Hallo dames, Ik was vandaag boodschappen halen en ik til dan altijd een tas van zoeen 6-7kg met flessen drinken erin. Nou krijg ik elke keer erna uren last van me rug en een soort banden pijn. Ik neem aan dus dat dit door het zwaar tillen komt. Want vinden jullie, dat ik het maar aan me vriend over moet laten de volgende keren, of kan dit weinig kwaad Veel liefs.
Nou je lichaam geeft het al aan he, door te protesteren met bandenpijn. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook gewoon doe hoor. Anders kan ik helemaal niets meer en ik heb ook een zoontje rondlopen. Kan moeilijk tegen hem zeggen van doe het allemaal zelf maar.
ik heb er ook last van en ik krijg dan ook gauw last van harde buik. dus de zware tassen laat ik maar aan mijn vent over..
Ik ga altijd twee keer, eerst het drinken dan voedsel, omdat de super aan de overkant zit van de straat. Maarja, dan nog loop ik met een tas drinken van 6-7kg.. Misschien moet ik er ook maar 3 keer van maken dan zodat ik dat kan halveren. Maarja, ik word al gek van elke keer 2 keer gaan, laat staan 3. Kan die supermarkt niet meer luchten of zien, haha
Ik heb zo'n oma rijkarretje, ideaal! zoiets: Google Afbeeldingen resultaat voor http://vandaslerwerkmeester.punt.nl/upload/boodschappenkarretje.jpg
Ohjaaa, die zijn handig. Al moet ik het dan nog tillen tot 1 hoog, denk dat dat nog het ergste is elke keer.
hi als je aan de overkant van de super woont kun je dan niet gewoon met het karretje heen en weer gaan? wel even overleggen met de super. of misschien als je zo dichtbij woont even vragen of er een medewerker mee loopt. ik heb vorige week ook alleen boodsschappen gedaan wel met de auto maar om niet te vaak te hoeven tillen heb ik gevraagt of iemand mij wilde helpen hier deden ze helemaal niet moelijk over en vroegen zelfs of ze het voor me moesten in pakken ( maar dat deed ik liever zelf dan kan ik mijn tassen zo zwaar maken als dat ik zelf wilden) liefs luusje
Ik pak mn tassen de laatste weken gewoon anders in, meer lichtere tasjes ( En dus loop ik vaker van auto naar keuken, maar geen tas meer met alleen drinken, maar meer kleine tasjes ) of ik deel de tassen zo in dat ik alleen het vers mee naar binnen neem en het houdbaar voor mn man in de auto laat staan.
ik vertik het met mijn BI nu...halfje brood haal ik maar zware dingen laat ik dus echt mijn vriend doen of moeder..anders kan je me de dagen erop opvegen...
Waarom verspreid je het boodschappen doen niet over een paar dagen? Als de supermarkt ver weg is snap ik dat je alles in één keer wilt halen, maar als hij aan de overkant van de straat is ga je toch gewoon een paar keer per week? En dan minder? Je moet gewoon een beetje op jezelf passen... maar om dan vriend/manlief alles maar te laten doen...
Tja, je kunt niet zeggen: zoveel kg is goed, en zoveel te zwaar. Jouw lijf geeft dat vanzelf aan. En in dit geval is dat ook zo. Pijn heeft een signaalfunctie, je bekken zijn al iets bezig met verweken, wat natuurlijk nodig is voor straks. Ik zou het idd neit meer doen. Of je vriend laten tillen. Of zelf in stukjes. Dus met de kar naar je fietstas, inladen. Thuis weer in stukjes uitladen.
Als ik alleen ga boodschappen doen en behoorlijk veel gehaald heb dan haal ik het bederfelijke voedsel uit de auto en laat ik de rest (voornamelijk pakken en flessen drinken) in de auto staan. Mijn man brengt dan zodra hij thuis is de rest naar binnen. En tja, hij moet nu ik zwanger ben inderdaad wel meer doen in huis vanwege mijn vermoeidheid, hoge bloeddruk en bekkenklachten. Maar hij weet dat ik doe wat ik kan (en dat is sommige dagen bijna niets en andere dagen iets meer) en heeft het er graag voor over.
ik ga iedere maandagochtend met mijn schoonzus boodschappen doen.. zij duwt de kar als ie voller wordt.. zij beurt ook alle tassen in de auto (ja ik ben verwend) de tassen pak ik zelf in zodat het makkelijker is om naar binnen te dragen.. de aardappels, flessen cola en andere zware niet bederfelijke dingen laat ik in de auto liggen zodat manlief die savonds naar binnen kan dragen... voor de TS: ik zou ondanks dat je de supermarkt niet meer kan zien of luchten toch echt 3 keer lopen en als het kan iedere dag of om de dag...
Als de supermarkt dichtbij is zou ik ook elke dag of om de dag gaan, als je nu al klachten krijgt, dan heb je als je hoog zwanger bent zeker moeite met zelf boodschappen doen! Wat ik nu bv vreselijk vind, is alles wat onderin die diepe karretjes ligt. Het liefste leg ik alles in het kinderzitje, soms ben ik zo snugger om een doos omgekeerd onderin te zetten en daar de boodschappen op want steeds zo ver bukken vind ik erg lastig. Van de week heerlijk boodschappen gedaan met mn moeder & broer.
Ik zou het idd verdelen over meerdere tassen en/of dagen. Of aan je vriend overlaten of bestellen via albert.nl Je kunt niet zeggen dat 6-7 kilo perse te zwaar is, ik moet bijv mijn zoontje regelmatig tillen en die weegt tegen de 14 kilo... Maar als je last hebt is het te zwaar, al zou het maar 3 kilo zijn.
Als je last krijgt van je banden of harde buiken is het te zwaar. Ik ga nu om de dag boodschappen doen en zware dingen laat ik over aan mijn vriend.
Luisteren naar je lichaam meid! Ik zou het niet meer doen, of meer verspreid je boodschappen doen. Misschien een tip voor als je het met de auto doet: alles in je karretje pakken en bij de auto pas in een tas of kratje zetten. Dan laten staan tot manlief thuis is, kan die het uit de auto halen.