dag indeling

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavd, 15 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    willen jullie die hier eens neerzetten?
    mijn is in grote lijnen altijd het zelfde eigenlijk nu ik een kleintje heb hoe zit dat bij jullie?

2. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    06.00 wakker worden door onze dochter,even een speen erin
    07.00 dochter weer wakker en een fles geven.
    07.30 beiden aangekleed en beneden.
    07.30-09.30 dochter wat spelen en ik opruimen hond uitlaten vaatwasser uitruimen, zelf eten hond eten etc.
    09.30 dochter eten geven.
    10.00 meestal een rondje wandelen met de hond
    10.30/11.00 dochter naar bed.
    11.00-12.30 tijd voor mezelf
    12.30 dochter weer wakker dus uit bed, aankleden, fles geven met boterhammetje.

als ik moet werken dan breng ik haar rond 12.50 naar de opppas en haal ik haar om 18.00 op. dan is het om 18.15 eten maken en rond 19.00 dochter naar bed brengen en daarna tijd voor mezelf.

13.00 ga ik meestal boodschappen doen of winkelen of naar een vriendin of familie.
    14.30 dochter eten geven/fruit.
    tussendoor nog ergens de hond uitlaten.
    15.00-16.30 spelen dochter en ik nog een wasje wegwerken of net wat er gedaan moet worden.
    16.30/17.00 dochter naar bed brengen.
    18.00 dochter weer uit bed en eten gaan koken.
    18.20 eten
    19.00 dochter fles en naar bed.
    19.15 quality time met mn man.

3. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    tegen 10-en word D. Wakker.
    Gaan we naar beneden en zet ik haar in de box met een broodje of fruitzakje. Ga ik de afwas doen, keuken afnemen en dweilemmer klaarmaken. Dan ga ik de woonkamer afnemen. Stofzuigen & dweilen woonkamer, trap en boven.
    Wc afnemen. Dan dweil ik woonkamer gang trap enz.
    Als dat droog is ga ik de keuken stofzuigen en dweilen.
    Dan is het rond 11/12 uur en gaan we broodje eten.
    Douchen. Tegen 13.00 gaan we meestal boodschapjes doen of even visiten.

Rond 18.00 ga ik koken en dan gelijk eten. Nog even zitten internetten/ tv kijken o.i.d. tussendoor doe ik wasjes (vaak in weekend). Op maandag heb ik een uitgebreide schoonmaak dag en doen we pas tegen 16.00 boodschappen.

Ik plan verder niet echt. Dochter heeft geen vaste slaaptijden, slaapt vaak ook hele dagen niet. Valt meestal tegen 20.00 in slaap, soms eerder of later. Ze krijgt eten wanneer ze wel enz.

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hier totaal geen vaste dagindeling. Ik ben nog niet zo goed in het thuismoederschap hahaha! Elke dag is anders, en vind het voor dit moment wel prima. Regelmaat komt vast nog wel... Ooit...

5. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0

haha hier ook niet altijd hoor maar in grote lijnen meestal wel pas me wel aan aan hem als hij een keer niet wil slapen of eerder eten wil :D

6. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ik werk niet volgens een schema, iedere dag is hier anders

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

Tussen 07.00 en 07.15 uur opstaan, wassen (douchen doe ik vaak 's avonds) en aankleden
    07.15-07.30 uur kinderen uit bed
    07.45 ontbijten
    vaatwasser uitruimen, wasje in de machine oid
    09.45-10.00 koffie drinken
    10.15-10.30 T. (jongste) naar bed en A. (oudste) wassen/douchen en aankleden
    dan ga ik meestal was vouwen e.d. terwijl mijn dochter zelf speelt
    11.45-12.00 T. weer wakker, hem wassen/badderen en aankleden
    12.30 lunchen
    13.00 A. naar bed
    dan wat huishoudelijke klusjes en met T. spelen
    14.30 A. weer wakker
    14.45-15.00 naar buiten, wandelen
    soms valt T. dan in de wagen weer in slaap. Zo niet dan gaat hij naar bed als we weer thuis zijn
    ca. 16.30 vast aardappels schillen e.d. zodat ik het alleen aan hoef te zetten als mijn man smst dat hij in de trein zit :D
    17.45 eten
    19.00-19.30 T. een flesje en naar bed en A. ook naar bed
    19.30-19.45 stofzuigen (en op maandag ook nog dweilen)

En als ik klaar ben met stofzuigen en eventueel dweilen dan kan ik eindelijk zitten!

Zo gaat het dus eigenlijk alle doordeweekse dagen dat ik thuis ben. Behalve vandaag, want vandaag vond ik het weer veel te mooi om wasjes te vouwen enzo :D.

8. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hier ook vaak een vaste dagindeling:

Rond 7.30 wordt Anne wakker, dan maak ik een beker melk voor haar klaar. Als die op is knuffelen we lekker op de bank, met een boekje erbij :)
    Rond 8.15 gaat ze in badje, 8.45 ontbijten we samen.
    Dan na het ontbijt zet ik haar even in de box, ga ik het huishouden deels doen. Daarna douche ik me snel.
    Om 10.30 krijgt ze fruit, daarna lekker samen spelen of naar buiten frisse neus halen.
    12.30 eten we samen een broodje, daarna gaat ze naar bed. Kan ik even iets voor mezelf doen (internetten, tuin o.i.d)
    Tussen 15.00 en 15.30 is Anne wakker, krijgt ze iets tussendoor. Ik maak het eten klaar.
    Spelen tot 17.00 uur, eten.
    Na het eten gaat mijn vriend met haar ravotten, ik doe de afwas en ruim de bende op ;) Soms werk ik de was ook nog even weg.
    Vaak krijgen we dan nog visite, of we gaan even weg.
    19.00 krijgt ze hier nog een beker melk en dan slapen.
    Tijd met vriend.....

Mijn dag in een notendop..

9. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik moet zeggen dat toen ik nog alleen A.'tje had ik niet zo'n strak dagritme had, maar nu met 2 kleintjes van (bijna) 23 maanden en (bijna) 9 maanden die op verschillende tijden slapen moet het eigenlijk wel, want anders kom ik echt helemaal nergens aan toe.

10. Babystew

Babystew Niet meer actief

Brr ik krijg altijd de kriebels van tijdschema's. Kan er niks aan doen.

Hier gaat alles zoals het uitkomt op die dag, maar slapen en wakker worden is meestal wel ongeveer rond dezelfde tijdstippen. Flesjes zorg ik dat ze om die 3/4 uur iets krijgt. 's Avonds slaapt ze rond 23:00. Bij meerdere kinderen snap ik dat het echt noodzakelijk is om te plannen, maar bij eentje doe ik het graag zo.

11. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Elke dag is anders! Maar sommige dingen zijn toch dagelijks in grote lijnen het zelfde, dus voor zover kan mijn lijstje;

Gemiddeld tussen 08.00 en 10.00 opstaan. Ligt er aan hoelang dochter slaapt.
    Dan eten, even tv kijken en dochter aankleden.
    Tussen 13.00 en 14.00 gaat dochter nog een uurtje naar bed.
    Tegen 18.00 gaan we eten
    en rond 19.00/19.30 gaat dochter weer naar bed.

Tussen door douche ik en kleed ik mezelf ook nog aan.
    Gaan we boodschappen doen of even op visite etc.
    Ook word tussendoor de hond nog uitgelaten en de andere dagelijkse bezigheden.

12. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Hier gelukkig ook geen schema, daar kan ik echt niet tegen als ik sochtends al weet wat ik de hele dag 'moet' doen.
    Ik doe dingen wanneer ik vind dat het nodig is, en als ik geen zin heb doe ik het niet.
    Zoontje heeft we zn ritme met slapen en eten/drinken

13. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    7:00uur opstaan
    7:30uur ontbijten
    daarna gaat John spelen en ik even pc-en
    tegen 10:00ur boodschapjes doen
    zijn we tegen 11:30 terug (lopend 20 min heen en 20min terug)
    dan broodje eten, dan gaan John slapen en dan kan ik even huishouden doen en pc-en
    13:00/14:00 uur komt John uit bed en dan met hem spelen
    tegen 16:00uur fruitje en weer spelen
    18:00uur avondeten
    19:00uur douchen
    19:30 John flesje en slapen
    tijd voor ons zelf :)

14. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    7:00 worden we gewekt door onze zoon
    7:15 drinken we gezellig met zijn allen kopje koffie (fles melk) en een ontbijtkoek op bed. Als we moeten werken gaan ook de boterhammen mee ;)
    8:00 aankleden en opstaan, meestal gaan we dan even wandelen/boodschapjes doen etc
    10:00 fruithap
    12:00 lunch en daarna een middagdutje voor onze zoon
    15:00 wordt hij wakker en krijgt hij meestal nog de boterhammen/fruitjes die hij niet heeft willen eten
    17:00 tussendoortje
    18:30 avondeten
    19:00 klaarmaken voor bed en tijd voor onszelf!

Wanneer meneertje wakker is kom ik vaak moeilijk aan dingen toe zoals douchen en het huishouden. Hij wil toch erg veel entertaint worden :(

15. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hier een redelijk strak schema - dat nooit precies zo loopt ;):

- 6/7u kinderen wakker. Als ze nog kletsen eerst naar beneden 3 papflessen maken en boterhammen voor mij en m'n man, anders kisds vast mee naar beneden.
    - kinderen naar beneden, wassen, aankleden en drinken
    - opruimen, wasje erin, fruit klaarmaken
    -9u fruit voor de kinderen, daarna naar bed
    - zelf douchen, aankleden, wat rommelen in huis (wc's schoonmaken, was vouwen, etc) of even rustig koffie drinken ;)
    - rond 10.30 kinderen eruit, flesjes diksap oid maken, R helpen met drinken
    -12.45 brood klaarmaken (8 boterhammen in kleine stukjes + drinken + medicijnen + 2 boterhammen voor mezelf
    -13u brood eten met z'n vieren
    -14u kids naar bed, dan opruimen, stofzuigen en om de dag dweilen
    -even relaxen of in huis rommelen
    15/15.30 kids uit bed; samen thee drinken, spelen
    - koken, kleertjes volgende dag klaarleggen
    - 17u eten afmaken/opwarmen, luiers, etc
    - 17.15/30 samen eten
    - 18.00 kinderen kijken Sesamstraat; ik ruim op en hijs ze 1 voor 1 in pyjama en maak kleine flesjes voor de meiden
    - 18.45 meiden flesje
    - 19.15 meiden naar bed, Rutger flesje
    - +- 19.45 kinderen allemaal op bed; keuken opruimen, was verzamelen, playpen opruimen, flessen schoonmaken....en dan RUST!

Op wo is mijn moeder er en gaan de kinderen na de lunch in bad; op zaterdag of zondag gaan ze na het fruit in bad. Op dagen dat ik hulp heb ga ik soms even alleen een boodschap doen en met lekker weer zoals vandaag wandelen we als ze uit bed komen of na de lunch (dan slapen ze tijdens het wandelen).

16. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    in grote lijnen is dit het "schema"

07:30 word dochter wakker, ik geef haar een speeltje in bed en ga mezelf wassen en aankleden (douchen doe ik s'avonds) daarna dochter wassen en aankleden.

08:15 Samen ontbijten. daarna spelen of we gaan ergens heen.

12:00 Samen lunchen.

12:30/13:00 Dochter naar bed en tijd voor het huishouden en voor mezelf.

15:00 dochter wakker, wat drinken als ze nog geen fruit heeft gehad krijgt ze het dan en anders een koekje. daarna spelen of we gaan nog even weg.

16:45 eten maken.

16:15 eten. daarna ouwehoeren met papa, en ik de vaat wegwerken en nog wat opruimen.

18:30 douchen met papa

19:00/20:00 naar bed en hebben wij tijd voor onszelf.

oef het ziet er toch wel uit als een echt schema, hoezo burgerlijk:p naja ik vind structuur belangrijk;)

17. tulip

tulip Niet meer actief

hier wel een vast schema en ik krijg de kriebels van mensen die er de kriebels van krijgen, want het klinkt als commentaar, maar sommige kindjes doen het gewoon goed op een vast schema.

Toen ze kleiner was had ik echt wel vaste tijden voor eten e.d. maar dat wordt natuurlijk iets minder naar mate ze ouder werd.

tussen 7.00 en 8.00 wordt meisje wakker, tot half 9 ligt ze lekker bij mij in bed en kijkt ze wat t.v. Ze wil absoluut niet meteen uit bed, moet rustig opstarten net als mama;)

om half 9 saampjes ontbijten, lekker in pyama, dat vind ze heerlijk. Soms kijken we tv ondertussen, soms niet.
    Na het ontbijt speelt ze even en kleden we ons aan.
    Ik drink ondertussen lekker een bakkie thee.

Rond een uur of 10 gaan we even de deur uit meestal, dat kan zijn: op visite, boodschappen doen of gewoon lekker een stukkie fietsen of lopen in de buurt of naar de hertjes op de hoek bijvoorbeeld. In de zomer ontbijten we vaak al buiten, dus dan is het net even anders.

Tussen half 12 en 12 uur zijn we terug en eten we een boterhammetje. Tussen 12 en half 1 ligt meisje op bed en slaapt ongeveer tot 2 uur half 3.

Als we s ochtends echt ergens heen zijn geweest, zoals visite, peutergym o.i.d. dan gaan we s middags niet echt weg. We gaan wel altijd even naar buiten, ook s winters, maar dat kan ook een kort rondje buiten zijn, ff een frisse neus halen. In de zomer zijn we altijd buiten.

Rond een uur of half 5 zijn we meestal terug thuis en dan kijkt moppie vaak een dvdtje of ze speelt. We eten om 6 uur. Na het eten met dit weer duiken we nog even lekker de speeltuin in, of we gaan een stukje fietsen buiten.

Om 19.00 uur gaat ze om de dag onder de douche of in bad en om 19.30 is het bedtijd.

18. Mily

Mily Fanatiek lid

2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Hier wel een strakke dag schema anders raakt mijn zoontje in paniek:

7:00 worden wij wakker
    7:15 kinderen eruit broodje eten
    8:00 aankleden en klaar maken voor school
    8:30 Milan naar school dochtertje en ik weer naar huis.
    9:00 afwas wasje erin bedden opmaken.
    10:00 drinken en wat eten
    12:00 zoontje weer van school halen broodje eten en maandag en de dinsdags 13:15 weer naar school.
    13:00 stofzuigen doekje door de badkamer heen
    14:00 zoontje gaat vaak nog even naar buiten om te spelen alleen naar buiten vindt hij heerlijk en is dan helemaal in zijn element
    15:00 wat drinken en eten
    15:30 spelen/even tv kijken
    16:30 eten maken
    17:00 eten
    18:00 bad tandpoetsen nog even knuffelen boekje lezen
    19:00 kinderen op bed

Deel Deze Pagina