Hoeveelheid voeding baby 11,5week

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door pipp, 20 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pipp

pipp Lid

3 aug 2011
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    M´n zoontje van 11weken is ± 4800kgram. Hij drinkt nu 6 x 150+5sch. maar komt nu weer steeds eerder voor zijn voeding maar als ik flessen van 180+6sch wil gaan geven krijgt hij teveel binnen, hoe kom ik op 5voedingen per dag?rekken lukt niet want hij heeft dan echt trek.

alvast bedankt

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Soms kun je nog proberen of je kindje langer over een flesje kan drinken door een kleiner speentje te gebruiken of de voeding iets dikker te maken. Eventueel een voeding voor hongerige kindjes proberen kan ook. Vanaf 5 kg kun je over op 5 voedingen van 200 ml, misschien is je kindje daar ook al aan toe.

Groetjes eveline

3. pipp

pipp Lid

3 aug 2011
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoii,

bedankt voor je antwoord.
    m´n zoontje doet 15min over een fles.en heeft friso comfort deze voeding is al wat dikker.hoop dat hij het dan ook op 5 voedingen gaat doen met 200ml. heeft nu ook 6 heel soms 7 voedingen van 150+5. kun je comfort wel combineren met forte? en kan het kwaad als hij eerst een paar dagen wel 6 voedingen heeft van 200+6?

vg, pipp

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Je kunt de Comfort ook mengen met de Friso Extra, dan wordt de voeding wel iets dunner. wanneer je de comfort klaarmaakt met volledig gekookt water en de voeding daarna laat afkoelen, zal hij dikker worden dan bij de snelle bereiding. Een keertje iets meer voeding geven is geen probleem. Wanneer je een hele lange tijd te veel voeding geeft, kan het belastend worden voor de niertjes van een kindje door de hoeveelheid eiwitten.

Groetjes eveline

5. pipp

pipp Lid

3 aug 2011
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor uw antwoord:)Fijn dat ik hier wat kan vragen.

ok dan zal ik dat ook eens proberen met helemaal gekookt water. Het lukt al aardig op 5voedingen.s´nachts soms nog een klein flesje erbij.

Deel Deze Pagina