Pijn in bil / bekken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door yoghurt, 8 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yoghurt

yoghurt Bekend lid

31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    Ha ladies,
    Ik heb echt al twee maanden pijn in mijn bil. Vooral als ik beweeg en dan met name op een been het gewicht zet.
    Ik loop hiervoor bij de fysio, zei zegt dat t mijn bekken is. Maar de fysio helpt niet echt.
    Het wordt alleen maar erger. Ik vraag me dus af of het wel echt mijn bekken zijn en niet bijv een uitstraling vd rug.

Het is echt een zeurderige pijn in mijn linkerbil.
    Het wordt echt zo erg dat ik niet normaal ff boodschappen kan doen ofzo.

Herkent iemand dit??

2. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ik heb dit ook sinds een week! Ik lees ff mee.

3. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Ik heb ook een tijdje veel last gehad van mn bil, echt van die vreselijke pijnscheuten. Bij mij was het toen een beknelde zenuw.. trok ook helemaal door naar mijn been. Zou dit t kunnen zijn bij jou?

4. Juul8479

Juul8479 Lid

13 aug 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook gehad...stekende pijn in mijn linkerbil, waardoor ik steeds moeilijker kon lopen. Begon rond de 20 weken. Osteopaat en massage bij fysio hielpen goed. Volgens de osteopaat zat er een blokkade in mijn linker bekken, hij heeft die kant meer gemobiliseerd. Mijn bekken blijven wel problemen geven, maar na die paar behandelingen ging het wel echt een tijdje beter. Inmiddels heb ik beginnende bekkeninstabiliteit, ook weer last van billen, daarnaast trekt de pijn naar het schaambeen en stuitje. Belangrijk is om gedoseerd te blijven bewegen en verschillende houdingen af te wisselen. Osteopaat kan echt helpen, misschien kun je dat eens proberen. Fysio kon behalve massage weinig bijdragen. Succes!

5. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Heb ik ook gehad ( niet zwanger toen) en dat kwam.vanuit de rug. Net boven het stuitje. Nu heel soms weer zo'n pijn in mn bil en rug als ik veel doe. Zelfde gevoel dus komt vanuit mn rug. Heb ook geen last van de bekken.

6. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    Ik herken het ook.. Verloskundige zei zwangerschapsischias.
    Idd een beknelde zenuw..

7. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Heb ik de vorige keer ook gehad en nu weer, klinkt als een ischias. Bij mij helpt een fysio bekken therapeut erg goed met dry needling. (Naaltjes die in je spier gaan om de knoop eruit te halen, is geen acupunctuur) Dit haalt de druk van de spieren waardoor de pijn weggaat of verminderd. Is een beetje gek en soms gevoelig of pijnlijke behandeling, maar werkt als een dolle

8. yoghurt

yoghurt Bekend lid

31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    Okay ik ga is even verder kijken naar de ischias en de osteopaat. De bekkenfysio zegt dat t echt van mijn bekken afkomt maar ik heb dat idee zelf niet helemaal.
    Ik heb echt het gevoel of ik er elke keer doorheen ga, ineens zo'n pijnscheut. Bijv met uit de auto stappen.
    Maar ik wil natuurlijk voorkomen dat t dalijk wel mijn bekken zijn en dat het overgaat in bi.

Thanx voor jullie reacties

9. LiToEn

LiToEn Actief lid

8 aug 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook sinds week 20 ong af en aan in mijn rechter bil.

10. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Heb er sinds 3 weken ook last van. Inderdaad beknelde zenuw en is een kwaaltje wat erbij hoort en je doet er helaas niks aan...
    Fysio heb t wel voor me los gemasseerd maar toen ik thuis kwam gaf madam weer een flinke dreun en hoppa t was er weer haha :p

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Inderdaad zwangerschapsischias, ik heb het nu voor de 3e keer ;) Alhoewel het deze zwangerschap nog handelbaar is *klopt snel weer af* Bij m'n 2e kon ik soms amper nog lopen. Bij mij hielp de osteopaat goed maar het is toch vooral zelf heel erg opletten en in bepaalde mate goed in beweging blijven. Voelt iets niet goed, hoe je op de bank zit bijvoorbeeld, ga dan gelijk anders zitten en dat soort dingetjes. Weg zal het toch niet gaan maar je kan het wel beperken.

12. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik herken je beschrijving exact en bij mij dacht men ook aan ischias, maar het is toch mijn bekken. Ik heb wel baat bij bekkenfysio en oefeningen doen.

13. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Herkenbaar, maar dan alleen 's nachts als ik me om wil draaien in bed.
    Zoveel pijn! Ik herken de pijn van een overbelaste rug/beknelling maar mijn fysio zegt ook dat het van de bekken komt.
    Ik doe trouw mijn oefeningen maar de pijn verdwijnt niet, helaas.

14. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Ik heb dit probleem al jaren, dit komt bij mij door een oude kneuzing in mijn heup of bekken, dat nooit goed verholpen is. De pijn komt vooral opzetten als ik druk ben geweest of kracht heb gezet. Hierdoor wordt er waarschijnlijk een zenuw afgekneld, en door het gewicht van mijn buik gebeurt dit nu nog eerder.

Ik heb baat bij een ´wiebelkussen´. Ik heb geen idee of dit echt zo heet, maar zo noemde mijn fysio het destijds. Het is een rond kussen van ong. 30/40 cm doorsnee gevuld met lucht. Je kunt er op zitten, staan, liggen, oefeningen op doen en helpt mij de boel weer los te krijgen.

Waarschijnlijk is dit niet verstandig te gebruiken bij (beginnende) BI, omdat het alles juist heel soepel zou moeten maken.

15. blues

blues Actief lid

29 jun 2011
    370
    6
    18
    Ik heb dezelfde klachten en zijn me bekken die scheef staan. Fysio helpt goed bij mij.

16. yoghurt

yoghurt Bekend lid

31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    Dankje voor jullie reacties. Ik kijk het nog ff aan en anders ga ik een afspraak maken bij de osteopaat.
    Thanx

17. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb hetzelfde als jij. Als ik teveel gedaan heb kan ik niet eens normaal meer lopen. Na een hele nacht slapen gaat het wel weer even goed, maar als ik maar een uurtje zou gaan liggen dan heb ik duidelijk "start problemen". Draaien in bed is een ramp, been optillen met broek aantrekken en fietsen doet ontzettend veel pijn. Alsof je bekken uit elkaar breken. Trekt bij mij ook naar mijn bil en krijg ook soms last van mijn rug.

Ik ben afgelopen week voor het eerst bij de bekkenfysio geweest en heb wat oefeningen mee gekregen. Ze zag ook dat mijn rechterbeen iets korter is, de kant waar ik het meest last van heb. a.s
    Dinsdag mag ik weer terug voor nog meer oefeningen. Merk nu nog weinig verschil maar ben ook nog maar net begonnen natuurlijk :p

Deel Deze Pagina