Hallo dames, Graag hoor ik even jullie ervaringen, want ik maak me echt veel zorgen. Sinds een dag of 3 voel ik mijn kleintje erg weinig in verhouding met de dagen (weken) ervoor. Als ik hem voel, dan is het maar ligt en niet zo als normaal. Ik word er zo onzeker en bang van. Maandag hebben we een 3D echo laten maken, die was overigens geweldig. Maar de kleine had de navelstreng voor zijn nekje liggen. Ik schoot meteen in de stress en dacht dat ie om zijn nek zat, maar volgens die dame was er niks aan de hand, ze had het al gecontroleerd. Maarja nu zit ik dus de heletijd te denken dat de navelstreng misschien toch om zijn nekje zit, of haal ik me dat gewoon in mijn hoofd! Dinsdag was hij trouwens wel heel erg aktief, maar woensdag was het al stukken minder. Ik vraag me af of jullie de kleine ook wel eens een aantal dagen minder voelen dan normaal. En kan dit geen kwaad.... E Groetjes een hele bezorgde Dapi
Ja hoor.... de afgelopen week was het veeeeeel rustiger in m´n buik, sinds vandaag is het weer feest maar het heeft zeker een dag 4 geduurd. Ikzelf maak me niet zogauw zorgen... ben denk ik nogal nuchter ingesteld, een vk kan er ook niks aan veranderen als mn beeb rustig is. Ik kan zelf goed voelen hoe mn beeb ligt en ik weet waar de placenta ligt dus ik kan zelf wel een beetje raden wat de reden is, zo lag ie van de week in de placenta te trappen gok ik of de beentjes meer richting mijn rug ipv zoals nu duidelijk richting buik. Dan nog ff over de navelstreng, bij best veel babys komt die uiteindelijk om de nek gedraaid, was bij mn dochter zo, ik had het als baby, het is dus vrij normaal. Het is pas echt lastig als je navelstreng ook bijzonder kort is en tijdens de bevalling letten ze daar ook wel op, zo is die bij mn dochter al doorgeknipt toen ze nog in mn buik half zat (keizersnede)
Het enige wat ik weet is als de baby is ingedaald dat ie dan rustiger wordt omdat ie vast komt te zitten. En ook als je wat verder in de zwangerschap bent dat ze rustiger worden omdat ze steeds groter worden en minder ruimte hebben. En als ze te rustig zijn dan schijnt het dat ze misschien niet voldoende binnen krijgen en dan minder bewegen. Terwijl babys die voldoende voedsel krijgen juist drukker zijn.Onze 1ste dochter was heel rustig bewoog amper en was bij de geboorte idd erg klein maar niet zorgwekkend. Die van ons is zooooo druk normaliter, echt niet normaal! Alleen de laatste week voel ik 'm amper nog. Heel rustig is de baby nu. Ik ga er maar vanuit dat er te weinig ruimte is.En ja ik maak me soms ook druk om die navelstreng maar hij kan geen hele stukken wegzwemmen waardoor ie hem strak aanhaalt of paar keer draaien om zijn as. En trouwens deze week zei de gyn. tegen mij dat zo een navelstreng echt heel erg stevig is en dik. Dus ik neem maar aan dat ie niet zo maar kan afknellen. Er zijn er genoeg die geboren worden met die streng om hun nek maar die ook gezond zijn.
Hoi Dapi, herkenbaar hoor! Ik schiet ook 1x in de zoveel tijd in de stress omdat er dan gewoon dagen zijn waarop ik het veel minder voel, terwijl het normaal zo'n druktemakertje is... Had het gister weer, hele dag gelopen, weinig gevoeld, maar als ik dan even ging zitten voelde ik nog niks Vandaag gaat het weer wat beter, maar echt hard schoppen is er nog steeds niet bij, voel het alleen heen en weer schuiven. Weet iemand toevallig of dit met deze zwangerschapstermijn iets met indalen te maken kan hebben? Heb wat last van mijn schaamstreek en de beeb is dus ook een stuk rustiger dan normaal...
Ja dat is het echt, vermoeiend... wilde gister ook echt ff NIET meer zwanger zijn, terwijl het verder allemaal zo goed gaat Word soms echt moe van mezelf en ik ben bang dat die zorgen noooooit meer overgaan
Bedankt voor jullie reactie's allemaal. Ja het is erg he die zorgen allemaal . Een tijdje terug voelde ik de kleine ook niet echt, heb toen de VK gebeld. Kon meteen komen, zodat ze even naar het hartje konden luisteren. Maar er was niks aan de hand, het hartje klonk prima. De dag daarna was de kleine weer super actief. Maarja nu duren de dagen wel wat langer....... En ook als ik rustis zit of lig, is er weinig actie, soms een schopje. Moet woensdag gelukkig weer op controlle Dat de kleine niet goed groeit is nu niet het geval. Maandag bij de 3D echo lag hij 2 weken en 2 dagen voor op de groei Dus dat zit wel goed. Ik geloof wel dat het inderdaad zo kan zijn dat de kleine zo ligt, dat je hem minder voelt. Maarja dat neemt mijn zorgen niet weg eigenlijk. En kan hij dan nu al indalen??? Ik heb nl ook geen idee of dat al zo vroeg kan.
En hier nog een zwangere die haar kleintje een stuk minder volet dan normaal. Ik ben al een enorme zenuwpees en kan me onwijs druk maken of alles wel goed is. Ben daarom ook "blij "om te lezen dat ik niet de enige ben. Sinds een dag of 4 voel ik mijn kleintje ook veel minder bewegen. Gelukkig komt hij 's avonds meer in beweging en ben ik were helemaal gerustgesteld. Het is toch voor mij een soort bevetiging dat alles gooed gaat. Kan dan ook niet wachten tot ik mijn mannetje in mijn armen kan houden. Voor jullie allemaal , veel succes met de laatste loodjes! Groetjes, Tanja
Hier nog zo'n onrustige ''moeke'' Ben nu 37 weken en als ik maar wat minder leven doet voelen (wat eigenlijk best logisch is, gaat wat krapper worden daar binnen) denk ik ojee...
Dapi mijn dochter begon met 30 weken ook al in te dalen dus dat kan zeker en als je je zorgen maakt altijd je vk bellen al is het alleen maar voor je eigen geruststelling