Ik heb vanmiddag groente met aardappel gemaakt voor onze dochter voor morgenmiddag. Dit heb ik in 2 bakjes in de koelkast gezet. Mijn idee van de 2 bakjes is dat als ze genoeg heeft aan 1 bakje, ik het andere bakje daarna in de vriezer kan zetten voor een andere keer. (Vind het zo zonde als ik de helft weg kan gooien als ze niet meer trek heeft.) Maar kan dit wel vraag ik me af als het dan al een dag in de koelkast heeft gestaan? Alvast bedankt voor de reacties.
Waarom zet je de tweede bak niet direct in de vriezer? Ik zou het niet doen. Wij eten niet eens gekookte aardappels van gisteren (vaag verhaal over zetmeel en buikpijn), laat staan dat ik ze dan nog ga invriezen.
We zitten in de overgang van de hoeveelheid eten van 4 maanden naar 6 maanden. Soms eet ze de hoeveelheid van 4 maanden en soms wil ze al wel wat meer. Vandaar de 2 bakjes. Als ze genoeg heeft aan het 1e bakje, kan het 2e bakje nog bewaard worden voor een andere keer dacht ik... Borstvoeding kun je ook bewaren in de koelkast en dan na een dag of 2 dagen alsnog invriezen. Melk lijkt me bederfelijker dan groente en aardappels, daarom dacht ik dat het wel kon.
Borstvoeding moet ook binnen 24uur ingevroren worden en is vers langer houdbaar dan aardappels etc. Je kunt het volgens mij wel een dag bewaren en morgen geven.
Wij zitten ook in die overgang maar ik bied hem gewoon 170gr groentes aan. Als er wat over blijftdan eet ik het zelf wel op. En wil hij nog wat meer krijgt meneer nog wel een slokje melk.