Haaai, Mijn dochtertje mag op een broodkorstje sabbelen, wat mogen ze dan nog meer. Wanneer zou je een rijstewafel mogen proberen of een soepstengel ? Bedankt !
Dat is vroeg om met broodkorstjes te beginnen. Ik zou hier nog niet aan beginnen, zou bang zijn dat hij erin stikt... Maar goed antwoord op je vraag: Je hebt van die rijstewafeltjes van Bambix geloof ik en op die verpakking staat vanaf 6 of 7 maanden geloof ik. En anders ff op het CB vragen liefs, misspuma
broodkorstje mocht ik mee beginnen, ze wil de hele dag iets te eten hebben haha kleine vreetzak ! Fruit groente alles vind ze lekker. Brood gaat goed, blijf er natuurlijk wel naast zitten om het in de gaten te houden. Tot op heden gaat het goed, eet alles op hihi. als dr korstje op is dan steekt madame dr handje weer uit voor nog een stukje..... Groetjes
Over het algemeen brood pas na 6 maanden, dit vanwege de gluten die erin zitten.. Als je brood wilt geven zou ik iig niet het meest verse brood nemen, dit is vaak te zacht en blijft daardoor heel erg aan het gehemelte plakken.
Bij mij op het consultatiebureau zeiden ze zelfs dat het beter was om een broodkorstje pas met 8 maanden te geven, ivm de gluten... Zo zie je maar weer dat er veel verschillende gedachtes over zijn.
Hier gaven ze ook aan om niet eerder met brood te beginnen dan zo rond de 7 a 8 maanden. Ik geef haar wel eens een heel klein stukje brood. Dan zit ze al heel er te kauwen maar geef haar nog geen korstje. Rijstewafels heb ik zelf ook in huis en heb Eliza daar 1 keer 1tje van gegeven maar wat ik erg slecht vind is dat het stukjes los laat. Vind die stukjes te groot, kan ze wel in stikken. Heb het maar weer opgeruimt, zie over 2 maanden wel eens weer. Wat ik wel heb is van die nutrix koekjes, die smelten helemaal weg in de mond. Alleen die zijn zo groot. Groetjes Kalush
Het CB bij mij in de buurt zei juist weer wel dat het vanaf 6 maanden OK is om een brrodkorstje te geven.
wij mochten ook vanaf 6 maanden een broodkorstje aanbieden (om te oefenen). Echt brood pas vanaf 7/8 maanden. Kalush, die rijstewafeltjes worden echt heel snel heel zacht. Ik pak alleen het laatste stukje af omdat die zo klein is geworden