Mijn dochtertje krijgt vanaf 4 maanden een hap groente. Daarna fruit bij gaan geven. Ze kreeg ook elke ochtend een fles met een schepje rijstebloem. Ze is nu bijna 5 maanden en afgelopen week mocht ik weer naar het cb. Zij gaf aan dat ik al broodkorstjes mocht geven en overstappen op de bambix fijne granen. Eigenlijk ben ik gelijk broodkorstjes gaan geven (wat ze overigens super lekker vindt) en sinds woensdag de fijne granen pap. Ik ben eens op internet gaan lezen en kom er achter dat dat allemaal pas mag vanaf 6 maanden. Wat vinden jullie hier nou van? Gewoon geven of nog even wachten tot 6 maanden? Ik heb niet het idee dat ze ergens last van heeft, het is een erg makkelijk kind wat alles tot nu toe lust en ontlasting is ook goed.
Ik vind het wat jong, maar ieder zijn ding. Volgens mij kunnen ze als je te vroeg met gluten begint een gluten intolerantie ontwikkelen.
Ik zou echt wachten. Er wordt vaak gedacht. Het is maar een maandje. Maar 1 maand op 5 maanden, worden de verhoudingen wel anders. De darmen ontwikkelen zich in hun eigen tempo. Te vroeg dit soort dingen geven kunnen voor later inrgrijpende gevolgen hebben. Ik zou dus even lekker wachten. Slecht advies trouwens. Rijstebloem kun je overigs niet vergelijken met pap. Dit gaat meer om een verzadigd gevoel krijgen en dit wordt in de maag weer vloeibaar. Als tussendoor kun je bijvoorbeeld ook een worteltje koken en deze haar in haar handje geven, zolang je geen hele zak geeft kan sit geen kwaad 😉
Daar was ik al bang voor.. kan het dan geen kwaad om nu per direct te stoppen? Ze heeft toch al ruim een week broodkorstjes gehad (niet elke dag) en vanaf woensdag die pap.
Nee hoor, kan geen kwaad om te stoppen! Niet schuldig voelen hoot. Je hebt het niet structureel gedaan voor langere tijd. We proberen allemaal wel eens wat. Over een maandje gewoon weer geven