Wie kan me een zinnig antwoord geven op het svb kom ik e rniet goed uit. Bij de andere was het een compleet kwartaal op de wereld en dan kinderbijslag. Dus voor mijn januari kind kreeg ik 1 juli kinderbijslag. Nu is maandag mijn mannetje geboren dus ik zei 1januari kinderbijslag maar daar mijn man het niet mee eens. Wie weet dit?
Je krijgt kinderbijslag altijd na afloop van een kwartaal waarin het kindje geboren is. Volgens mij krijg je dus gewoon op 1 oktober al kinderbijslag voor dit kindje. gefeliciteerd trouwens met jullie nieuwe spruit!
Ik denk dan in oktober, vanaf het derde kwartaal. Onderstaande van de site van SVB. Jullie zijn dan puntje 2. Voorbeelden: 1. Uw kind is geboren op 12 april, in het tweede kwartaal dus. Op de eerste dag van dit kwartaal was het kind nog niet geboren. Daarom krijgt u voor het eerst kinderbijslag voor het derde kwartaal. Wij betalen de kinderbijslag als dit kwartaal is afgelopen, dus rond 5 oktober. 2. Uw kind is geboren op 1 april, dus op de eerste dag van het tweede kwartaal. U krijgt dan voor het eerst kinderbijslag voor het tweede kwartaal. Wij betalen de kinderbijslag rond 5 juli. 3. De kinderbijslag gaat omhoog als uw kind 6 jaar wordt. Is uw kind op 1 april jarig, dan krijgt u de hogere kinderbijslag vanaf het tweede kwartaal. Is uw kind op 12 april jarig, dan krijgt u het hogere bedrag vanaf het derde kwartaal.
Nog gefeliciteerd! Ik vrees voor je dat je pas in januari weer kinderbijslag krijgt... 2e kwartaal is nml al begonnen en je ontvangt pas vanaf derde en dan aan het einde.. Ds januari...
Klopt je krijgt 1 oktober je kinder bijslag. In 2011 belde ik het svb met bijna dezelfde vraag. Alleen ons meisje is 2 juli geboren dus wij liepen oktober mis haha. Kregen pas in januarie 2012 voor het eerst.
1 oktober omdat je kindje 1 juli is geboren Was dit 2 juli dan pas in januari SVB - Kinderbijslag - Begin en eind van kinderbijslag en kindgebonden budget
Voor max. Hoeveel kids kan je bijslag krijgen eigenlijk? Volgens Vl. Max drie kids, maar had daar nog nooit van gehoord of me in verdiept
Voor maximaal AL je kindjes totdat ze 18 jaar zijn geworden. er zit geen maximering aan het aantal hoor. Vroeger.... lang geleden, was het zo dat ze werkten met "telkinderen" dus voor ieder kind extra kreeg je meer KB. Maar dat is in 1995 aangepast naar een standaard bedrag per kind, met verhoging op 6 jaar en 12 jaar.
TS: jullie hebben mazzel... je recht op KB gaat al in per 1 juli, dus je krijgt begin oktober je eerste betaling voor dit kindje. Er wordt nl gekeken naar de situatie op de eerste dag van het kwartaal.... in jullie geval is jullie kindje op 1 juli geboren... dus was het er op de eerste dag van het kwartaal... derhalve recht op KB voor dit kwartaal.
Die van ons is ook op 1 juli geboren, en die hele dag telt gewoon mee dus jij hebt gelijk. Ik heb toen gebeld met dezelfde vraag.
Ik dacht ook voor ieder kind maar vriendlief zegt dat het max drie is. Nu hou ik het wel bij twee maar vroeg het me af
1 juli, mijn zoon is ook van 1 juli en ik kreeg in Oktober kinderbijslag, was het 2 juli geweest niet haha.