verder met 3 kindjes kunnen we het niet aan.
    Ons kost (nadat we de belasting terugkrijgen) een huishoudshulp maar rond de 5€ :)

9. Jana09

Jana09 Actief lid

Aug 5, 2009
    174
    3
    18
    Ik doe dit werk, maar krijg meer betaald dan die cheques. Ik vind het zalig om te combineren met mijn dochter als ze straks naar school gaat.

In Nederland kennen ze zon systeem niet daar krijg je het alleen als je hulpbehoevend bent.

Maar denk als je 10 euro per uur betaald dat dat ook al heel fair is hoor.

10. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik ben zelf schoonmaakster en vraag 10euro per uur. Doe het samen met mij ma,al jaren dus inprincipe 10 euro per half uur,want je doet dubbel zoveel werk natuurlijk in een uur. En ik steel niet hoor;) Nog nooit in mij opgekomen en zie heel wat voorbij komen.

11. Laurie

Laurie Fanatiek lid

Feb 29, 2008
    2,188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    #11 Laurie, Apr 11, 2012
    Last edited: Apr 11, 2012
    Wij hebben een huishoudelijke hulp. Ze komt 1x per week 3 uurtjes. Ze maakt boven dan alles schoon, badkamer en beide wc's, hal. Rest afhankelijk van mijn wens. Dit zijn soms de ramen, keukenkasten of de kamer.
    Ze krijgt 10 euro per uur.

Ik merk zeker een groot verschil. Boven en de badkamer doe ik zelf helemaal niets meer aan. Ook de ramen binnen en buiten doe ik niet meer zelf.

Zelf doe ik om de dag nog de wc's en het stofzuigen/dweilen van de kamer.

12. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Wij hebben geen, maar als ik het geld er voor had zou ik het wel doen. Het lijkt me heerlijk om 1x in de 2 weken even alles grondig gedaan te hebben, zodat we alles zelf bij kunnen houden.

Zoals de badkamer bijvoorbeeld, ik neem me zo vaak voor om die eens helemaal uit te soppen, maar het komt er gewoon nooit van. Maar aan de andere kant denk ik dat als ik het goed inplan ik er zat tijd voor heb, dus dan vind ik het weer zonde van het geld.

Maar het lijkt me wel heerlijk!!!

13. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Onze schoonmaakster komt om de week, 3 uurtjes. Ze vraagt 10 euro per uur. Ken haar via mijn ouders. Denk dat via via toch de beste optie is voor een goede, betrouwbare schoonmaakster. Geldt trouwens ook voor een oppas.

14. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    nee, heb er geen, nooit gehad ook.
    doe alles zelf, ook toen ik 40-50 uur per week werkte.
    dus als je werkt naast je gezin, ga je iemand betalen om je huis te poetsen, en iemand om je kindjes op te voeden, mijn werk is er over 10jaar ook nog wel, mn kindje is dan zelfstandiger.

15. Laurie

Laurie Fanatiek lid

Feb 29, 2008
    2,188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Loesje ik kan het me veroorloven. Dus ik breng mijn vrije tijd liever door met mijn dochter ipv dat ik moet gaan poetsen in mijn huis. Ieder zijn keuze toch?

16. SuusW

SuusW Actief lid

May 5, 2010
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een moeder + dochter die nu 1x per 2 weken komen (ze kwamen iedere week). We betalen 12,50 per uur. Ze zijn er samen 3 uur (dus 1,5 uur met zijn 2en) en dat is voldoende. Stofzuigen, dweilen, stoffen, badkamer en toilet. Op deze manier is het de rest van de week goed bij te houden. We hebben haar via mijn schoonzus en inmiddels komen ze al bij 3 andere buren in onze straat! Ik zou ze niet meer willen missen. Het is zo heerlijk thuiskomen na een dag werken in een schoon huis, daar krijg ik echt energie van!

17. SuusW

SuusW Actief lid

May 5, 2010
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    dubbel geplaatst!

18. Yoshka

Yoshka Lid

Apr 4, 2012
    78
    0
    0
    Azie
    Hier komt ze in principe elke dag behalve zondags. Ze doet het hele huis schoonmaken. Was en strijk wordt ook gedaan. Van mij mag het wel iets minder vaak. 3 x per week vind ik meer dan genoeg maar deze service zit nu eenmaal bij het huis inbegrepen.

19. Laurie

Laurie Fanatiek lid

Feb 29, 2008
    2,188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Yoska waaauwww dat is wel ergggg lekker ( zoals jullie merken heb ik echt een hekel aan schoonmaken)

20. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Hier ook een hulp in de huishouding en ik zou echt niet meer zonder kunnen!

Ze komt om de week 2 uur, en doet dan de badkamer, beide toiletten, overal stofzuigen, beneden ook dweilen en overal afstoffen.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik daarbuiten alleen nog zelf wel eens een stofzuiger door het huis sjees en dat ik mijn keuken uiteraard netjes en schoon houd. Maar daar houdt het dan ook mee op. Ik ben te veel tijd kwijt om het zelf te doen, vind het zonde van mijn tijd, ben er eigenlijk ook te lui voor (maar erger me er wel aan als het niet gebeurt), en ze vraagt 10 euro per uur. Dus eigenlijk betaal ik 40 euro per maand, en dat vind ik het meer dan waard.

En hoe ik er aan gekomen ben, tsja, via via... Dat vind ik toch het fijnste. Zou niet snel via marktplaats zoeken, maar wel bijv. via de creche of via school van je kindjes, of sportvereniging ofzo...

Share This Page