Baby niet klaar voor bijvoeding?

Discussion in 'Voeding' started by Loesjuh, Apr 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Onze dochter krijgt sinds 3 weken bijvoeding, op dit moment fruit en groente. Sinds een paar dagen merk ik dat ze het niet leuk vind. Ze word of boos tijdens het hapje of ze gaat huilen (na een paar goede happen). Ik heb zelf het idee dat ze er niet klaar voor is. Iemand ervaring? Ik zelf zit er nu aan te denken een weekje te wachten en dan weer wat te geven ofzo.

2. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    als ze zo reageert zou ik ook even wachten.

bij ons jongste zoontje werkte het ook een tijd niet. hij gooide altijd alles er weer uit. ineens ging hij op een dag smak geluiden maken. en sinds die dag eet hij als een dijkwerker zijn groente en fruit naar binnen. dus het is waarschijnlijk gewoon een kwestie van wachten

3. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Bedankt voor je antwoord! Ik ga morgen nog 1 keer proberen, Mango dat is wat ze heel lekker vind en in de avond Worteltjes. Daar had ze van de week nog een hele pot van op. Anders stop ik er een week mee en probeer het later nog eens.

4. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Voorlopig is bijvoeding nog echt bijvoeding maak er dus vooral geen strijd van. Eten moet leuk zijn en blijven anders inderdaad even wachten en over een weekje weer proberen. Of eventueel het fruit hapje even laten zitten en alleen groente.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ook ik zou gewoon nog even stoppen en over een tijdje weer proberen. Ze geeft zo te lezen duidelijk aan dat ze het niet wil.

Wij zijn met Malou met 6mnd+10dgn begonnen en na een week spuugde ze nog steeds elke keer nadat ze een paar hapjes groente/fruit gekregen had. Wij zijn toen 2.5 week gestopt, dus alleen melk gegeven in de tussentijd. En toen we weer begonnen zijn met de hapjes groente/fruit hebben we nergens last van gehad! Was gewoon goed zo dus ;)!

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou ook even helemaal stoppen en dan over een weekje weer beginnen met alleen enkele groenten. Als dat goed gaat, uitbreiden en dan langzaam ook weer fruit toevoegen. Sterkte ermee!

Share This Page