Hallo, nou hier is een dame die van heet eten houd. Nu dat ik zwanger ben zijn mijn man en vader aan het mopperen dat het kwaat kan tijdens de zwangerschap. Met pikant bedoel ik dus echt rode pepers,of peperoni pepers op de pizza,of een broodje shoarma op de zwarte markt met die rode grote fles extra hot sambal. Nou eet ik niet elke dag pikant,moet het nu ook niet overdrijven,maar af een toe een erg pittig bord vind ik wel erg lekker,maar dat mag dus niet van de mannen. En moet er ook bij zeggen nu dat ik zwanger ben,doe ik wel z'n beetje de helft op mijn bord aan pikant dan gewent. Hebben ze nou gelijk,kan het slecht zijn voor de baby? Zijn er nog meerdere dames die van extra hot houden?en wat doen die tijdens de zwangerschap? bedankt groetjes rosanna
Kan je kindje gelijk lekker wennen! hahaha.. nee joh, maar het kan echt geen kwaad. www.voedingcentrum.nl + je verloskundige is genoeg advies tijdens je zwangerschap!
Ik hou ook van pittig eten...maar helaas krijg ik er nu echt last van maagzuur van! Maar dat is volgens mij het enige wat je er van kan krijgen! Ja misschien een beetje maagpijn...
Wij aten (verleden tijd haha) ook vaak pittig. Sinds ik 20 weken zwanger ben gaat dat niet meer; krijg vreselijke maagpijn en een paar uur later darmkrampen. Kan dan niet meer lopen van ellende. Ben nu gestopt met sterke kruiden en pepers enzo en het gaat stukken beter. Het eten is alleen erg saai (kwa smaak dan hè?!) maar ik ga ervan uit dat het tijdelijk is. Ik zou lekker pittig blijven eten, zo lang het goed gaat. Eet smakelijk!
heb hele potten sambal versleten tijdens de zwangerschap en heb nu een heerlijke pittige baby hahaha. nee hoor kan geen kwaad alleen kun je er vooral op het laatst idd flink het zuur van krijgen. dus zou zeggen eet smakelijk
Ik hou ook van een lekker pittig bord eten. Kan er de laatste weken alleen niet meer zo goed tegen. Krijg na de tijd namelijk veel last van maagzuur. Houd me nu dus maar een beetje in, maar das meer voor mezelf dan voor de beeb
Tuurlijk kan dat, zolang je maag het trekt.. Hoe zouden ze het anders in landen doen waar veel pittig gegeten wordt (india ofzo).. Daar eten kindjes ook al snel pittig. Die zijn eraan gewend doordat hun moeders pittig aten tijdens de zwangerschap en de borstvoeding.
No problemo! Ik ben half-Indisch en hou dus ook van écht pittig! Helaas kan ik ook sinds de 20 weken geen 'hot' meer verdragen. Ik word dan gedurende de nacht wakker met krampen en heb veel last van zuur dan 's nachts. Dus ... ik laat helaas de pepers maar even voor wat het is. Soms doe ik toch lekker sambal ergens doorheen maar dan alleen in het weekend, ik weet dat dan nl. 's nachts een beetje nachtrust mag inleveren voor het toilet
Je mag gerust pittig eten, maar ik kan het sinds mijn zwangerschap niet tegen pittig eten, maagzuur komt dan direct. Nog 9 weken dan hoop ik eraf te zijn en trakteer ik op chinees! Hahaha
Zolang je het kan verdragen, gewoon doen! Heb ik tijdens mijn zwangerschap ook gedaan en nu met borstvoeding ook. Izaak heeft geen last van darmkrampjes dus hij is duidelijk gewend aan zijn moeders smaak
ik krijg ook zo'n last van mijn maag als ik te scherp heb gegeten! phew.. ben dus niet de enige! Mis het wel