Broodbeleg

Discussion in 'Voeding' started by xprincessx, Jun 28, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xprincessx

xprincessx Bekend lid

Aug 17, 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ,

Mijn zoontje van 1 jaar krijgt s ochtends een bordje pap en tussen de middag 1 tot 2 boterhammen. Nu wil ik graag wat afwisselen met brood beleg maar het is me nog niet heel maal duidelijk altijd van welke beleg nou wel mag of welke helemaal niet. Vaak krijgt hij nu appelstroop , Pindakaas , Jam , Kipfilet en op het medisch kinderdagverblijf geven ze hem wel eens smeerkaas. Toch lijkt het me voor hem lekker om wat meer af te wisselen nog. Iemand nog leuke beleg ideeën ?

Alvast bedankt !

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Kaas, hesp... Alles wat je zelf ook eet, toch?

3. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Alles wat je zelf ook eet en dan met mate :) Smeerkaas/smeerworst niet te vaak.
    Dingen als parmaham o.i.d. zou ik persoonlijk niet doen. Net als filet american;)

4. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    de kleine keuken heeft ook verschillende soorten smeersels voor op brood.
    gewoon bij jumbo te krijgen.
    ze hebben bijv een chocoladepasta die gezoet is met palmbloesesuiker en verder geen gekke toevoegingen

5. Veera

Veera Niet meer actief

Alles mag er in principe op maar inderdaad rauwe filet americain oid zou ik zelf niet zo snel geven.
    Ik geef voornamelijk pindakaas, kipfilet en boterhamworst. Soms chocopasta of appelstroop

Andere ideeen: gerookte zalm, ham, plakjes aardbeien, groentespread, hagelslag....

6. tuc

tuc Niet meer actief

Buiten rauwe dingen (filet american/rosbief) mag eigenlijk alles.

Ik persoonlijk zou smeerworst en smeerkaas bv met mate geven. Maar als je veel afwisselt dan komt dat wel goed.

7. Koon

Koon Niet meer actief

Banaan is hier een grote hit.

8. V2015

V2015 Actief lid

Mar 19, 2016
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij geven:
    Ham, kaas, kipfilet, smeerworst, smeerkaas, gebakken ei, boterhamworst.
    jam, pindakaas, hagelslag, appelstroop

Zoet beleg is met mate.

9. Zus9

Zus9 Bekend lid

Jul 25, 2014
    967
    688
    93
    Female
    Noord NL
    Wij geven appelstroop, pindakaas, kaas, boterhamworst, avocado en ook wel eens banaan of aardbeien op brood.
    Jam of chocopasta geven we nog niet, omdat we hem niet teveel aan zoetigheid willen laten wennen en het gewoon niet nodig vinden.
    Krentenbrood met roomboter wordt hier ook gewaardeerd.

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier ook altijd van alles gegeven. Zuivel spread met bieslook of tuinkruiden is hier ook altijd goed. Verder inderdaad jam, appelstroop, smeerworst e.d.
    Sinds kort mag hij hier ook af en toe een boterham met chocopasta, maar hij is inmiddels al 2...

11. Humtum

Humtum Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    1,046
    30
    48
    Noord Brabant
    Wij geven appelstroop, pindakaas, hagelslag en gekleurde hagel (laatste 2 alleen na opeten eerste boterham incl korsten en dan krijgt hij 20 hagels op hele boterham), kaas, soms smeerkaas, gebakken ei, gebraden gehakt, figuurworst, boterhamworst, af en toe smeerworst, kipfilet en ham. Veel van wat wij zelf ook eten eigenlijk! 1x pm krijgt hij knakworst of stuk frikandel bij z'n brood (dan eten wij zelf brood en snacks of brood en biefstuk als avondeten)

12. nikki83

nikki83 Bekend lid

Nov 11, 2013
    526
    4
    18
    Female
    Dochter van 14 maanden eet:
    Kipfilet, boterhamworst, smeerworst, gebakken ei, plakje kaas, smeerkaas, zuivelspread, appelstroop, jam, banaan
    af en toe wel eens een krentenboterham, krentenbol, eierkoek of crackers.

Share This Page