broodje doner?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door suzanvd, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suzanvd

suzanvd Lid

9 jan 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet iemand of je tijdens je zwangerschap een broodje doner mag eten?
    Ik hoor het graag

2. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Waarom zou dat niet mogen? Lekker van genieten

3. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Zou niet weten waarom niet. Gewoon lekker doen!

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Gelukkig wel, heerlijk! Geniet ervan :D

5. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik eet het ook wel, kijk alleen uit met de sla die er tussen zit dat deze wel vers is en goed gewassen :)

6. suzanvd

suzanvd Lid

9 jan 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super, bedankt voor jullie reacties!

7. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Ooooh ik eet er elke week wel 1 :D

8. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Toen ik zwanger was, was op het nieuws dat oude mensen en zwanger vrouwen beter geen doner kebab konden eten bij een kebab zaak. Ivm bacteriën.

9. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    De ene döner zaak is de andere niet. En ook die zaken hebben tegenwoordig gewoon de inspecties waaraan ze moeten bewijzen dat 't in orde is. TS kan voor de zekerheid d'r broodje bij een frisse zaak halen waar ze zich senang bij voelt. Maar even ontledende:
    Broodjes: Mag
    Döner: Mag
    Sla: Mag
    Saus: Mag

Oftewel: Broodje Döner: Mag.

10. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    En toch zou ik er voorzichtig mee zijn. Heb laatst ergens gelezen dat er nogal rare dingen in verwerkt worden zoals ogen hersenen en botten... lijkt me niey echt gezond

11. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Je moet niet alles geloven wat gezegd wordt.. Hou gewoon aan wat het voedingscentrum zegt, dan kan het niet mis gaan.

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Eet je dan ook geen frikandel meer?
    Wat een onzinnig antwoord, in frankrijk eten ze ook gewoon hersenen , in china eten ze honden en insecten omdat wij het niet lekker vinden klinken is het niet perse ongezond..

Ben je ooit wel eens in kebab zaak geweest? Daar hangt namelijk zo'n groot stuk vlees aan een spies = schaap daar scheren ze wat van af en dat gaat op je broodje geen hersen of bot te zien ;)

13. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Ik heb het laatst ook gegeten en had daarna spijt. De döner zaken staan er om vekend niet hygiënisch te werk te gaan. Er zijn vooral ecoli bacteriën gevonden (afkomstig van poep), toen ik dat las was ik genezen...Ik eet geen döner meer!

14. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    Nee frikadel eet ik ook niet.

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ecoli kan geen kwaad voor je beeb dus daarom hoef je het niet te laten ;)

In de meeste nette zaken hebben ze gewoon handschoenen aan is het brandschoon, in een kraampje op de markt zal ik het inderdaad niet halen..

16. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Was ook niet zo zeer bang voor mijj zwangerschap, maar vind het vooral een ranzige gedachte :D

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.772
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je zult er hooguit een stevige voedselvergiftiging van oplopen. Want in veel zaken gaan ze niet zo hygiënisch te werk. Er werden eerder regels en controles genoemd waar ook deze zaken zich aan moeten houden. Tja, die controles worden nauwelijks maar gehouden hoor! De nVWA heeft daar geen geld en personeel meer voor. En Rob Geus kan het niet in zijn eentje af. ;) Maar goed: dat geldt niet alleen voor Döner maar ook voor veel andere cafetaria's en lunchrooms. Dus als je echt met alle regeltjes rekening wilt houden, zou je eigenlijk gewoon moet meer buiten de deur moeten eten. Ik heb er altijd voor gekozen niet als een kluizenaar te leven tijdens de zwangerschap en ik zou het dus wel doen. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik tijdens de zwangerschappen wel altijd een voorkeur had voor open keukens. En als het er niet goed uitzag (heb het HACCP boekwerk zelf mogen bestuderen toen ik in de keuken van een verpleeghuis werkte) dan at ik er gewoon niet.

18. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ik weet niet waar sommige hun Doner halen maar dat er ogen enz in zitten klopt niet echt hoor. Vaak is het kalfs en kalkoenvlees wat gekruid is en om een spit wordt gedraaid en zo verkocht wordt aan de donershop.
    Ook bij een snackbar,Chinees enz worden Ecoli bacteriën gevonden het is maar net waar je het haald.

19. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Wij komen in een nette pizzeria en daar eet ik met een gerust hart mijn broodje döner. Sommige zwangeren slaan wel erg ver door in hun eetpatroon.

Deel Deze Pagina