Pap vraagje

Discussion in 'Voeding' started by angela1986, Apr 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. angela1986

Apr 1, 2010
    69
    0
    6
    Goedemorgen dames,

Mijn meisje is nu 5,5 maand en heeft nooit rijstebloem pap gehad.
    Ze krijgt nu 4 flessen van 180 en een beetje fruit en groente ( paar hapjes) ze doet het erg goed hier op.
    Ik heb haar geen rijstebloem gegeven ivm haar harde ontlasting. Ze krijgt al vanaf +/- 7 weken iedere morgen 5ml lactulose door haar 1e fles.
    Nu zag ik in de winkel diverse pap soorten staan vanaf 6 maanden, en wil dit misschien gaan proberen als ze 6 maanden is.
    Maar wat raaden jullie dan aan, het moet iets zijn waar haar ontlasting niet nog harden van gaat worden.
    Haar 1e fles is de ochtend drinkt ze redelijk ze laat vaak wel wat staan, de andere 3 flessen gaan schoon op.
    Ik wil de pap echt als ontbijt gaan geven, ze slaap het klokje rond met een normale fles melk om 7 uur, en wil niet dat ze misschien in de nacht last gaat krijgen van de pap+ ik zie pap als een goed ontbijt.
    Maar omdat ze in de ochtend geen grote eter is ben ik ook weer bang dat ze snellen vol gaat zitten van de pap en dus minder melk binnen krijg.
    Pff wat een gedoe, waar is die tijd dat ze alleen melk kreeg :) heerlijk was dat.

2. adi

adi Niet meer actief

Je HOEFT geen pap te geven, als je denkt dat je dochter daar geen behoefte aan heeft, en dat ze daardoor op dit moment minder zal drinken. Tot een maand of 7-8 heeft ze ook geen granen nodig, daarna wel.
    Je kunt straks misschien gewoon met een boterham beginnen.

Als je wel pap wilt geven: granen werken meestal goed voor de darmen (lees: dat het kindje beter poept door die vezels). Toen mijn dochtertje met 10 maanden behoorlijke obstipatie had gaf ik haar pruimenpap van Nestlé, daarna poepte ze gelijk haar broek vol :)

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Mijn dochter wilde nooit pap. Ik heb haar gewoon lekker extra fruit gegeven in de ochtend. Nu nog is het een fruit monster ( heerlijk vind ik dat)

Julian drinkt een mega grote papfles in de ochtend, met een banaan en een cracker. 300 cc pap. Die van Bambix 8 maanden.
    Ik begon met die van 6 maanden. Ik ben toen gestopt met BV en dus gelijk pap gaan geven.

Hij heeft het echt nodig.

Maar als je dochter niet een hele grote eter is kun je misschien een 100 cc met pap doen en lekker fruit. Bannaan of een appel. In beide zitten vezels.

Ik geef over de dag niet 1 soort fruit maar meer. In de ochtend en in de middag.

Edit: banaan is waarschijnlijk niet zo goed voor je kindje lees ik net. Misschien een andere vrucht dus.

4. angela1986

Apr 1, 2010
    69
    0
    6
    Die pap van de nestle had ik nog niet gezien.
    Dat zou misschien voor mijn dochter een uitkoms kunnen zijn. Wil zo langzaamerhand wel eens van die lactulose af.
    Het is misschien niet aan de rade om dat iedere ochtend te geven? misschien is dat weer te veel van het goede, of is deze pap wel gemaakt om iedere dag te geven?

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    In fruit zit vocht. Dat werkt ook beter op de darmen.

6. adi

adi Niet meer actief

Hij is wel mierzoet hoor. Mijn dochtertje had in die periode heel veel last van haar ontlasting. Ik gaf haar 1 dag pruimenpap, en de andere dag 2 peren. Op die manier kon ze elke dag poepen.
    Hier was dat wel tijdelijk, dus vond ik het wel kunnen.

Die pap is wel gemaakt om elke dag te geven, als jij het niet erg vindt dat ze zoveel suiker krijgt. Maar hij is niet zoeter dan bijv. rijstebloem vanille of die pyjamapapjes. Het zit in hetzelfde 'segment'.

7. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier Bambix fijne granen als ontbijt en het poepen gaat juist beter dan voorheen. Alleen dan werkte nog niet zo goed bij 6 maanden. Toen kreeg ze er nog krampjes van. Bij ongeveer 6,5 maand ging het perfect.
    Granen stimuleren inderdaad de darmwerking.

Share This Page