Hallo dames, Ik ben mama van een prachtige dochter van 13 maanden. At alijd heel goed en veel, echter de laatste week gaat er geen hap warm meer in, geen fles, geen pap, geen warm avondeten. Brood des te meer, echt een verslaafde . Opzich niet zo'n probleem maar ik ben zo bang dat ze iets tekort gaat komen als het zo door gaat. Ik neem aan dat het een fase is en het snel weet overgaat maar wil gewoon voor mijn gevoel ff checken of andere kindjes van dezelfde leeftijd dit ook hebben. Inmiddels heeft ze wel al 8 tanden en 4 kiezen welke allemaal al goed door zijn? Ik hoor het graag van jullie dit ter eventuele geruststelling voor mijzelf . Alvast bedankt...
Hangt er vanaf... als je brood geeft ipv iets anders dan gaat het niet vanzelf over. Eén warme maaltijd (groenten, vlees etc) is wel belangrijk voor de variatie in aanbod van vitamines en mineralen. Een tijdje dit niet krijgen is helemaal niet zo erg hoor (geef je wat extra fruit bijvoorbeeld) maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze ipv warm eten altijd een boterham eet. Niet warm eten? Dan maar niet eten. Waarschijnlijk gaat ze dan na enige tijd wel weer gewoon eten. Ze heeft gewoon een duidelijke voorkeur en als je daar in mee gaat, dan blijft dat waarschijnlijk zo.
hier ook een tijd gehad. Ik deed dan fruit op brood. tosti ( niet zo hard als wij eten uiteraard) wentelteefje na een tijdje at ze wel weer gewoon. Bood t wel elke avond aan maar heb nooit gedwongen. Opeens hapte ze weer vrolijk mee
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik bied altijd warm eten aan maar als ze het niet wil komt er uiteindelijk brood op tafel omdat ik bang ben dat ze anders later op de avond honger krijg . Niet echt consequent misschien.... mmmm, gelukkig heeft ze deze ochtend wel een bord pap op dus wellicht gaan we de goede kant op..
hier krijgt ze ook regelmatig brood 's avonds. Warm eten doet ze sowieso al niet goed dus als we iets eten wat zij echt niet lust krijgt ze gewoon een boterham. Beter dan niets lijkt me. EN dat verhaal van als je ze niks geeft komen ze vanzelf wel dat werkt hier toch niet. Want dan eet ze gewoon niks tot de volgende ochtend en dat houdt ze makkelijk 2 weken vol (wij niet want toen vonden we het toch wel zielig worden).