ben ik nu gek?

Discussion in 'Voeding' started by mirell, Feb 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    bij hoeveel weekjes is het zo dat een baby koek eet?(biskwietje)
    t zal mischien wel aan mij leggen maar is 15 weken niet een beeeeetje erg vroeg?
    weet wel dat iedereen t voor zich moet weten maar ben ff nieuwschierig

2. polleke2210

polleke2210 Actief lid

Jul 3, 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Tsja, dat moeten mensen helemaal zelf weten. Mij lijkt het ook vroeg.. maar ik vind het nu nog steeds vroeg. Ze is 10 maanden, krijgt ipv koekjes lekker stukje fruit, rijstwafel, soepstengel, etc.

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Vanaf 6 maanden ben ik begonnen met soepstengel en rijstewafel en liga etc. Wat mij betreft zou ze als uitzondering op visite ofzo best een stukje van een simpel biscuitje mogen nu ze over de 7 maanden is, en het goed kan eten inmiddels.

4. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

Jan 15, 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ik geef (nu bijna 5 maanden is ze) soms een koek.

alleen van die speciale vanaf 4 maanden. Ze krijgt de helft van een koek.

MAar dit is geen standaart hapje hoor dit is heel soms als ze al een tijdje lekker ligt te spelen ofzo.

die koeken smelten zo dat het zo ongeveer overal zit behalve in haar mond haha!

Maar gewone koekjes krijgt ze van mij niet hoor voor ze 1 jaar is, dat vind ik zelf niet kunnen. Ze heeft haar hele leven nog om te snoepen&snacken en ik ga daar zo laat mogenlijk mee beginnen!

5. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Toevallig dat ik van de week op het CB was en hier naar vroeg. Het CB adviseerd toch echt om te wachten tot vijf a vijf en halve maand. Heel veel kindjes krijgen huidproblemen of allergien als ze al zo vroeg bijvoeding krijgen. Voor ons reden genoeg om toch nog maar te wachten. Ik zou eeuwig spijt hebben als onze dochter voor haar leven lang exceem heeft omdat wij zo graag al aan een potje wilden beginnen.

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    zo hebben wij het ook gedaan... ik zou Louise nooit koek/biscuit hebben gegeven op zo'n jonge leeftijd dat je nog in weken praat. Eerst groenten, toen fruit, toen rijstewafels/soepstengels etc. en toen pas koekjes.

7. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Echte koekjes kreeg ze hier rond haar 1e verjaardag. Daarvoor alleen soepstengels en rijstwafels en veel later is daar peperkoek bij gekomen. Ben met soepstengels en rijstwafels begonnen toen ze een maand of 8 was. Tot 6 a 7 maanden heeft ze niks anders gehad dan BV.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier vanaf 6 maanden af en toe een liga (1/4) of een rijstewafel. Verder proberen we zoet / suiker zoveel mogelijk te vermijden.

9. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    nou ik vond het dus ook echt belachelijk vroeg om al gewone biskwie te eten .
    maar ik was benieuwd of dat aan mij lag of niet.
    maar zie dat de meeste dat dus nog niet hebben gegeven met 15 weekjes

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    15 weken vind ik wel erg vroeg.
    Maar wij zijn ook begonnen met bijvoeden op 5,5 maand, dat is zo'n 24 weken? dus 9 weken voordat ons zoontje iets anders kreeg dan melk ;)

Pas rond de 6/6,5 maand zijn we liga/rijstewafel/soepstengel gaan geven tussendoor.

11. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    ik ben iemand die wel voor bijvoeding is voor de standaard richtlijnen, maar koekjes enzo dat waren toch echt pas dingen die ze hier tegen een maand of 8 kregen hoor.

dus persoonlijk zeg ik dat ik het te vroeg vindt, maar he wie ben ik :)

12. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Alyna kreeg met ruim 4 maanden (dus meer dan 15 weken) wel eens een kwart liga eerste stap,maar dat was het.

Ze heeft pas vorige week ofzo een stuk van een echt koekje gehad. ;)

13. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

ts hoe kom je hierbij eigenlijk?

14. jewelizz

jewelizz Bekend lid

Dec 25, 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk ;)

15. LovelyDK

16. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Huh? Nu al? Wat snel!

Jesse heeft nog maar 3 koekjes op en dat was altijd nog bij iemand anders.
    Thuis krijgt hij nog geen koekjes. Niet omdat ik daar zo op tegen ben, maar hij groeit vrij snel, ondanks dat hij geen grote eter is, dus is het beter van niet.

17. LovelyDK

ts horen we niks meer van?

18. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Hier vanaf een maand of 6-7 af ten toe een halve liga.
    15 weken vind ik heel vroeg, zou ik nooit doen.

19. LovelyDK

er zijn toch ook een soort liga's die vanaf 4 maanden kunnen? ben even de naam kwijt.. die je door hapjes kan kruimelen enzo

20. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    ja precies diegene die jij zegt die voor 4 mnd van liga (eerste start meen ik)

bijvoeding met 3 mnd whalla. maar koek met 3 mnd :confused: dat zou zelfs mij te ver gaan, denk dat als ik zou weten dat een kind nog maar zo jong is, en een vriendin of wat zou haar kind met die leeftijd een koek in de handen duwen, dat ik het er zo weer uit zou trekken, of weg zou lopen. :(

Share This Page