Hallo allemaal, We mogen gaan beginnen met stukjes brood geven aan ons zoontje. Ten eerste vind ik het doodeng ivm stukjes en eventueel verslikken.... Maar buiten dat, hoe zijn jullie begonnen? Eerst alleen een korstje? Of gewoon een sneetje (met of zonder korstje)? Hele kleine stukjes snijden en dan in de wang of gewoon in het mondje? Misschien dat jullie wat tips hebben om het wat minder eng voor me te maken?
Wij zijn sinds 4 dagen aan brood... Gaf haar een korst en liet haar zelf knoeien.. pff als of ze het al jaren deed.. Die zelfde dag een midden stukje gegeven. Nou het ging net zo goed. Dag later midden stukje met smeer worst en later korstje gegeven. Nu dus 4 dagen verder eet ze bijna hele snee weg incl korstjes.. eerst binnen kant met smeer worst of smeer kaas en dan mag ze zelf de korsten doen
Ik ben pas enkele weken geleden beginnen brood geven, ik geef Louiza een half sneetje brood waar ze probeert op te sabbelen maar dat wil nog niet zo goed lukken. Ik geef ze dus meestal zelf kleine stukjes in de mond, niet de korst maar de binnenkant. Ik doe er niks van beleg op, ik wil ze eerst laten wennen aan de smaak van brood.
hier zijn we beginnen met korstjes maar die zijn juist moeilijker weg te krijgen dan de binnen kant. Maar ze wil altijd graag zelf iets doen dus dan geef ik haar een stukje korst en duw een stukje brood (met smeerkaas of boter of zonder iets) naar binnen. Als ze dan weer het stukje korst in haar mond wil doen weet ik dat ze haar mondje leeg heeft en probeer ik haar voor te zijn met een nieuw stukje en als de binnenkant op is ga ik verder met kleine stukjes korst. Zo eet ze de hele boterham lekker op.
hier bij 5 maanden een halfbroodje met een dun laagje boter in de handen gegeven. meneer at dit zelf op, met uiteraard veel geklieder maar dat hoort erbij! een dag later heb ik eensnee met boter in stukjes gesneden en de stukjes gaf ik hem in zijn mondje en zo heeft hij toen met korst en al de hele boterham opgegeten. het scheelt hier dat onze boef brood erg lekker vind, met 8 maanden at hij smiddags twee boterhammen , met korstjes ondanks dat hij toen nog geen tandjes had. veel succes! joyce
Ik ben begonnen met een broodkorstje in het handje. Daar kon ze dan lekker op sabbelen en er van 'eten'. Hier een groot succes, hopelijk bij jou ook!
hier mogen we dus ook aan brood beginnen, maar ik vind het doodeng! hij eet groente en fruit prima maar het brood is niet erg favoriet en hij moet best kokken en dan schrik ik weer! Betekent dit misschien dat hij er nog niet aan toe is? groetjes nina
gewoon met een heel sneetje met een laagje boter. In kleine stukje gesneden van zo'n 1 bij 1 cm. Hij at zo een halve boterham weg de 1e dag (6 maand 1week), en de 2e dag al een hele. Daarna zijn we ook beleg gaan gebruiken..
Ben gelijk begonnen met een boterham met korst met stroop dubbelgevouwen en dan een keer doorgesneden. Aten ze met smaak op wel een beetje knoeien maar ging snel heel goed! Ze krijgen wel bijvoeding a la Rapley en waren dus al gewend aan grotere stukken en kauwen. Boterham met geprakte banaan is echter hun grote favoriet.
Ik ben begonnen met korstjes, Daarna heb ik het brood in stkjes geknipt van 1cm bij 1 cm. En ik vond het ideaal.
Nou inmiddels zijn we al weer een tijdje verder. Maar het broodje geven gaat eigenlijk wel goed. We doen nu de binnenkant met een beetje boter en beleg (jam, stroop of smeerkaas) en dat in hele kleine stukjes. Gaat heel goed en hij eet ruim een halve boterham al op. Korstje doe ik ook wel eens, maar dan ook in hele kleine stukjes. Maar hij kokt dan al wel snel. En een korstje in zijn vuistje laat ik voorlopig weer eventjes, hij hapte meteen af en dat was dus een te groot stuk voor hem. Dus voor mij even schrikken. Over een maandje ofzo maar weer een keer proberen als hij het kauwen wat meer onder de knie heeft.
Korsten begin ik niet aan. Sasha heeft de neiging om alles in 1 keer naar binnen te proppen en heel door te slikken. Laatst gaf ze wat eten terug op en er kwam gewoon een hele korst uit. Maar wij geven de binnenkant van het brood in dobbelsteentjes. Eerst alleen boter, nu met iets erop. We beginnen met in haar mondje te stoppen, daarna op het blad leggen, want ze wilt het zelluf doen hihi. Ik denk dat je misschien kan beginnen, met kleine dobbelsteentjes brood of misschien inderdaad een korst. Het lijkt enger dan dat het is, met dat kokhalzen. Ze zijn natuurlijk niet gewend met stukjes, maar ook dat moeten ze leren.
We zijn gelijk begonnen met een half sneetje met wat smeerkaas, boter of appelstroop in heel kleine dobbelsteentjes gesneden. Gewoon met korst en al. Met 7 maanden kokhalsde hij nog, toen was zijn slikreflex kennelijk nog niet goed, maar 2 weken later ging het prima. Ik heb nooit geoefend met een broodkorst, want dat lijkt mij nou weer eng.