Gourmetstel reinigen

Discussie in 'De lounge' gestart door Inez01, 8 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Vanavond gezellig gegourmet, maar nu op zoek naar DE GOUDEN TIP om het stel (zeg maar de bakplaat) te reinigen. Deze is een beetje geruwd, wel met speciaal laagje dus schuursponsje nee. Nachtje in sopje laten weken gaat hem denk ik ook niet worden.

2. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je die gewoon laat afkoelen en eventjes in een sopje laat staan krijg je het er normaal gesproken dezelfde dag nog af hoor, wij hebben hier nog geen probleem mee gehad. Gewoon niet een dag uitstellen, dan wordt het lastiger.

3. Sasya

Sasya Fanatiek lid

26 jul 2011
    1.217
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik knal er eigenlijk altijd meteen als we klaar zijn en hij nog warm is afwasmiddel overheen, dit kookt een beetje op dan en dan als alles on de vaat staat en opgeruimd is spoel ik het eraf en maak hem onder de kraan met nieuw afwasmiddel zo schoon.

Dus geen bijzondere middeltjes

4. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Zout erop en met keukenpapier eroverheen. Daarna met water afspoelen en dus geen wasmiddel.

5. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ik zou toch voor t nachtje laten trekken gaan.
    Losweekspray van dreft doet ook wonderen, maar dat moet je wel in huis hebben, ik had t nog van bbq vorig jaar. super spul !

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    heb je nu niks aan, maar er is speciaal folie voor op gourmet/grillstel. Soort noppenaluminiumfolie, vind ik zelf erg fijn werken

7. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    817
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    Ik laat het gewoon afkoelen en daarna was ik het af.

8. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Hier is het meestal voorzichtig met het spateltje de meeste resten bij elkaar vegen en eraf halen (op een wc papiertje afvegen zeg maar), even af laten koelen, met wat wc papier het ergste vet eraf halen, dan onder de hete kraan met de zachte kant van een schuursponsje eraf vegen. Is de plaat droog, dan even insmeren met olijf- of zonnebloem-olie en een half uur tot uur laten staan.
    Daarna nog even goed afnemen met wc papier.

Deel Deze Pagina