Retour kapotte kleding

Discussie in 'De lounge' gestart door sara1988, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Ik heb gisteren een broek gekocht en bij thuiskomst zie ik er dat er een gaatje op de achterkant zit, ik snel terug naar de winkel omdat ik wist dat er nog 1 hing en ik wilde hem graag hebben, nou geen probleem bij de winkel, kreeg een nieuwe.
    Bij thuiskomst de nieuwe nagekeken en ik zie dat er op de voorkant vd broek ook een kleine scheur zit, nu ga ik dus morgen weer terug met de broek maar op de bon staat dat je bij retour een tegoedbon krijgt en geen geld terug, mag dit?
    Ik vind namelijk als de winkel je geen dezelfde broek meer kan leveren dat ik m'n geld terug moet kunnen krijgen om in een andere winkel alsnog die broek te kopen. Ik weet namelijk dat er in de stad een winkel zit van dat merk dus ik hoop echt dat ze hem daar nog hebben, want ik vond hem zo leuk!

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ja, volgens mij mag dat wel.

3. Metire

Metire Niet meer actief

Volgens mij mag dat ja, is in ieder geval bij veel kledingwinkels zo.. er zijn soms zelfs regels hoe vaak je iets mag ruilen!

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    maar ruilen is natuurlijk anders dan als iets stuk is..ik zou wat stennis maken ;)

5. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Dat mag ja, meestal gaat de winkel of zelf nog proberen om de broek te maken ( heb dit zelf n keer meegemaakt bij Promiss). Of ze bieden je aan om alsnog die broek van een andere filiaal op te sturen naar hun winkel.
    Ik denk pas als deze mogelijkheden niet mogelijk zijn voor deze winkel dat je dan pas misschien je geld terug krijgt....

6. Metire

Metire Niet meer actief

Naja stennis maken, je kan het toch even vriendelijk vragen ;) daar bereik je meer mee.. en voortaan eerst even goed kijken voordat je iets koopt :p

7. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Wanneer hoeft u een tegoedbon niet te accepteren?

U hoeft een tegoedbon niet te accepteren als uw product ondeugdelijk is. Dat betekent dat het snel kapot is gegaan, en dat dit niet uw schuld is. U hebt namelijk recht op een goed product. Is het product ondeugdelijk? Dan hebt u recht op een gratis reparatie of een nieuw product. En soms krijgt u uw geld terug. Let op: hebt u de tegoedbon al aangenomen? Dan kunt u er later moeilijker op terugkomen.

Wanneer kunt u uw geld terug eisen?

Als u de verkoper de mogelijkheid hebt gegeven om het product te repareren of een nieuw product te geven.
    Als de verkoper het product niet kan of wil repareren binnen een bepaalde tijd. Of als hij geen nieuw product wil geven.
    Als u het product al een paar keer hebt laten repareren. En het doet het nog steeds niet.
    Als het probleem ernstig is. Een probleem is ernstig als u met een product niet kunt doen wat u er mee zou moeten kunnen doen. Bijvoorbeeld als u met uw fiets niet kunt fietsen omdat het wiel krom is.
    Wat moet u doen als de verkoper u toch een tegoedbon wil geven?

Stuur de verkoper een brief waarin u schrijft dat u de overeenkomst ontbindt. Leg uit dat u dit doet omdat de verkoper het product niet gerepareerd heeft of u een nieuw product heeft gegeven. Daarom wilt u uw geld terug.
    Voorbeeldbrief - Ontbinding koop vanwege onmogelijkheid herstel of vervanging product
    De verkoper zal hier niet altijd mee akkoord gaan. Dan kunt u naar De Geschillencommissie of naar de rechter gaan.

Bron: Ik krijg geen geld terug, maar een tegoedbon. Moet ik dit accepteren? | ConsuWijzer.nl

8. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ze gaan het eerst maken denk ik. En anders ruilen... Een winkelier hoeft niet perse geld terug te geven.
    En stennis schoppen, joh goed idee ;)

9. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Nou, het staat er met een knipoog hè!

Kijk, zo´n ding...;)

10. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Vandaag terug geweest en zonder moeite m'n geld terug gehad gelukkig!

11. Zonnestraal89

Zonnestraal89 Actief lid

25 mei 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    klopt dit mag.
    Bij de action doen ze dit ook zwaar irritant.

12. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Nee doen ze niet mee, stond vorige week raar te kijken toen ik geld terug kreeg:p

Deel Deze Pagina