als het goed is is de flessenvoeding al afgebouwd toch? Ellas krijgt nog twee flessjes, s ochtends en s avonds. en die worden als straks de poedermelk op is, vervangen door melk.
Het schema met een jaar was hier zo: broodje met beker gewone melk fruit broodje met thee/sap/melk slapen fruit/rozijntjes/ontbijtkoekje (tussendoortje dus) met beker sap avondeten (met de pot mee) + toetje fles 120/4 Met 11 maanden wilde hij de ochtendfles niet meer dus zijn we overgegaan op een broodje met beker gewone melk als ontbijt en toen de nutrilon op was (12/13 maanden) kreeg ie een flesje gewone warme melk voor het slapen gaan en dat is met 16 maanden een bekertje koude melk geworden...
Wakker = nestle pyamapap 230cc. Alleen water toevoegen 09:30 twee stuks fruit Vaak nog iets tussendoor 12:00 2 boterhammen Tussendoortjes 17:00/18:00 warme hap 19:00 150cc halfvolle melk en 3 schepjes bambix.
We zijn met elf maanden gestopt met flesvoeding en overgegaan op koemelk. 's Morgens een fles thee met een scheut melk en 's avonds ook. Verder at hij met de pot mee en dronk tussendoor uit een rietjesbeker of open beker. Rond 14 maanden hebben we de flessen eruit gedaan en de laatste thee fles ook laten vervallen.
smorgens fles koemelk 200ml met 4 schepjes pap broodje er achteraan fruit eind van de ochtend 1 of 2 broodjes met rietjesbeker drinken (vaak thee of jus) slapen smiddags tussendoortje en wat drinken avondeten koemelk fles 150ml met 3 schepjes pap
En het broodje is dat gewoon echt een broodje of een boterham? Hier krijgt ze nog 2 flessen, maar die van savonds drinkt ze niet goed meer op. Die van smorgens juist wel... Dus weet het ff niet haha
Hier krijgt ze een gewone boterham, alleen de korstjes snij ik eraf en geef ik in het vuistje. Hier krijg ze geen flesjes meer. Ze krijgt hele erge slijm van melk ( heb ik ook) en drinkt hierdoor geen melk......voordat ik iedereen over me heen krijg, dit wordt gecompenseerd met andere zuivelproducten Hier eet ze ( en nog steeds) sinds 1 jaar 'S morgens 2 boterhammen Tussendoor fruit 'S middags 2 boterhammen Tussendoor koekje o.i.d Avondeten Toetje
Hier echt een boterham of bolletje en ik gebruik inderdaad bambix. Je kan trouwens ook op een lepeltje geven in de ochtend. Hier zal dat niet werken te veel honge
Met 1 jaar: - ontbijt: 180 ml volle melk + bambix, stuk fruit - tussendoor: 1-2 stuks fruit, water, diksap - lunch: 1 belegde boterham + 125 ml volle melk - tussendoor: rijstwafel/soepstengel + water, thee, diksap - warme maaltijd + water en toe volle kwark
7.30 2 boterhammen met halfvolle melk. Of een fles pap als we vroeg op moeten. (Pap uit een bakje wil hij niet) 9.00 stuk fruit met water 12.00 2 boterhammen met halfvolle melk of thee 14.00 stuk fruit met water 17.00 avondeten, wat de pot schaft en volle yoghurt na. Als wij een koekje pakken en hij is wakker krijgt hij een soepstengel, rijstwafel, rozijntjes, tomaatjes etc. Mijn zoontje slaapt nog veel 2 x 2 uur vaak, als hij meer wakker is krijgt hij soms een extra tussendoortje maar meestal is dat niet nodig.
09.00u: boterham en ong 120cc halfvolle melk 10.30u: fruit en thee of diksap 12.15u: boterham met ong 150cc halfvolle melk Slapen tot ong. 15.30u 15.30u: tussendoortje en thee/diksap 17.30u: avondeten (geen toetje) 19.00u: 150+5 opvolgmelk en daarna naar bed
Hier nu met 13 mnd: 7.00 uur: 150 ml halfvolle melk met 5 eetlepels bambix 10.00 uur: fruit en drinken (meestal sterk verdunde diksap) 12.00 uur: twee boterhammen met verschillend beleg, incl.korsten Tussendoor: koekje van goodies, rozijntjes oid en drinken (diksap) 17.00 uur: avondeten, zoveel mogelijk met de pot mee + magere yoghurt 19.00 uur: fles opvolgmelk 180 (waarvan vaak 120-150 wordt opgedronken) De laatste fles opvolgmelk gaat binnenkort gewone halfvolle melk worden als het pak leeg is. Slapen meestal nog 2x, maar komen een beetje in de rommelfase naar 1x, hangt er ook vanaf hoe laat ze 's morgens wakker is, dat varieert van half 6 tot 8 uur...
7.30 uur Pap van 200 ml halfvolle melk en bambix 9.30 uur fruit 12.30 uur boterham met een beker optimel yoghurtdrink na zijn middagslaapje koekje met drinken 18.00 uur warm eten 20.00 uur 200 ml halfvolle melk
Na het lezen van alle schema's heb ik toch een vraagje. Bij CB geven ze aan dat je kindje vanaf een jaar nog maar 300 cc zuivel (melk, yoghurt, vla, kaas) nodig heeft. In de meeste schema's zie ik dat hier nog ruim overheen gegaan wordt. Ik ben nu bezig om met name de avondfles af te bouwen en zodoende dus naar die 300 cc toe te werken. Zit nu nog op 400 cc zuivel per dag (met dus een avondflesje van 100cc lauwwarme halfvolle melk). Hoe doen jullie dit?