Ik ben benieuwd hoe het bij jullie is: getrouwd in gemeenschap van goederen of onder huwelijkse voorwaarden. Waar ik ook benieuwd naar ben is of het een speciale reden is waarom je voor het een of het ander gekozen hebt. En uit dit zich ook in het dagelijks leven, of ben je bv in gemeenschap van goederen getrouwd en houden jullie nog de salarissen apart bv. Of als je niet getrouwd bent, kun je er ook een mening over hebben, wat zou je dan doen als ze getrouwd zou zijn??
Ik ben (nog) niet getrouwd, maar ga sowieso onder huwelijkse voorwaarden trouwen. Mocht er in het zakelijke leven bij een van ons dan iets gebeuren wordt er in geval van schulden oid maar aanspraak gemaakt op 1 inkomen en op 1/2 van het huis etc...
wij zijn onder huwelijkse voorwaarde getrouwd omdat mijn man tuinder is en dus een groot eigen bedrijf heeft. In het dagelijkse leven merk je daar niks van
Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd. In het dagelijks leven delen we ook alles, al ons geld komt op 1 rekening en we hebben samen 1 spaarrekening.
wij zijn getrouwd in gemeenschap van goederen.. Eigenlijk zonder speciale reden.. Samen een huis gekocht, maar verder eigenlijk niets.. Hier merken we eigenlijk verder ook niets van.. We hebben wel allebei onze eigen rekening, maar het is niet dat is jouw geld en dit van mij... We hebben gewoon nog nooit de moeite genomen om het om te zetten
Wij zijn niet getrouwd maar leven wel al in gemeenschap van goederen samen. Aangezien geen van ons plannen heeft om een eigen bedrijf op te zetten is het voorlopig niet nodig. En mocht dit veranderen dan kunnen we altijd nog iets gaan regelen.
Wij trouwen onder huwelijkse voorwaarden. Hebben allebei onze eigen rekening en sparen allebei ook apart van elkaar. Maar het is niet zo dat we elkander niets gunnen ofzo hoor.. de ene keer betaal ik de boodschappen de andere keer hij. Alleen het huis is en blijft van hem... tot we samen een huis gaan kopen dat is dan van ons samen Heb teveel gezien hoe het fout kan gaan bij in gemeenschap van goederen trouwen en geloof me daar pas ik echt voor!!!
Huwelijkse voorwaarden, omdat mijn man veel spaargeld heeft en ik het oneerlijk vind tegenover hem om het te moeten delen (mochten we uit elkaar gaan).
Niet getrouwd, maar wel geregistreerd partners in gemeenschap van goederen. Hebben ook 1 gezamenlijke rekening en spaarrekening.
In gemeenschap van goederen. Hebben ook alleen gezamenlijke rekeningen. Mocht het ooit fout gaan (waar je als je gaat trouwen natuurlijk niet vanuit gaat) dan zien we het wel!
Wij zijn getrouwd in gemeenschap van goederen. We hebben allebij geen eigen bedrijf. En in de familie zit ook niet aan de ene kant heel veel meer geld dan aan de andere kant. Dus wij zagen niet echt een reden om het niet te doen. We hebben ook een rekening. Daar komt gewoon alles op en gaat alles af.
Wij zijn ook in gemeenschap van goederen getrouwd. Het huis is door mijn man gekocht, maar mocht het ooit niet goed lopen, dan is dat ook in deze constructie geregeld dat zijn inleg voor het huwelijk gewoon van hem is. Dat was voor ons eigenlijk het enige struikelblok. Voor de rest hebben we nog wel 2 lopende rekeningen, 2 spaarrekeningen en 1 samen en een gezamenlijke rekening. Logisch? Misschien niet, maar het is zo'n gedoe om als die dingen om te zetten en het loopt zo ook wel. Als de een het op heeft, schiet de ander bij en andersom.
ik had verkeerd gestemd moets in gemeenschap van goederen zijn. Ook om deze reden. Voelt ook gewoon goed voor ons zo.
Ik ben niet getrouwd, maar als we dat ooit zouden doen zou het onder huwelijkse voorwaarden zijn. Wij hebben allebei een eenmanszaak, en willen niet dat de ander risico's loopt vanwege de bedrijfsvoering (of problemen daarmee). Het past sowieso wel bij hoe wij in het leven staan. We hebben allebei ons eigen geld naast de bezittingen die wij delen. Maar daar merk je niet veel van in het dagelijks leven, we houden niet bij wie wat betaalt en kopen ook dingen voor elkaar.
wij zijn getrouwd onder huwelijkse voorwaarden geld is van ons samen maar we hebben beiden aparte lopende rekening en spaarrekeningen. Niet omdat we niks delen , maar omdat we dit handiger vinden en nooit de moeite hebben gedaan om dit om te zetten.