broodje eten

Discussie in 'Voeding' gestart door vrouwpoohbeer, 26 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hoezo voorzichtig dit topic starten? Je kindje is bijna 7 maanden. Met 6,5 maand begonnen wij met brood en pas met 8 maanden at hij volledig 2 boterhammen met beleg. In het begin was het hopeloos, idd kokhalzen. Maar dat is normaal hoor. Pas na een paar weken werd het kokhalzen minder. Al begin je met 10 maanden met brood, kokhalzen zullen ze toch wel doen in het begin.
    Dus rustig starten (wij gaven in het begin geen broodkorstjes) en elke dag een paar stukjes geven. Je zult zien dat ze op een gegeven moment goed gaat eten.

2. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    nou ik heb een raar effect, elk topic dat ik start mond uit in een discussie hahahahaha

maaruh Romy zit naast me lekker haar broodje naar binnen te werken hihi dus niets geen kokhalzen, lekker eten! Smeerkaas krijgt hier dus een dikke + ! en ik heb fijn volkoren gehaald.

broodje in 4e gesneden en die stukjes dan nog een keer door de helft dus in 8 stukjes voor haar neer gezet en alles gaat met gemak naar binnen! ze heeft al bijna een broodje op!

nu nog even snel wat melk maken om de kaas weg te spoelen en je hebt een heel tevreden kindje hier haha!

dank jullie wel!

kan ik trouwens alles op brood doen? kaas, vlees en ander beleg waar geen suiker inzit?

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik gebruikte in het begin alleen smeerbaar beleg, smeerkaas, smeerworst (niet te vaak) van die smeerkaas van La Vache quirit in zo'n potje, soms een keer jam (er is een variant zonder toegevoegde suikers en zoetstoffen, ook voor jezelf erg lekker.. :) Ik weet zo het merk niet meer ) Jelle at namelijk anders alleen de worst op en liet zijn brood liggen... :) Maar in principe kan het allemaal, het is net wat jezelf prettig vind.

En ik moet heel eerlijk zeggen dat ik bij broodbeleg niet zo nauw keek met zout. De rest van het eten op de dag was vrijwel zoutloos, dus dan ga ik me niet druk maken over een boterham met smeerkaas, snap je?

4. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ja daar kijk ik ook niet echt naar, alleen met avondeten let ik erop. maarja suiker mag ze hier voorlopig toch niet. dus verder alles gewoon?

ze zal hier ook wel de worst eraf eten haha daar zie ik haar wel voor aan, maar t brood gaat mooi ook naar binnen zonder of met worst hahahahahaha

5. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Nou hier proberen we al 4 maanden brood te eten elke dag krijgt ze haar broodje maar na wat gesabbel eindigt ie onder haar billen in de stoel, we laten haar gewoon lekker dr eigen gang gaan (als ik iets in haar mond stop spuugt ze het namelijk direct uit) maar helaas nog steeds zonder succes.

We hebben alles geprobeert kwa beleg en soorten brood het enige wat ze opzich wel oké vind zijn croissantjes maar ja die krijgt ze natuurlijk ook niet elke dag ;)

Ik denk dat Jamila gewoon niet zo een brood kindje is maar we blijven het elke dag proberen...

6. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    oke nu heb ik haar dus net weer een broodje gegeven en omdat ze gister zo goed at, nu 2 broodjes gemaakt. 8) :D

ze gaan allebij met gemak naar binnen en ze is nu aan de korsten aan het kauwen... :confused:

ze eet zooo vreselijk goed van dat brood, moet ik er nog melk bijgeven want ze wil het niet opdrinken. zal ik het maar weggooien of toch even bewaren en uurtje later geven.

Deel Deze Pagina