Wel of geen peuterspeelzaal

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zonnetje1981, 11 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn zoon van 2,5 jaar gaat vanaf januari nog maar 1 dag per week naar het kinderdagverblijf. Vanaf zijn 3e verjaardag zal hij gaan overstappen naar de 3+ groep welke fungeert als een peuterspeelzaal. Echt ter voorbereiding voor school.
    Ik zit nu enorm te twijfelen of ik hem nog 2 ochtenden (dat is geloof ik de minimale afname) naar een aparte peuterspeelzaal zal doen. Vraag me af of die ene dag, genoeg is. Hij is een sociaal jongetje maar mag af en toe wel wat haar op zijn tanden krijgen. Laat al het speelgoed van hem afpakken en doet vervolgens niks. Pakt ook geen anders speelgoed maar wacht tot het kindje er klaar mee is om verder te spelen. Hij mag natuurlijk best aangeven dat hij op dat moment met dat speeltje aan het spelen was. Wat denken jullie?

Groetjes,
    Zonnetje 1981

2. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Mijn dochter gaat 1 dag in de week naar een kdv en 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal.
    Ik merk toch wel dat een peuterspeelzaal meer schools is (zit hier in het zelfde gebouw als de basisschool)
    Op het kinderdagverblijf is het toch wel anders.. Vind ik in ieder geval, en mijn dochter is verschillende kinderen gewend (over het algemeen gaan er andere kinderen naar een psz als naar een kdv)

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Dit is helemaal aan jou en naar mijn mening is het allebei goed. Mijn dochter vond de speelzaal erg leuk en ze ging 2 ochtenden heen. Het hangt er ook een beetje vanaf hoeveel contacten je kindje doordeweeks heeft met andere kinderen. 2,5 jaar is natuurlijk eigenlijk nog niks, ze zijn nog zo klein en ze hebben al zoveel geleerd. Over dat van zich af kunnen bijten zou ik me helemaal geen zorgen maken. dat komt vanzelf wel goed hoor!

Deel Deze Pagina