Hallo, nu langzamerhand begint mijn zoontje het eten wat door te krijgen. Sinds kort krijgt hij nu een boterham in de ochtend ipv een papfles. Hier drinkt hij ongeveer 180 ml melk bij weg na het eten. In de middag eet hij ook een hele boterham en zo'n 100 gram fruit. Hier drinkt hij het liefst wat sap na ipv wat melk, dit zou ik liever hebben. Maar aangezien hij altijd al wat moezaam dronk ben ik eigenlijk al blij, hij drinkt dan tussen de 50 en de 100 ml. Soms als hij wakker is krijgt hij een koekje tussendoor en rond een uur of 4 krijgt hij zijn melk. Dan drinkt hij ongeveer tussen de 150 en de 200 ml. Als avond eten gaat het gelukkig ook al beter, hij probeert alles om je vervolgens vies aan te kijken en muizenhapjes te nemen als hij het vies vind. Vind hij het lekker staat zijn mond wagenwijd open. Maar goed tegenwoordig eet hij zo'n 130 tot 140 gram avond eten gevolgd door een kwark of joghurt toetje. Na een schone luier, even gespeeld te hebben in z'n pyamatje krijgt hij zijn laatste papfles en omdat hij die meestal wel leegdrinkt (niet altijd) doen we er iets extra water door om hem stiekem iets meer drinken te geven. Dan drinkt hij ongeveer 280 ml weg. Mijn vraag is krijgt hij zo voldoende? Hoeveel melk hebben ze op deze leeftijd nodig? Hij is bijna 9 maanden. We zorgen er altijd voor dat hij minimaal de 500 ml gepasseerd is. Het is altijd al een moeizame drinker geweest. Hoeveel ander vocht moeten ze erbij hebben en is de hoeveelheid eten zo goed? alvast bedankt
Hoi! Fijn dat het zo goed gaat met eten! Jayden mag nu zo rond de 600 ml melk drinken, verder naar behoefte ander drinken. Toetje telt ook mee in die 600 ml. Het klinkt goed hoor! Bied hem tussendoor ook maar eens ander drinken aan, bijvoorbeeld water, thee zonder suiker, diksap, Friso Fruitdrink of Friso Fruitsmoothie. Kijk eens wat hij lekker vindt! Groetjes Linda