Hoeveel kans op een tweeling bij iui?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Linneke8, 31 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Weet iemand hoeveel procent kans je hebt op een meerling bij iui?

2. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik weet niet hoeveel % meer kans, maar doordat er vaak gebruik wordt gemaakt van hormonen kunnen er meerdere eitjes gaan groeien, springen en dus bevrucht worden. mss Google erop na slaan?
    zelf bij de 1e IUI zwanger geworden van een tweeling, maar dit ging helaas mis, 1 is er wel overgebleven. ;):)

3. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Hey meis,

Hebben jullie een folder meegekregen van het ziekenhuis over IUI?
    In de folder die wij kregen staat dat bij IUI's met Clomid + 1 injectie pregnyl waarbij een zwangerschap ontstaat, de kans op een meerling 5% is.
    Bij IUI's met dagelijkse injectie Puregon of Gonal-F is dit ongeveer 20% in het geval van een zwangerschap.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

4. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linneke: dat is ook per stel verschillend. Je leest overal een gemiddelde, maar het is natuurlijk sterk afhankelijk van onder andere de reden waarom het zwanger worden niet lukt. En natuurlijk ook van het aantal eitjes wat je hebt bij je inseminatie.

Ik heb al meedere IUI's gehad met meerdere eitjes, maar mijn luteale fase is te kort en lief z'n zwemmers zijn verre van top. Bij ons is het dus nog niet eens gelukt om er eentje te bevruchten.

De kans op een meerling is iig groter dan bij natuurlijke verwekking, maar het is van zoveel factoren afhankelijk dat het lastig is om er een percentage aan te hangen voor jouw persoonlijke situatie.

Wij hebben nu net een inseminatie achter de rug met 3 (of misschien zelfs 4) eitjes en het zaad was nu eindelijk eens iets beter, dus wie weet..........

5. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Ik heb het opgezocht en met prikken is het 20%

6. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Mij lijkt een tweeling heel leuk, of mag ik dat niet zeggen.. :) zal wel heel zwaar zijn, zowel zwangerschap als het eerste jaar, maar toch lijkt het me helemaal fantastisch. :)

7. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Mij ook! Vandaar deze topic!

8. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit me er bij aan. De zwangerschap lijkt me eng ivm alle risico's, maar het hebben van een tweeling lijkt me zo bijzonder!

9. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ja mij dus ook! :D Ik heb stiekem ook zooooo'n ernorme hoop erop! Ik had één eitje, en een hele kleine kanshebber aan de andere kant. Ik hoop zoooo dat ie mee gesprongen is! En dan moeten ze natuurlijk allebei nog innestelen etc..maar goed. Ik zeg al tijden tegen manlief dat me dat zo bijzonder lijkt. Hoewel het, zoals eerder gezegd, ook een risico is, en ook zwaar, maar dat zou ik er wel voor over hebben. :) Volgens mij verklaard iedereen mij voor gek met deze wens. Haha. 1 is ook fantastisch hoor, laten we dat voorop stellen, maar 2 is toch net ietsie bijzonderder.. Hahah. ;)

Hadden jullie al een IUI poging gehad? weet ik ff niet meer...

10. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    de kans is wel wat groter idd omdat je door hormonen je follikel groei stimuleert. Ik had met iui altijd 2 of 3 eitjes. De laatste keer ook 2 en ben zwanger van 1 kindje. Ik heb ook altijd gedacht beter 2 dan geen, snap je helemaal :D

11. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik ben wel zwanger geweest van een tweeling, terwijl er volgens de gyn maar een eitje zat. (blijkbaar is er nog een mee gesprongen) maar helaas heeft 1 kindje het niet overleefd. Ik vond dat toen zo erg, dat ik zei dat ik het andere kindje ook niet meer wou. Uiteindelijk was het ook goed zoasl het is gegaan, maar sinds die tijd is het gevoel voor een tweeling wel sterker geworden.

12. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Vlinder, ik heb er 1 ronde op zitten, jij dus ook

13. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb idd 1 ronde IUI gehad, nu op het wachtbankje van de 2e IUI. maar heb nog wel een ronde zelf geklust icm hormonen, want het lab was gesloten in de zomer, dus ze voerden geen IUI's uit, dus toen maar zelf aan het proberen geweest. ;)

Zit je nu op het wachtbankje? hoever ben je in je 2e ronde??

Deel Deze Pagina