Hallo, Ben nu (bijna)17 weken zwangeren hoe werkt dat met de sauna. Ga over twee weken op vakantie en liefst in en huisje met sauna.. Wie heeft er ervaring mee en "mag"het wel? Doei doei.
Ik geloof van wel, na 14 weken. Maar dan niet te veel in de sauna zitten, dat lijkt me idd niet goed.
Als je het gewend ben mag je na de 12e week weer in de sauna. Gewoon even aanvoelen, als je je er niet lekker bij voelt dan gewoon niet doen.
En niet in een dompelbad of onder de koude douche springen. En een infrarood sauna mag ook niet hebben ze mij bij de sauna verteld
Ik ben tijsdens mijn zwangerschap ook gewoon naar de sauna geweest. De verloskundige zei toen dat het niets uit maakte en zeker niet als je het gewend bent. Maar ik moest niet in het dompelbad of onder een koude douche gaan staan, maar gelijkdelijk aan afkoelen. En luister gewoon naar je lichaam. Want nu je zwanger bent kun je ook sneller duizelig worden door de warmte. En als je bloeddruk te hoog is mag het ook niet. Heel veel plezier.
goed naar je lichaam luisteren en niet op de hoogste bank gaan zitten tevens goed drinken, dan kan je met een gerust hart genieten van de sauna have fun
Ik heb het ook gevraagd toen ik zwanger was, mijn VK zei dat je in principe wel in de sauna mag, ALS je vaak gaat en je lichaam er dus aan gewend is. Als je heel af en toe gaat, dan raden ze het af tijdens de zwangerschap. Maar of het nou echt kwaad kan weet ik niet.