Zo ontzettend vaak een veel hoofdpijn.

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Behappy, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Behappy

Behappy Niet meer actief

Ik word er echt gek van.

Heb nu z'n 1,5 week echt regelmatig hoofdpijn..
    Soms elke dag soms hale dag en soms een dag niet..
    Mijn bloeddruk en urine is allemaal gecheckt en dat was gewoon goed dus ga ik niet uit van zwangerschapsvergifteging ..

Maar jeetje wat is dit vervelend zeg .. Moet me ogen eigenlijk dicht houden of in het donker zitten wil ik t een beetje uithouden.

Herkent iemand dat ? En wat deden jullie er tegen ?
    Douchen helpt soms maar lang niet altijd.. En ik ga niet elke keer een paracetmol nemen ( die overgens ook niet altijd werkt)

2. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Ga even meelezen, hier precies hetzelfde....

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Als je een paracetamol neemt kan je die beter nemen voordat het heel erg is (als je dat nog niet deed) dan helpt het vaak wat beter

Bij mij helpt paracetamol nl ook niet...

En voor de rest zou ik het eigenlijk niet echt weten...:(

4. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Voor PCM is een spiegel nodig om het goed te laten werken he;)

Vraagje over je bloeddruk verschilt het veel met het begin van je zwangerschap en nu? Bij mij namelijk wel ookal is bij mij me bloeddruk pas 110/70 mijn startdruk was 90/50 heb nu voor mijn doen al een torenhoge druk.. Ook hoofdpijn en alle dingen die erbij horen waar ook niks bij helpt

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Heb je al een massage overwogen? Ik heb last van spanningshoofdpijn. Dan span je je spieren teveel in je nek en schouders. Een en ander wordt vaak minder met een massage.
    Massage kan soms wat ontspanning en doorbloeding geven. Dat is verder geheel natuurlijk, het kan echter zijn dat je er sterk op reageert ivm je zwangerschap. Houd jezelf dus in acht.

6. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Een hoofdhuidmassage kan helpen maar is afhankelijk van hoe gevoelig je hoofd is met hoofdpijn.
    Daarnaast moet je 2 paracetamols innemen wanneer je 50 kg of meer weegt omdat de dosering anders te weinig is, paracetamol komt trouwens niet bij je baby en is daardoor niet schadelijk voor hem/haar al kan ik me voorstellen dat je niet elke dag pijnstillers wilt slikken.
    Het kunnen hormomen zijn maar ik heb veel last gekregen van hoofdpijn tijdens de zwangerschap wat een schildklierprobleem bleek te zijn, ik zou daarom dit wel tegen de verloskundige/dokter zeggen zodat er eventueel onderzoeken gedaan kunnen worden om te kijken of het niet iets anders is dan hormomen.

7. Maart2013

Maart2013 Actief lid

25 aug 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook hetzelfde probleem
    Het ging de afgelopen 1,5 week beter dus ik hoopte dat een fase was maar sinds gisteren weer volop pijn.

De tips die ik heb gekregen zijn heel veel water drinken, genoeg rust nemen, lichaamsbeweging/sport bijv. zwemmen of aquarobics. Pcm mag ik nemen wanneer het nodig is, ook al is dat regelmatig, max 6 per dag (3x2) Soms helpt het een beetje, soms niet.

8. Behappy

Behappy Niet meer actief

Wilde ff zeggen dat ik gister ben opgenomen..
    Bloeddruk was ietsje verhoogd en is later gisternacht ook weer gezakt.
    Maar ze vertrouwde die hoofdpijn niet.
    Heb lekker parecatmolletjes gehad en en een slaappil
    Die helaas alweer uitgewerkt is -_-
    Maar ze houden t hier goed in de gaten

9. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    en hoe gaat het nu? of is het gegaan?

10. Kellylovesrik

15 sep 2012
    5
    0
    0
    Hondentrimmen
    Zwolle
    Ik ben Kelly, 21 jaar en zwanger van ons eerste kindje,
    Nu 27 weken, En ook ik heb sinds een paar dagen vaak erg last van hoofdpijn
    Maar dan een bonkende pijn, zoals een hartslag, die ik ook wel eens in mijn rug voel als ik zit..
    Herkent iemand dit?

Liefs kelly

11. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Ik heb altijd veel last gehad van migraines en (godzijdank) valt het reuze mee nu tijdens de zwangerschap, eigenlijk vaak een periode lang geen last ervan! Jammer genoeg merk ik wel echt duidelijk dat ik zo om de tijd een week of 1,5 last krijg van heel veel hoofdpijn dagelijks. Daarna ebt het weer weg en heb ik er een poosje geen last van...
    Zodra ik merk dat het echt richting migraine gaat neem ik toch een paracetamol (anders probeer ik het gewoon vol te houden en te slapen).
    1 tip werkt bij mij super, zodra ik weer merk dat ik vaker hoofdpijn krijg neem ik 's avonds voor het slapen een homeopathische medicijn (heet Kalium phosphoricum D6 tabletten van VSM). Ik heb ze van mn moeder gekregen dus en ik ben er niet zeker van of je ze gewoon in de drogist kan halen maar ze werken echt super!
    Het werkt niet pijnstillend maar voorkomend en heb sinds ik ze gebruik eigenlijk nauwelijks last meer van hoofdpijn :) echt een aanrader!

Deel Deze Pagina