Hoi allemaal, Ons zoontje van 2 jaar heeft altijd goed gegeten en doet dat op zich nog steeds wel. Alleen heb ik wat inspiratie nodig wat betreft het afwisselen van eten i.p.v. de standaard aardappels met vaak dezelfde groente. Misschien weten jullie nog leuke, lekkere en makkelijke recepten voor peuters. Ik heb al gegoogled maar kwam zo snel niet echt iets tegen qua avondeten. Hij lust o.a.: - broccoli - bloemkool - wortelen - boerenkool -doperwten - witte bonen - sperziebonen -spinazie Witlof heb ik hem nog nooit gegeven omdat ik gewoon niet weet hoe je dat lekker voor hem kunt maken. Ik neem aan dat puur witlof veel te bitter is voor ze. Bedankt alvast. Gr vruchtje (geen keukenprinses haha)
Witlof zou je kunnen maken in de oven. Dan wikkel je voorgekookte lof in ham, dan geraspte kaas erover en even in de oven. Dan is het wat zoeter van smaak. Of rauwe lof met tomaat, komkommer, misschien een beetje smac en een ei. Een dressing naar keuze. Dat smaakt meteen heel anders en is ook niet zo bitter meer.
ja vroeg ik me ook af. Isabella eet wat wij ook eten. Soms vervang ik groente als ze het echt niet lust voor andere groente ( maar bijna nooit)
Hier eet ze ook gewoon met ons mee. De groenten die je opnoemt eten wij ook geregeld. Verder eet ze pasta, bami en rijst met paprika, ui, champignons, komkommer, courget, net wat we in huis hebben. Als wij een saus erdoor hebben, zoals chicken tonight ofzo, krijgt ze er 1 theelepeltje door voor de smaak. Bami mix eet ze nu wel mee maar dan hebben we de halve hoeveelheid erdoor. Maar hier is ze nog maar net een jaar geweest en wil ik niet teveel zout enzo. Witlof eten wij zelf niet. Sla wel regelmatig en daar proeft ze vaak wat van. Zuurkool luste ze eerst niet, nu wel. Uien is ook geen probleem.
Vorige week heeft ons kindje gesmult van vegetarische pesto pasta, omdat ik de pasta met tomatensaus zat was: - Pijnboompitjes roosteren - Wokkelpasta koken - beetje groente bakken (ui, paprika, champs, net wat je vind) - wat tomaatjes en voorgekookte broccoli meewarmen - pesto (ongeveer 100 gram) en kookroom (ong 150-200cc) toevoegen en doorwarmen - evt wat mozzarella er doorheen roeren. - alles mengen en eten.. je kunt ook wat kip meebakken met de groente als je niet vegetarisch wil..
Ik zoek inderdaad lekkere recepten voor het hele gezin. Het is in principe ook een goede en gezonde eter dus daar ligt het niet aan. Het ligt meer aan het feit dat ik wat meer inspiratie wil opdoen en niet altijd maar het standaard makkelijke wat ik eigenlijk vanuit vroeger thuis gewend ben. Zoals bijv. vanavond sperzieboontjes gegeten met gekookte aardappels en komkommersalade. Maar je kan vast op 100 manieren de sperziebonen op een gezonde manier lekkerder krijgen (qua smaak).
Witlof koken, hart eruit halen Eieren hard koken en in kleine stukjes snijden Ham snijden in blokjes Dit allemaal in een ovenschaal doen Vervolgens blueband finesse erover heen doen Laagje aardappelpuree en strooi kaas Half uurtje in de oven en smullen maar
Mijn zoontje is ietsjes ouder maar eet alles mee. Een paar voorbeelden: - gehaktschotel met champignons, wortels, doperwten en courgette (shepard's pie) - pasta met zalm / pasta met tonijn - talapia met cherrytomaatjes, pesto + parmezaam - monsterkip (J. Oliver) - tartaartje met aardappeltjes en witlof of prei - nasi - lasange (J.Oliver!.. erg lekker) - spinaziepannekoek - visballetjes met zelf gemaakte friet + sperciebonen - zalm met gekookte aardappels en worteltjes - tomatensoep met brood - dauphinois etc etc.. Een peuter kan toch gewoon met alles mee eten?
heel erg lekker is een combinatie van zoete aardappel met pompoen.. doet t altijd goed bij kinderen omdat t zo lekker zoet is.
Ik kook niet apart. Ze eet gewoon alles mee wat we klaarmaken. Stoofpotjes gaan hier er meestal ook goed in of misschien een lekkere ratatouille? Wij eten niet heel veel gerechten met aardappelen, maar andijviestamp met een gehakballetje doet het ook altijd goed. Tauge, komkommer, paprika? Salades?
Eigen recept met sperziebonen: halveren en kort koken kip roerbakken in de rode pesto en knoflook en dan ui en kastanjechampignons meebakken, gevierendeelde tomaten erbij, sperzieboontjes even meewarmen en klaar. Lekker met zilvervliesrijst, Tarly, couscous, volkorenpasta oid.
Oh, deze ga ik zeker weer proberen! Gisteren weer 'ons' visje gegeten... HEERLIJK! (en Kick glimt al als hij hoort dat we 'rood visje' gaan eten!)