pikant eten,mag dat?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door rosannanl, 15 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rosannanl

rosannanl Actief lid

7 jan 2008
    236
    0
    0
    horeca.serveerster
    St.Maartensvlotbrug
    Hallo,

nou hier is een dame die van heet eten houd.
    Nu dat ik zwanger ben zijn mijn man en vader aan het mopperen dat het kwaat kan tijdens de zwangerschap.
    Met pikant bedoel ik dus echt rode pepers,of peperoni pepers op de pizza,of een broodje shoarma op de zwarte markt met die rode grote fles extra hot sambal.
    Nou eet ik niet elke dag pikant,moet het nu ook niet overdrijven,maar af een toe een erg pittig bord vind ik wel erg lekker,maar dat mag dus niet van de mannen.
    En moet er ook bij zeggen nu dat ik zwanger ben,doe ik wel z'n beetje de helft op mijn bord aan pikant dan gewent.
    Hebben ze nou gelijk,kan het slecht zijn voor de baby?
    Zijn er nog meerdere dames die van extra hot houden?en wat doen die tijdens de zwangerschap?

bedankt
    groetjes
    rosanna

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.570
    113
    mag gewoon hoor!

Al die mensen gewoon laten kletsen en de richtlijnen van je vk volgen.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Kan je kindje gelijk lekker wennen! hahaha.. nee joh, maar het kan echt geen kwaad. www.voedingcentrum.nl + je verloskundige is genoeg advies tijdens je zwangerschap!

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik hou ook van pittig eten...maar helaas krijg ik er nu echt last van maagzuur van!
    Maar dat is volgens mij het enige wat je er van kan krijgen! Ja misschien een beetje maagpijn...

5. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Wij aten (verleden tijd haha) ook vaak pittig.
    Sinds ik 20 weken zwanger ben gaat dat niet meer; krijg vreselijke maagpijn en een paar uur later darmkrampen. Kan dan niet meer lopen van ellende.
    Ben nu gestopt met sterke kruiden en pepers enzo en het gaat stukken beter.
    Het eten is alleen erg saai (kwa smaak dan hè?!) maar ik ga ervan uit dat het tijdelijk is.

Ik zou lekker pittig blijven eten, zo lang het goed gaat. Eet smakelijk!

6. henkie24

henkie24 Niet meer actief

heb hele potten sambal versleten tijdens de zwangerschap en heb nu een heerlijke pittige baby hahaha. nee hoor kan geen kwaad alleen kun je er vooral op het laatst idd flink het zuur van krijgen. dus zou zeggen eet smakelijk

7. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Ik eet madame jeanette pepers bij het leven. Mijn baby doet het prima!

8. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik hou ook van een lekker pittig bord eten. Kan er de laatste weken alleen niet meer zo goed tegen. Krijg na de tijd namelijk veel last van maagzuur. Houd me nu dus maar een beetje in, maar das meer voor mezelf dan voor de beeb

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Tuurlijk kan dat, zolang je maag het trekt..

Hoe zouden ze het anders in landen doen waar veel pittig gegeten wordt (india ofzo)..

Daar eten kindjes ook al snel pittig. Die zijn eraan gewend doordat hun moeders pittig aten tijdens de zwangerschap en de borstvoeding.

10. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    No problemo! Ik ben half-Indisch en hou dus ook van écht pittig! Helaas kan ik ook sinds de 20 weken geen 'hot' meer verdragen. Ik word dan gedurende de nacht wakker met krampen en heb veel last van zuur dan 's nachts. Dus ... ik laat helaas de pepers maar even voor wat het is. Soms doe ik toch lekker sambal ergens doorheen maar dan alleen in het weekend, ik weet dat dan nl. 's nachts een beetje nachtrust mag inleveren voor het toilet :oops:

11. anja136

anja136 Actief lid

7 jul 2008
    408
    0
    0
    Je mag gerust pittig eten, maar ik kan het sinds mijn zwangerschap niet tegen pittig eten, maagzuur komt dan direct.

Nog 9 weken dan hoop ik eraf te zijn en trakteer ik op chinees! Hahaha

12. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Zolang je het kan verdragen, gewoon doen! Heb ik tijdens mijn zwangerschap ook gedaan en nu met borstvoeding ook. Izaak heeft geen last van darmkrampjes dus hij is duidelijk gewend aan zijn moeders smaak :)

13. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    ik krijg ook zo'n last van mijn maag als ik te scherp heb gegeten! phew.. ben dus niet de enige!

Mis het wel :(

Deel Deze Pagina