Hallo , Mijn zoontje van 1 jaar krijgt s ochtends een bordje pap en tussen de middag 1 tot 2 boterhammen. Nu wil ik graag wat afwisselen met brood beleg maar het is me nog niet heel maal duidelijk altijd van welke beleg nou wel mag of welke helemaal niet. Vaak krijgt hij nu appelstroop , Pindakaas , Jam , Kipfilet en op het medisch kinderdagverblijf geven ze hem wel eens smeerkaas. Toch lijkt het me voor hem lekker om wat meer af te wisselen nog. Iemand nog leuke beleg ideeën ? Alvast bedankt !
Alles wat je zelf ook eet en dan met mate Smeerkaas/smeerworst niet te vaak. Dingen als parmaham o.i.d. zou ik persoonlijk niet doen. Net als filet american
de kleine keuken heeft ook verschillende soorten smeersels voor op brood. gewoon bij jumbo te krijgen. ze hebben bijv een chocoladepasta die gezoet is met palmbloesesuiker en verder geen gekke toevoegingen
Alles mag er in principe op maar inderdaad rauwe filet americain oid zou ik zelf niet zo snel geven. Ik geef voornamelijk pindakaas, kipfilet en boterhamworst. Soms chocopasta of appelstroop Andere ideeen: gerookte zalm, ham, plakjes aardbeien, groentespread, hagelslag....
Buiten rauwe dingen (filet american/rosbief) mag eigenlijk alles. Ik persoonlijk zou smeerworst en smeerkaas bv met mate geven. Maar als je veel afwisselt dan komt dat wel goed.
Wij geven: Ham, kaas, kipfilet, smeerworst, smeerkaas, gebakken ei, boterhamworst. jam, pindakaas, hagelslag, appelstroop Zoet beleg is met mate.
Wij geven appelstroop, pindakaas, kaas, boterhamworst, avocado en ook wel eens banaan of aardbeien op brood. Jam of chocopasta geven we nog niet, omdat we hem niet teveel aan zoetigheid willen laten wennen en het gewoon niet nodig vinden. Krentenbrood met roomboter wordt hier ook gewaardeerd.
Hier ook altijd van alles gegeven. Zuivel spread met bieslook of tuinkruiden is hier ook altijd goed. Verder inderdaad jam, appelstroop, smeerworst e.d. Sinds kort mag hij hier ook af en toe een boterham met chocopasta, maar hij is inmiddels al 2...
Wij geven appelstroop, pindakaas, hagelslag en gekleurde hagel (laatste 2 alleen na opeten eerste boterham incl korsten en dan krijgt hij 20 hagels op hele boterham), kaas, soms smeerkaas, gebakken ei, gebraden gehakt, figuurworst, boterhamworst, af en toe smeerworst, kipfilet en ham. Veel van wat wij zelf ook eten eigenlijk! 1x pm krijgt hij knakworst of stuk frikandel bij z'n brood (dan eten wij zelf brood en snacks of brood en biefstuk als avondeten)
Dochter van 14 maanden eet: Kipfilet, boterhamworst, smeerworst, gebakken ei, plakje kaas, smeerkaas, zuivelspread, appelstroop, jam, banaan af en toe wel eens een krentenboterham, krentenbol, eierkoek of crackers.