Broodtrommel mee naar de middelbare school?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door pareltje2212, 10 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pareltje2212

    pareltje2212 Fanatiek lid

    17 mei 2007
    1.263
    233
    63
    huismoeder
    Leusden
    Hallo,
    Mijn oudste dochter gaat straks naar de brugklas en ik zit me af te vragen hoe ze haar brood het beste mee kan nemen (wat normaal is). In een broodtrommel of in plastic zakje?
     
  2. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Gewoon in een broodtrommel. Zoon heeft er een van rvs van kleen kanteen, ook een rvs drinkfles en thermobeker, want hij drinkt het liefst thee.
     
  3. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.290
    7.851
    113
    Gelderland
    Toevallig had ik het hier laatst met iemand over..

    Ik weet nog goed dat het echt een no go was om een broodtrommel mee te nemen. Maar inmiddels kan dat al flink veranderd zijn. Je hebt eventueel herbruikbare broodzakjes, is dat eventueel iets?
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Haha ja dit idd. In mijn tijd was t boterhamzakjes, want anders was je wel echt heel sneu en tragisch onhip. Maar de jeugd van tegewoordig is veel groener. Denk dat hippe bentobox juist heel populair is
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  5. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Mijn dochter neemt gewoon mepal trommel en waterfles mee . Eigenlijk heel haar vrienden kring . Nieuwe set gekocht voor ze naar de middelbare ging . Z'n blauwe set met fruit bakje erin en bakje met schotje erin. Kunnen er ook uit .
    Ze neemt voor pauze 11 uur een koek mee ( fruit red ze het niet mee tot 1 uur)
    En dan 1 uur 2 boterhammen, en dan in duo bakje nootjes enfruit( druiven, frambozen, aardbeien dat soort dingen ).
    Daarbij halve liter water :)

    Broodzakje is echt niet te doen. Tenzij je van geplet brood houdt haha. Ze gaat nu naar 2e vwo. Wellicht is dat weer anders dan op het vmbo . Bij dochter is het heel gewoon. Ze gaat sowieso niet naar de kantine . Veel te druk :)
    In tas van 9/11 kilo is die broodtrommel ook nog wel
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Vroeger was dat echt een no-no, alleen brave burgpiepertjes hadden dat (ik dus... ;) ). Maar ik weet dat mijn nichtje (gaat naar de derde vwo na de zomer) een broodtrommel heeft met waterfles, en dat dat nu juist hip is bij haar op school. Het stikt er van de Doppers, Kleen Kanteens en meer van dat soort merken. Zelf heeft ze een trommel van Mepal, een grote met bento in de naam, en die hebben veel vriendinnen ook.
     
    lovewinnie en Luna86 vinden dit leuk.
  7. pareltje2212

    pareltje2212 Fanatiek lid

    17 mei 2007
    1.263
    233
    63
    huismoeder
    Leusden
    Bedankt dames voor jullie reactie. Mijn dochter gaat ook naar het VWO.
    En inderdaad, vroeger kon je echt geen broodtrommel meenemen en omdat we haar niet al van te voren op een achterstand willen zetten, heb ik deze vraag hier gesteld.
    Wij gaan dus een leuke broodtrommel kopen.
     
  8. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Grappig, bij ons het 90% van de klas gewoon een broodtrommel. De boterhamzakjes waren er om te zorgen dat je bijv geen pindakaassalami op brood had maar of pindakaas of salami :D
     
    Athina vindt dit leuk.
  9. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  10. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Ja, in ‘mijn tijd’ zaten ze in een plastic boterhamzakje, wat je in de pauze meestal onder je boeken geschoven terug vond, helemaal geplet, maar tegenwoordig kan de broodtrommel gewoon, Dopper ook.
    Mijn dochter heeft gewoon zo’n Ikea broodbakje. Al kopen sommige kinderen elke dag broodjes in de kantine. Vind ik iets te prijzig, leuk voor af en toe.
     
  11. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
  12. disaro

    disaro Fanatiek lid

    18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Voor degene die denken dat het misschien op het vmbo anders is, daar hebben ze tegenwoordig ook gewoon broodtrommels.
    Mijn dochter heeft ook rvs trommel en rvs drinkbeker van Klean kanteen.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  13. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Gelukkig maar.
    Dochter heeft grote vriendenclub en ook paar op vmbo hier in de hoek naar daar hoor je er niet bij zonder merk kleding en al helemaal niet met broodtrommel. Kantine is een must. Maar dan heb ik het wel over een school die echt slecht staat kwa naam . Dus zit echt ook het afval op . Mijn zoon zal straks uitstromen op vmbo laagste 2 niveaus. Maar niet naar die school . Genoeg leuke vmbo scholen wat verder weg.
    Op het vwo is dat veel minder heb ik het idee. Pesten , status en dergelijke
     
  14. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.951
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn zoon had op het vmbo TL zelfs de eerste twee jaar een broodtrommel. Een blauwe van de Hema;) Zijn verdere schooljaren was die te vinden bij de plaatselijke supermarkt.
    Hij is aardig populair dus die broodtrommel heeft geen invloed gehad.
    Mbt die merkkleding is het op het vwo precies hetzelfde. Mijn middelste zit op het vwo en alles moet tegenwoordig merk zijn. Ze lijken allemaal op elkaar haha
     
  15. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Maar dit is niet alleen de tijd van nu maar ook toen ik puber was. Ik wilde ook merkkleding en meedoen met alles wat toen in was. Dus dat is iets wat gewoon blijft denk ik.

    Maar goede vraag over die broodtrommel ik had hier nog niet over nagedacht en zal met zoon wel een nieuwe kopen in de vakantie zodat hij die gewoon naar de 1e kan meenemen. En als het niet stoer is dan merk ik dat gauw genoeg en laat hij hem vast thuis.
     
  16. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.420
    47
    48
    thuis
    blij met dit topic.. ik was hier als mama van een groep 8 leerling ook mee bezig.. wat straks na de zomervakantie.. duidelijk! leuke broodtrommel gaat het dus worden!

    de merkkleding gekte is hier ook al losgebarsten. gelukkig had Nike sale dus hebben we leuke winterjas, zomerjas en 3 paar nieuwe schoenen kunnen scoren.
    Bij kleertjes.com leuke kleding van Retour en ook de shouby had leuke uitverkoop. Super mooie kleding nu.
     
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hier gaat er gewoon een mepal mee volgend jaar. Die merken gekte had zoon al een tijdje, zijn kast is wel gevuld.
     
  18. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Sorry, wat?!
     
    Anakin en suus1983 vinden dit leuk.
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Vond het ook een aparte uitspraak. Zullen vast een paar minder fatsoenlijke leerlingen op zitten (op welke school niet), maar het gaat wel om kinderen hier en een kind is geen afval.
     
    Anakin vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina