Sinds drie dagen geef ik ons kleine meisje van 6 maanden en twee weken dagelijks een broodkorstje om te 'oefenen'. Ze stopt alleen de hele korst in haar mondje..vind het maar niks. Ze vindt het wel heel lekker volgens mij, want ze is heel enthousiast, maar ben bang dat ze zich erin verslikt omdat ze het niet gewend is. Wie heeft dit wel eens gehad of meegemaakt of bij wie ging het juist helemaal goed?
Ik vond het ook doodeng. De eerste keer dat ik het zag ging mijn hart als een gek tekeer. Maar ze hebben zo'n goede kokhals reflex dat verslikken bijna niet gaat. Na een paar keer verslikken/kokhalzen, ging het goed. Ook dit moeten ze leren en dat gaat met verslikken en opstaan .
Hier helemaal geen verslikkigen met brood. Brood hoeft pas vanaf 7 maanden dus jij zou ook nu even kunnen stoppen en over een paar weken weer aanbieden.
We doen ook rustig aan hoor hier, maar van de KA konden we hier, rustig aan, mee gaan beginnen. Ik vind het zelf gewoon een beetje eng, maarja, ze moeten het toch leren. Ik zit er wel bovenop..ze stopt namelijk die hele korst in één keer naar binnen als ik niet oplet.
Hoi, dit zal met al het vaste voeding in het begin gaan, het reflex is sterk aanwezig dat ze kokhalzen. Naarmate ze meer 'oefenen' gaat het al beter. Ook al word je er zelf ook wel s doodsbenauwd van hè?! Komt wel goed hoor, gewoon er bij blijven dan.