Wat vinden jullie van dit schema ?

Discussie in 'Voeding' gestart door linda84, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wat een fijn CB hebben wij toch. Ze doen niet moeilijk en zeggen op veel vragen dat is prima en kijk zelf maar wat je kindje aangeeft !

Nu word ze over een aantal dagen 6 maanden en zit ik een beetje te rommelen met een schema.
    Wat vinden jullie hiervan ? heeft ze meer drinken tussendoor nodig of reken je fruit ook als vocht ?

7.30 200cc fles
    11.00 Fruit met wat kleine stukjes brood of een stukje korst
    13.30 200 cc fles
    16.00 water in een tuitbeker met een babyrijstwafel oid
    17.30 warm eten met een beetje yoghurt als toetje
    19.00 200 cc fles

2. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Is het niet wat weinig melk? Ik weet niet hoor, ik heb geen verstand van kv enzo dus misschien vergis ik me wel. Maar ik dacht dat ze rond die leeftijd nog veel melk nodig hebben...

3. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Ik heb ongeveer hetzelfde schema als jij hebt. Ziet er prima uit en als je meisje het er goed op doet en tevreden is, goed toch? Wij zijn toen ook iets voor de 6 maanden op 3 flessen overgegaan!
    En qua vocht is het wel voldoenden hoor! Idd in fruit zit ook vocht enz...

4. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    heej ik zag je op je beebiesite staan dat julia al in de wandelwagen zit,kan ze al zelfstandig zitten? ik merk dat mijn zoontje ook al rechterop wil zitten maar hij zit nog niet zelf,dus ik twijfel of ik dat mnoet doen...

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Stranger: Ja ze mag over naar 3 flessen.

Nikkie thanks !

mamamadelon: Julia is zaterdag 6 maanden oud. Wij hebben ze bak net omgebouwd naar wandelwagen. Nee ze kan nog niet zelfstandig zitten. Maar de ligt vaak ik de ligstand en af en toe een half zittend. In de bak liggen vond ze echt niet meer leuk, ze wilde wat zien !
    Ze had ook niet heel veel ruimte meer in de bak want ze is nu 70 cm en 8,5 kilo.

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    goed idee !

7. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Een kindje van 6 maanden heeft nog ongeveer 700 a 800 ml aan kunstvoeding/melkproducten nodig. En totaal 1liter vocht volgens mij.

8. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Blijkbaar toch niet sassie, ik mag gewoon 3 flessen van 200 cc gaan geven. Maar ze eet dat ook wel al goed haar fruit en groente

9. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    2 Weken terug toen ik met mijn zoontje bij de cb arts was, zei ze zelfs dat die laatste fles misschien niet eens meer nodig was. Ze zei dat ik em steeds wat vroeger kan gaan geven...op den duur zal hij steeds minder drinken en uiteindelijk die fles niet meer willen. Maar mijn zoontje eet inderdaad ook heel goed overdag. 2 stuks fruit vaak en 200 gram warm eten en tussendoor diksap met een koekje o.id. Ook krijgt hij nu een broodje tussen de middag en dan drinkt hij vaak maar een halve fles daarna. Ze vond het helemaal niet erg dus als hij zijn flessen niet goed leeg drinkt. Volgens haar was hij gewoon meer toe aan vaster eten!

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    @sassie: volgens mij klopt het niet wat je zegt hoor. Wij gaven eerst ook nog 4, maar zijnnu ook over op 3 op advies van CB. Van 4 flessen opvolgmelk raaktehij ook heel erg verstopt, waarschijnlijk door de grote hoeveelheid ijzer.
    Maar 3 flessen is wel genoeg bij 6 maanden hoor.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bijna 6 maanden, dan is 500cc het minimum, dus die hoeveelheid melk kan wel.
    Al zou ik wel nog een maandje wachten met het brood i.v.m. de gluten.

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Met 6 maanden mag je over naar de 3 flessen. Is je kind een lichtgewichtje, dan is het misschien beter om dat nog een maandje uit te stellen...

13. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Wij hadden hetzelfde schema, maar zijn pas met 7,5 maand begonnen met brood.

14. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn dochter is bijna 5 maanden en weigerd vaak de laatste fles , ga nu kijken hoe en wat met 3 flessen.
    savonds krijgt ze groenten en af en toe een danoontje.
    ze heeft gister om 20.00 uur de laatste fles gehad (pyjama papje).
    verdeeld over de dag geef ik een flesje diksap vandaag.

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    3 Flessen vòòrdat je kindje een half jaar oud is, is wel te weinig hoor...Als je kindje te vol zit voor de 4e fles, kun je beter de groente (of fruit, weet niet of je dat ook geeft) even achterwege laten, dan dat je er een fles afhaalt. Tot 6 maanden is melk de belangrijkste voedingsbron en mag de bijvoeding zeker nog geen melkvoeding gaan vervangen...

16. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Sonja ik zou ook die sap en toetje weglaten. Melk is nu voor haar nog belangrijker dat al die extra dingen.

17. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    zo te zien een hartstikke mooi schema hoor meid...niks aan veranderen zou ik zeggen.. ;)

vanaf ong. 6 mnd. nog ongeveer 500 ml. melk per dag naast andere voedingen...die van jou krijgt fruit-brood-warme hap en tussdoor nog wat drinken uit een beker plus een snack, dus hartstikke mooi hoor...

daarbij moet kijken wat een mooie lengte en gewicht ze heeft perfect toch...

gr.smoekie

18. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    misschien dat je de andere flessen (ik weet niet hoeveel je geeft) op de dag iets zou kunnen verhogen als ze de laatste fles echt niet meer wil...

als ze echt niet meer wil en je op die 3 flessen blijft uitkomen zou ik wel meer bij gaan geven dan alleen het groentehapje...

weet niet hoe het schema nu is, welke tijd er tussen de voedingen zit en hoeveel tijd er tussen het groentehapje zit en de laatste fles, maar misschien zou je die laatste fles wat tijd betreft iets kunnen opschuiven, of het groentehapje iets eerder kunnen geven?

gr.smoekie

19. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ben vandaag gaan bij houden wat er allemaal ingaat kwa voeding.
    ik heb nu bij de 1ste en de 2de fles meer in gedaan.
    ze heeft nu 2x 230 cc op ipv 210
    van morgen om 10 uur beetje fruit gegeven (krijgt ze niet elke dag)
    om16.30/17.00 uur krijgt ze groenten ,gister om 20.00 uur de laatste fles (3de fles) gegeven (pap fles),normaal kreeg ze die om half 7 maar kreeg hem dan niet helemaal leeg maar ze sliep wel de hele nacht , dus gister wat gerekt en om 20.00 de fles en daarna te bed .
    heb vanmorgen een flesje diksap gemaakt en die is nu half leeg, gister voor het eerst een beetje gegeven.
    overdag doet ze 5 uur op een fles.
    vandaag even aan kijken hoe het gaat.

20. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    succes in ieder geval meid...

gr.smoekie

Deel Deze Pagina