Ik ben op zoek naar een hoofddoek. Het moet mijn gezicht goed kunnen bedekken. Welk model neem ik dan? Langwerpig of juist rond/vierkant. En waar koop ik zoiets? Het klinkt heel stom maar het is voor na mijn kaakoperatie. Als ik foto's zie op Internet schrik ik me kapot... Ik heb 2 kleine kindjes en die kan ik dat echt niet vrijwillig aandoen Ik wil niemand qua geloof beledigen! En het is voor binnenshuis.
Binnenshuis? Maar je komt toch ook buiten met je kindjes? Geen tips maar vind sommige hoofddoeken echt prachtig. Vraag me ook af hoe ze dat "knopen". Kan echt zo leuk staan. Sterkte en succes met de operatie alvast!
Maar bij een kaakoperatie, is het bedekken van het gedeelte rond je mond dmv een mondkapje niet voldoende?
Dat was ik ook al aan het bedenken? Een hoofddoek zit toch onder je kin? En bij een kaakoperatie bedekt een hoofddoek toch ook niet alles?
Ik denk dat je kindjes het raarder vinden dat je een hoofddoek draagt en je gezicht voor ze verbergt, dan dat ze een keer flink schrikken en dan al gauw aan je wennen Maar er zijn idd prachtige hoofddoeken, die bedekken alleen het gezicht niet. Misschien een mooie sluier ervoor, ala een arabische prinses uit 1001 nacht
Nee het hele gedeelte onder je neus is echt megadik... Ik dacht dan trek ik die hoofddoek nog wel iets omhoog in plaats van onder mijn kin. Zou dat niet gaan met een grote doek? ? Hmmmm. .
Als je onder je neus wil bedekken zou je een niqaab moeten dragen...Weet niet of dat nou is wat je wil
Een makkelijke hoofddoek is een amira, een hoofddoek aan één stuk van elastische stof die je zo aantrekt. Maar die loopt zoals bijna alle hoofddoeken onder je kin langs.
Nee das wel heel drastisch heh.... Maar lukt dat niet met gewoon een leuke doek? Is daar geen ruimte meer om hem iets hoger te trekken??
Ja op zich wel maar of dat nou zo lekker zit en mooi staat? Ik zou me eerlijk gezegd niet zoveel zorgen maken om de reactie van je kindjes. Ze zullen even schrikken maar als je ze van tevoren goed voorbereid zijn ze er denk ik zo aan gewend. Kinderen zijn zo makkelijk wat dat betreft.
Het kan wel natuurlijk, maar dan zou ik eerder voor een lange shawl gaan, ipv een vierkante. Die doe je dan eerst anderhalf keer rond je hoofd, beginnen ter hoogte van je oor, en dan kun je hem als je hem strak genoeg zet (gebruik een speld bijv) wegvouwen voor je mond. Wel heel warm voor nu . Uiteraard kun je een vierkant in een driehoek vouwen en die om doen a la een western cowboy/boef Een bivakmuts is ook nog een optie. De vraag is alleen of dit allemaal wel de bedoeling is en of je inderdaad niet gewoon een aantal mondkapjes bij je tandarts kunt vragen of zo
Deze hoofddoek kan je omhoog en omlaag trekken en is makkelijk aan te doen, zonder speldjes e.d Amira practical Zwart - islamitischekleding.nl
Ik zou ook geen hoofddoek dragen. Bereid ze voor door ze te zeggen dat mama naar de dokter gaat en dat de dokter mama beter gaat maken. En als ze je zien leg je uit dat mama pijn heeft en littekens(?), maar dat dat wel wegtrekt. Ik draag trouwens een hoofddoek, maar denk niet dat je zoiets met een hoofddoek kunt bedekken. En als je normaal geen hoofddoek draagt, gaan je kindjes juist vreemd naar je kijken.
Ik denk ook dat je je kinderen beter gewoon kan laten zien wat er gaat gebeuren. En uitleggen dat dat soms zo is maar dat het weer weggaat en dat mama's gezicht eerst allemaal verschillende kleurtjes krijgt. Het is totaal niet logisch voor hun dat je een zere plek gaat verbergen. Mama geeft een zere mond , die doet er iets voor. Ik heb een zere knie, daar moet ook iets voor. Je zult moeten eten, drinken, douchen etc bij hun in de buurt. Daarnaast denk ik dat ze het als je het steeds verbergt.. Ze het in hun hoofd zomaar iets heel groots kunnen maken en dus bijv. Bang van een dokter worden. Gewoon eerlijk en uitleggen.
Ja, ik heb deze zelf niet (wel gewone amira's die je dus niet omhoog kan doen) maar ken wel vrouwen die deze voor dingen gebruiken waar je anders een mondkapje voor nodig hebt haha zoals schoonmaken met schimmelreiniger e.d