Broodje duitse met!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door cherry blossom, 26 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherry blossom

    cherry blossom Niet meer actief

    Ik heb gister 2 broodjes duitse met gehad maar ik heb er helemaal niet meer over nagedacht! nu ben ik 1dag overtijd! ik ben zooo bang dat ik zwanger ben, grote kans op een kind met blindheid/waterhoofd! ooh kzit nu helemaal in de stress en hoop dat ik gewoon ongie wordt! wat denken jullie?
     
  2. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wat is Duitse met? :oops:
     
  3. cherry blossom

    cherry blossom Niet meer actief

    met is soort rosbief, tartaar.. rauw vlees
     
  4. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Gewoon van genieten. Als je al zwanger bent, kan dit nog helemaal geen kwaad. Pas als je bloedcontact hebt met je baby is het verstandig rood vlees te vermijden. Dat is nadat je positief getest hebt. Stress is dus echt overbodig in dit geval.
     
  5. cherry blossom

    cherry blossom Niet meer actief

    oh ik had gelezen op een of andere site dat dat ook al schadelijk kon zijn als je nog bezig bent! pfff ik ben zo'n stresskip kword soms moe van mezelf.... ik heb er nie over nagedacht...
    nog een vraag: drinken jullie alcohol nu jullie nog niet zwanger zijn maar wel bezig zijn om zwanger te worden?
     
  6. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Het antwoord dat ik je heb gegeven heb ik zowel van mn eigen VK als van de VK van de site hier. Alcohol zijn de meningen over verdeeld. Het officiele standpunt is stoppen zodra je een zwangerschapswens hebt. In het buitenland lachen ze hier heel hartelijk om. Over de effecten van alcohol voor de conceptie en voor bloedcontact, is nog heel weinig bekend. Is dus echt heel erg het zekere voor het onzekere nemen als je dan al niet meer drinkt. Ik voor mijzelf stop (haha, alsof ik veel drink, heel af en toe een glaasje) zodra ik een positieve test in handen heb.
     
  7. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ik geniet ook nog af en toe van een glaasje witte wijn of een glaasje champagne...

    Zodra ik een positieve test in mijn handen heb, zal dat ook direct gedaan zijn.

    Maarja, een echte "alcoholdrinker" ben ik niet hoor. Misschien één consumptie met alcohol om de 14 dagen, en dan nog meestal bij een speciale gelegenheid als een verjaardag ofzo. Hier maak ik mij nog niet druk om :)
     

Deel Deze Pagina