baby 5 weken uit logeren of niet?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by miss84, Feb 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miss84

miss84 Bekend lid

Oct 2, 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit even met een dillema.

Mijn meisje is geen makkelijke slaper ( maar ja welke baby wel:) ), heeft ook nog echt geen ritme. Moet echt in slaap gewiegd worden, dan kan ik dr wel in dr eigen bed leggen maar begint dan na een uurtje weer te huilen.
    Kortom ik maak nachten van 2,3 soms 4 uurtjes.
    Overdag het zelfde verhaal dus ook eigenlijk geen tijd om bij te slapen.

Nou denk ik.... zal ik haar 1 nachtje bij mn moeder brengen komend weekend, ik weet dat zij het geweldig vind al moet ze de hele nacht met dr op zitten;)

Ik ben zo moe, heb pijn aan mn hele lijf van de moeheid. Mn vriend neemt ook wel regelmatig wat over gelukkig maar ik merk dat ik dr beetje doorheen zit.
    Maar ja kan dat wel met een baby van 5 weken? of ben ik dan een vreselijke moeder ?:)

Ik weet dat dit er allemaal bijhoort maar zou gewoon zo graag even nacht goed willen slapen zodat ik even bij kan tanken...;)

ik hoor graag jullie mening :)

2. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

Feb 4, 2014
    1,568
    1
    0
    Drenthe
    Vanuit dezelfde ervaring zeg ik doen.
    Je moeder heeft de energie om een eventuele gebroken nacht op te vangen en jij kunt de rust wel even goed gebruiken!
    Daar is helemaal niks slechts aan, het is juist goed om voor jezelf te zorgen zodat je er daarna weer voor je kindje kunt zijn.

Zorg dat je spullen (beddengoed etc.) meeneemt waar je baby aan gewend is, dat scheelt een heleboel.

3. wachtend

wachtend Niet meer actief

Ik zeg doen!

Wij hebben het hier ook gedaan met onze zoon de nachten waar jij over verteld herken ik heel erg maar ook de vermoeidheid.
    Nu bleef ik erbij tot kleine man ging slapen en de volgende ochtend zodra ik mijn ogen opendeed belde ik meteen mijn moeder hoe alles was gegaan etc. Het was 1 nachtje en geloof me het is zo heerlijk om even door te kunnen slapen zonder op wacht te liggen of je hem/haar al hoort.

Als jij over je toeren aan het gaan bent (wat ook niet anders dan normaal is) ben je in mijn ogen juist een betere moeder doordat je het nu aan ziet komen en als je jouw moeder 100% vertrouwd en je weet dat je liefste bezit daar in goede handen is dan is het oke!

Tip: geef je kleine meid een doekje mee waar jouw geur aan zit zodat ze je wel ruikt in haar wiegje ;) Ben je er toch een beetje bij ;)

4. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Als je zeker weet dat je het kan, waarom niet? Als jij het idee hebt dat je echt een nachtje moet bijtanken dan maakt jou dat echt geen slechte moeder. Jij krijgt wat meer energie en zal je een stuk beter voelen. Je kindje komt geen aandacht en liefde tekort en jouw moeder vind het prima.
    Probeer het dan wel los te laten, anders slaap je misschien nog niet:D

5. mirmir

mirmir Actief lid

Jan 26, 2012
    129
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zeker doen! Hier het zelfde gehad en haar ook een nachtje bij opa en oma gebracht. Kun je zelf even weer op krachten komen. Ik vond het heel moeilijk ook al wonen opa en oma aan de andere kant van de straat 100 meter lopen. Maar je kan er daarna wel weer tegen aan.

6. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Doen!!!
    Ik heb het zelf zo gedaan: 's morgens heeft mijn vriend onze kleine man naar mn ouders gebracht en eind middag ben ik zelf richting mijn ouders gegaan (ze wonen wel op slechts 10 km). Daar lekker blijven eten en vroeg in de avond weer naar huis. Kon dus in de ochtend heerlijk blijven liggen en heb in de middag ook nog een paar uur geslapen. En zal je ltijd zien: Hij heeft zich voorbeeldig gedragen daar, ze hebben een paar uur met hem gewandeld in de wagen, ik trok dat lichamelijk nog niet. Heeft ie lekker veel buitenlucht gehad.
    Bijtanken is zo belangrijk! Kind heeft veel meer aan een uitgeruste moeder!

7. peppy37

peppy37 Actief lid

Apr 12, 2010
    145
    0
    0
    Als je het zelf ziet zitten dan zeker doen! Alle hulp wat je kan krijgen moet je nu gebruiken. Je hebt het nu nodig, en je dochter heeft een gezond en fit moeder nodig. Als je niet gaat piekeren en goed kan ontspannen, dan zou ik het zeker doen.

8. wachtend

wachtend Niet meer actief

Whahaha zo herkenbaar dat hij zich ineens ging gedragen ;) Hier sliep hij ineens door bij mijn moeder!! Als hij nu uit logeren gaat (zoon is nu al wel bijna anderhalf) zeggen we ook vaak dat hij even gereset gaat worden ;)

9. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Zelf had ik dat niet gekund bij zo'n kleintje, maar als jij het denkt nodig te hebben en er verder een goed gevoel bij hebt: waarom niet?

10. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Als jij je er goed bij voelt: doen.

Wij hebben crisisnachten gehad tot 11 maand, maar ik heb het nooit gekund. Combinatie van bezorgdheid voor mijn dochter, en mijn moeder niet willen 'lastigvallen' met zo'n slechte slaper. En wat wou ik dat ik die gevoelens gewoon had kunnen opzijzetten :)

11. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Als jij het wilt, waarom niet?

Ik had er niet aan moeten denken, en nu trouwens nog niet.

Als mijn dochter een nacht ergens anders is, dan doe ik geen oog dicht, het zou dus niet helpen voor mij :D

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Ik herken De slapeloze nachten helemaal die hebben we hier geloof ik al 6 maanden. Wij wisselen hier af de een nacht mijn man de andere nacht ik doorslapen. Wegbrengen hebben we nog nooit gedaan.

Mijn kinderen hebben alle 3 nog nooit gelogeerd trouwens maar dat is een ander. Verhaal

13. Ohh, heerlijk toch dat ze dat aanbiedt? Ik ben jaloers hoor ;) Ik had dat ook wel gewild rond die periode ;)

Gewoon even gebruik van maken. Als je er zo doorheen zit kan je ook niet meer optimaal functioneren, dus het is alleen maar goed om even een nachtje goed te kunnen slapen!

14. lunap

lunap Fanatiek lid

Oct 15, 2011
    2,064
    6
    38
    Doen! Het is ook belangrijk dat je aan jezelf denk! Voel je vooral niet schuldig;)

Hier gaat de kleine ook regelmatige logeren bij zijn tante( mijn tweelingzus) of oma en het helpt mij om een leuke uitgeruste Mama te zijn die niet bij elke huil al in paniek raakt!

15. blub29

blub29 Actief lid

Jan 14, 2014
    109
    0
    0
    Gewoon doen ff opladen ook heel belangrijk !!!!

16. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

Jan 13, 2013
    448
    0
    0
    030
    Beste voor je baby is als het goed gaat met jou!! Als jij een pauze nodig hebt: doen! Alleen als jij goed voor jezelf zorgt, kan je ook goed voor je baby zorgen. Cliché, maar echt echt waar :D

17. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    Lekker doen!

18. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Gewoon doen, voel je echt niet schuldig!

19. cooksie

cooksie Bekend lid

Aug 24, 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Heerlijk! Gewoon doen!

Wat wij deden rond deze periode is dat 1 van ons op de logeerkamer ging liggen met oordoppen in. Zo konden we minimaal 1 nachtje per week lekker bijtanken! De eerste keer kon ik niet slapen en voelde ik mijzelf echt een slechte moeder. Maar ach toen ik 's ochtends wakker werd er achter kwam hoe goed ik mij voelde was dat heel wat waard!

Laat je nog even weten of je lekker hebt geslapen ;)

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,218
    16,581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou het doen.

Share This Page