een moeilijke eter

Discussie in 'Voeding' gestart door Love M, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Hallo beste iedereen,

Sinds een paar maanden eet mn zoontje steeds maar slechter, hij wilt nauwelijks meer fruit of groente, spuugt het weer zodra het in zn mond komt. Ontbijt gaat ook niet geweldig, met veel moeite eet hij maar een botterhammetje met beleg.
    Wat kan ik er aandoen?
    Ik zat te denken aan een afspraak met de huisarts maar toen dacht ik, eve eerst met jullie delen.

alvast bedankt voor de tips en reacties.
    Hij is trouwens 10,600 kg en 84 cm

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Kijk 't nog even aan, slecht eten is echt een peutertrekje. Geef 'm z'n eten, ga 'm niet dwingen te eten, en wacht af.

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

4. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Ik denk dat Andrea gelijk heeft. Onze dochter is nu 1 jaar en5 maanden en zij heeft nu ook een periode dat ze niet zoveel eet als anders. Wij geven haar gewoon de kans om genoeg te eten, doen niks anders dan anders. Ik ga ervan uit dat het gewoon een beetje eigenwijs gedrag is. Wij kunnen er soms wel om lachen als ze laat zien dat ze echt een eigen willetje aan het kweken is en dat ze ons dat ook even wil laten merken :) ik zou me niet teveel zorgen maken in ieder geval ;)

5. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Accepteren. Hoort volgens mij bij de leeftijd en je kan ze toch niet dwingen. Dus zorgen voor een goede multivitamenen zodat ze wel alles binnen krijgen.
    Hier hetzelfde hoor. Mijn dame eet op het ogenblijk alleen boterhammen met pasta en een bord pap met hagelslag. (maar daar eet ze nu wel heel veel van haha) Na 2 weken ziek te zijn geweest bleef ze enorm lamlendig. Opperde een vriendin dat ze misschien een vitaminen tekort had. Nu krijgt ze een week een multivitaminen en ze heeft zo veel meer energie.

Bieden regelmatig dingen aan waarvan we weten dat ze het heel lekker vind maar tot nu toe krijg ik de macaronie naar mijn hoofd geslingerd. (niet letterlijk gelukkig) Af en toe krijgen we er een zakje fruit in.

Dus succes. :)

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Tanden/ kiezen?
    Denk dat je huisarts niet veel voor je kan doen...
    Even creatief zijn/ worden met de manier van aanbieden?
    Verder geen strijd aan gaan!
    Houdt wel z'n plasluiers in de gaten, dat hij niet uit droogt...

7. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    bedankt voor de reactie,

Hij drinkt inderdaad wel voldoende alleen eten gaat niet zo geweldig.
    Ik ga het gewoon rustig afwachten tot het van zelf een keer overgaat :)

Deel Deze Pagina