Wat red je als eerste na je kinderen bij brand? Hond of foto/filmmateriaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door SeaShell, 21 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik had net een soort discussie met mijn man..

Stel er is brand, dan redden we als eerst de kinderen, dat daar bij beide voorop.

Maar toen vroeg ik aan mijn man wat hij als 2e zou "redden"
    Hij gaf aan onze hond.

Ik gaf aan al het foto/film materiaal à 300GB van beide kids en van onze jeugd.

Mijn man vond dat bizar en zou dus liever het foto/film materiaal van de bevalling/baby/kindertijd van onze kids laten verbranden dan onze hond

Misschien een hele rare vraag hoor, maar was gewoon benieuwd.. Is het écht zo raar dat ik dan dat materiaal zou verkiezen? :)

Ik geef heeeeel veel om dat beestje hoor, maar als ik maar 1 ding mocht kiezen koos ik toch het foto/film materiaal van de kids

2. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Heel simpel; foto en film materiaal, wij hebben geen hond! :D

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ja dat vind ik raar. Geen haar op m'n hoofd die er aan zou denken spullen te verkiezen boven een huisdier.

4. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    in mijn geval: DE KATTEN!
    in jou geval zou ik zeker ook voor de hond kiezen!

5. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Nee ik vind het niet "raar"van je....maar 1000% zeker weten dat ik na mn kids mn 2 katten zou redden!

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Foto en film is opgeslagen op harde schijf 3x bij mn schoonmoeder ligt er 1 bij mijn moeder ligt er 1 en hier.

En een hond hebben we niet.

Dus simpel:

Ik pak mn kindjes en thats it.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Denk de 2 knuffels van mn dochter haha.

8. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Waarom maak je geen kopie van je foto en film materiaal en zet daar gelijk een kopie op van alle belangrijke documenten. Beveilig die externe hardeschijf met een zeer lang en moeilijk wachtwoord en zet dat bij iemand anders neer.

Dan is dat veilig en kunnen jullie beide de hond redden....

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat zou bij ons absoluut de kat zijn. Mijn ouders hebben ook superveel babyfoto's van thijmen. Misschien kun je een keer een reserve harde schijf bij familie of vrienden leggen, zit je ook niet meer met dit dilemma :)

10. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

100 procent mijn katten.

11. SeaShell

Misschien denk ik op dat moment ook anders, geen idee.. Maar ik vind de herinneringen van de bevalling/babytijd/kindertijd niet zomaar "spullen"
    Ik zou bijv de hond verkiezen boven mij tv of playstation ofzo, maar foto en filmmateriaal hebben toch een erge emotionele lading.

12. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Tip! Zet de belangrijkste foto's op een server die je vanuit andere pc's ook kunt openen. En of kopieen in een ander huis bewaren.
    Ikzelf het een externe harddisk met alle belangrijke foto's en spullen bij mijn moeder in huis liggen.

Dan heb je alle tijd om gerust je hond te redden :D

13. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Het foto en film materiaal is mega belangrijk voor me maar ik red zeker weten eerst de hond.
    Ik vind het eigenlijk wel raar dat jij de hond gewoon aan zijn lot overlaat in een brandend huis. Niet onaardig bedoeld maar je vroeg ernaar hé ;)

14. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Uiteraard de hond :)

15. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Als je de mogelijkheid hebt om nog iets te redden (brand gaat supersnel) dan zouden dat m'n huisdieren zijn.
    Mijn vriend denkt daar hetzelfde over.

16. SeaShell

Mmm toch best raar dus :)

Maar ik had idd tot gister een externe HDD bij ouders liggen, alleen die is stuk.. Morgen dus een nieuwe kopen en gauw alles daarop knallen en weer bij hun leggen

17. SDonya

SDonya Niet meer actief

Foto/film materiaal, we hebben geen hond

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Waarom kijk je niet voor een beveiligde "cloud"

Dan heb je alles digitaal in de "lucht" en kun jij er en alle tijden bij.
    Hoef je niks op te slaan bij anderen etc. Hoef je geen foto's en films te bewaren want die staan op je cloud.

19. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Haha hier idem :p

Maar als ik wel een hond zou hebben zou ik die uiteraard wel eerst redden, das een levend wezen! :$

20. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wij hebben alles op externe harde schrijf staan dat binnen handbereik ligt bij de honden ik zou dus beide doen

Maar als ik echt moest kiezen .... De honden ... Die zijn echt maatjes met de kinderen en mijn kinderen zouden er heel veel verdriet van hebben als die beestjes er niet meer zijn

Daarbij krijgen opa en oma zo nu en dan ook den fotoboek dus het is niet zo dat we dan totaal geen foto's meer van vroeger hebben van hun

Deel Deze Pagina