We hebben nooit een schema gehad maar na al het gedoe met heel veel eten en weinig drinken hebben we nu wel geprobeerd een schema te maken en die aan te houden. Alleen kunnen we wel wat tips gebruiken want dit echt helemaal nieuw voor ons. Voor vandaag is het schema: 8:00 tuitbeker met 80 ml afgekolfde bv 10:00 fruit en 100 ml water 12:00 broodje met water of sap (slapen) 15:30 hopelijk al live bv en anders 150 ml kv 16:30 klein tussendoortje in de vorm van een soepstengel of een koekje 18:00 avondeten met de pot mee en 100 ml water 19:30 bv Dit schema willen we aanhouden voor alle dagen en dan hopelijk binnenkort de kv van 15:30 vervangen door afgekolfde bv of als mijn vrouw eerder thuis is live bv. Op dinsdag, zaterdag en zondag kan onze dochter ook 's ochtends gewoon live aan de borst drinken. Is dit een goed schema? Of zouden jullie nog iets veranderen?
Ziet er goed uit! Was wel hoe wij het ook deden toen. Zoon had nog 5 bv-momenten en kreeg maar weinig extra vocht. Maar jullie zitten nu even lastig natuurlijk wat dat betreft. Hoe is het gegaan verder?
Ja ik vraag me echt af hoe veel bv ze nodig heeft en wat we nu hebben is meer een kv schema op aanraden van een kennis. Maar dan met bv ipv kv. Want ze drinkt niet op verzoek dus we moeten haar echt aanbieden. Verder gaat het nu beter met eten en drinken. Ze drinkt weer normaal en ze eet minder maar het is nog wel drama als ik wat ga zitten eten. En vandaag ben ik alleen met haar dus ik kan niet even weglopen en ergens anders gaan eten. Dus ik zit nu met een rammelende maag af te tellen tot het 12 uur is en we kunnen eten .
Drinkt ze inmiddels bv? Ik zou dat tussendoortje vervangen door live bv op het moment dat je vrouw thuis komt. En daarnaast s ochtends nog een boterham/pap geven naast beker bv. Op de dagen dat je vrouw thuis is voor elke maaltijd eerst bv aanbieden.
Ik vind het ook voor een kv schema weinig melk. Cb's willen graag dat kinderen zsm van melk af zijn, maar het blijft nog hoofdvoeding zeker tm 9mnd. Mijn kinderen kregen wel kv maar hadden op die leeftijd ong dit: - Fles 200cc + pap of halve boterham - Fruit - Boterham + 150cc kv - Rond 15.30 120cc kv - Avondeten en water - Rond 20uur 200cc kv
Ja ze drinkt weer redelij goed uit de borst. Ze kan nu sinds gisteren echt goed lopen en ik denk dat er daarmee een soort van last van haar af is gevallen. Ze wilde het zo graag maar het lukte niet en dat maakte haar onrustig. En nu is ze een stuk rustiger. Al wilde ze gisteren nog steeds niet 's ochtends maar wel 's middags en 's avonds. Maar ze komt dus niet uit zichzelf en we moeten echt aanbieden anders drinkt ze niet.
Dit schema kregen we op aaraden van een kennis die al jaren ervaring heeft met kv geven en zij zei 3 keer per dag kv aanbieden. En we willen nu langzaam die kv voedingen weer gaan vervangen door bv dus dat word dan 3 keer per dag bv. Maar moet dat dan meer? Op werkdagen kan ik niet extra bv geven nu, want door teruglopende productie is er gewoon niet genoeg gekolfde melk. Er was net genoeg voor 1 voeding vanmorgen. Zou ik dan 1 keer water, bijvoorbeeld straks om 12 uur, beter kunnen vervangen door kv?
Oh wat zal dat een opluchting zijn! En dat klinkt idd als een plausibel verhaal... Wat betreft de drinkmomenten,het lijkt me een goed schema. Maar wellicht nog een bakje yoghurt erbij zodat je aan de hoeveelheid zit. Op hoeveel live voedingen komen jullie als je vrouw thuis is? En als ze werkt? Wat betreft het niet-vragen...niet erg toch? Dan gewoon zelf aanbieden idd
Op hoeveel live momenten we komen kunnen we nu nog niet echt zeggen omdat het gisteren nog best een zooitje was. Het waren er gisteren 2. Eén na middagslaapje en één voor avondslaap. De andere keren was het kv. Morgen is mijn vrouw thuis dus dan weer even kijken hoe ver we komen.
Ik zou haar gewoon aanleggen meteen als je vrouw thuiskomt van werk, ipv tussendoortje smiddags. Op zich kunnen 3 voedingen ook, maar s ochtends krijgt ze weinig melk (80cc). Misschien ook voeden voordat je vrouw gaat werken? Dat za dan op werkdagen vast 3 live voedt, 1X gekolfde melk en 1X kv of volle yoghurt. Tot 1 jaar hebben ze min 500cc melk nodig. Met 3 flessen wordt dan vaak 3X 200cc bedoeld.
Meer dan 80 ml konden we er vanmorgen niet van maken, want meer was er niet gekolfd. Het is al heel wat dat er 80 ml in zat uiteindelijk. Daar moest ze al keihard voor werken door ieder uur kolven en zelfs 's nachts te kolven. Op werkdagen 's ochtends zelf voeden gaat niet want onze dochter is vaak pas laat wakker en mijn vrouw vertrekt uiterlijk om 7 uur. Dan is Sara nog diep in dromenland. Sowieso word er gevoed zodra ze thuis komt van werk maar vlak daarna hebben wij zelf vaak een tussendoortje moment. Dus soep of wat chips bijvoorbeeld. En dan wil Sara natuurlijk ook iets hebben. Dus vandaar dat ik dacht aan bijvoorbeeld een soepstengel voor haar op hetzelfde moment.
Ik vertrok ook om 07.00, maar maakte dan toch wakker voor een droomvoeding. Dat scheelde een kolfbeurt, ik had geen knoeperds, en dan had kind al een slok gehad. Is dat een optie?
Ik vind wakker maken zo zielig, ik sta daar echt niet achter. Ze slaapt niet voor niets nog denk ik dan. Ze zal dat wel nodig hebben. Als we haar bijvoorbeeld om 6:45 wakker maken heeft ze zo ineens een uur tot anderhalf uur slaap minder dan normaal.
Goed ik heb haar nu op gevoel maar 150 ml kv gegeven ipv water. Er staat dat ze 200 ml moet maar dat vind ik echt enorm veel. 150 krijgt ze al niet eens weg. Vanmiddag maar even overleggen over het schema, nog even wat dingen aanpassen dan.
Waarom geef je sap en water? Je wilt toch graag dat er bv in gaat? Je kunt bv zien als voeding of als drinken. Oja, ik zou ook een steviger ontbijt aanbieden...ook voor kinderen is dit de belangrijkste maaltijd op een dag. Ik lees nu dat het kolven moeilijk gaat. Misschien een oxytocine spray gebruiken? 200 ml kv hoeft niet hoor. Je kindje eet goed dus maak je daar niet te druk om
Het is ook veel hoor, vooral als ze dat niet gewend is. Je kunt gewoon wat vaker melk aanbieden ipv water. Hoeft niet altijd kv te zijn, Griekse yoghurt is bijv ook heel lekker. Vooral omdat ze zelf aan de lichte kant is. En ik zou haar s ochtends een wat zwaarder ontbijt geven, evt brood naast melk op de dagen dat je vrouw vroeg weg is.
Ik had ook kv gegeven in plaats van water. En je hoeft haar niet wakker te maken voor de droomvoeding. Je vrouw gaat klaar zitten (lees met blote tieten) jij pakt haar heel zachtjes uit bed, ze hapt al slapend aan, drinkt, en je legt haar weer slapend in bed. Werkt hier perfect, en die momenten drinkt ze vaak meer dan overdag (dan is ze afgeleid) Ik pak haar vaak ook wel zelf uit bed, maar dan is de kans van half wakker worden iets groter. Wat ik zelf geen ramp vind, ze slaapt zo weer door als ze weer in bed ligt.