Tja.. waar een mens maar over kan twijfelen he.. Ze eet slecht avondeten... althans niet alles, maar de meeste dingen. wij hadden de tactiek .. ze krijgt een bordje met van alles een heel klein beetje ze kan eten of niet even goede vrienden daarna yoghurt kan ze ook eten of niet. We maken geen strijd. Als ze wel eet belonen we dat met positieve aandacht. Nu de laatste week gebeurd al twee keer het volgende.. ze eet geen hap van haar avondeten. althans ze proeft 1 hap spuugt het uit .. zegt dat ze het niet lekker vind waarop ik zeg. Prima dan eet je niet. Als iedereen klaar is krijgt ze een toetje dan wil ze nog dat mag niet van mij 1 bakje yoghurt is genoeg dan wil ze haar eten terug en eet het achter elkaar op wil dan wel door mij gevoerd worden althans het ging steeds zo dat ze om een hapje vraag ik haar dat geef ze het opeet en ik dus nog een hapje geef om vervolgens dus heel haar bord leeg te eten en zelfs nog te willen.... Ik ben blij dat ze eet, maar moet ik hierin mee gaan ? Wat zouden jullie doen ? thanks voor het meedenken/ of in ieder geval lezen
Ik zou gewoon de yoghurt geven en dan het eten wat ze wil. Is ook aar verzonnen hoor dat mensen eerst prak en dan yoghurt eten...als omgekeerd beter gast, waarom niet?
Lekker doen Hier eet mijn zoontje ook regelmatig verdwaalde groentes enzo die nog op tafel liggen als hij met zijn yoghurt bezig is. ik snap de combi ook niet zo maar goed zijn ding..
Mijn dochter deed het toevallig vanavond ook, half bordje hutspot, bakje yoghurt en vervolgens begint ze nog aan de rest van de hutspot..
Haha ja ook mijn zoontje eet na zijn yoghurt vaak nog wat verdwaalde, inmiddels koude, groenten op... Yak denk ik dan, maar ja als hij het lekker vindt...
Heeft ze geen dorst? Dat ze daarom eerst yogurt wilt? Ik heb soms ook erge dorst en neem dan yogurt of vla ... Is maar een idee wat in me opkomt hoor
haha door de yoghurt.. En dorst tja ze drinkt eigenlijk ook altijd nog een beker water bij het eten dus dat denk ik niet. Het lijkt er volgens mij vooral op dat ze doorheeft dat na het toetje er echt niets anders meer komt ofzo. Overigens vandaag weer gewoon voor het toetje haar bordje leeg gegeten.. maar ja het was iets lekkers...
Juju huh? Mixt S zijn groente met yoghurt?! Lees ik dat goed? Hahaha geweldig. Lekkere combi. Jammie jammie groente met yoghurt. Als J geen zin heeft in eten ga ik dat eens doen Hier overigens ook hoor. Als hij zijn avondeten niet wilt prima. Krijgt hij yoghurt als wij klaar zijn. Zo nu en dan ziet hij zijn bord met eten nog staan. Die wilt hij dan. Prima, gaat hij toch niet met een lege maag naar bed
Het gebeurd hier ook wel eens dat ze nog een stukje groenten/vlees/aardappel tegen komt en op eet tijdens haar toetje... Zou het ook gewoon geven als ze het nog wil na haar yoghurt.
Jep, dol op yoghurtdip! Al krijgt hij tegenwoordig yoghurt in een beker omdat hij niet meeer met een lepeltje wil eten (zucht) en dan is hij daar te druk mee.
hier gebeurd dat ook soms, soms lijkt het wel alsof door de yoghurt dan zn honger gevoel toch zo wordt gestimuleert dat ie denkt, laat ik toch maar eten hihi ik zou het nog steeds doen zoals altijd, dus eerst warm aanbieden en dan yoghurt en dan alsnog eten. mijn zoontje eet ook soms nog tussendoor het toetje een hapje avondeten haha *getver*