haha h gerrina, mafferd ben je ook he ik zal het niet meer doen ok haha maar van die laatste was ik ook doodgeschrokken , en manlief lag maar in een deuk.. maar goed, ik ga nu voortaal leuke filmpjes zetten, en ninetje ik heb die bandstemmen gehoord, maar daar kom ik helemaal niet uit wijs er staat wel achter wat ze proberen te zeggen, maar vind dat wel heel erg ver gezocht! je hoort wat je wilt horen....
Klopt nachtvlinder... Echter zijn er ook heel duidelijke bandstemmen maar euhm...er zijn tenslotte nog mensen met een cassette recorder hoor
Ja zeker kan dat! Sommige geesten zijn erg krachtig, ze kunnen tenslotte ook met borden smijten en andere spullen laten bewegen...
Wie van jullie is er trouwens bekend met het *automatische schrift*? Ik ga dus elke maand naar een paranormaal healer, ze werkt met de biosensor en met stenen, Echter is ze nu ook *geroepen* voor het medium schap en schrijft ze elke keer een brief waar ze dus antwoorden krijft van haar gids/een overleden dierbare van de persoon enzo. Ik heb al 2 brieven liggen die afkomstig zijn van mijn moeder. Erg apart hoor. Deze dame weet dingen die ik haar niet heb verteld!
En het zijn geen dingen die je eigenlijk altijd wel ergens kunt plaatsen of interpreteren als... Zijn het echt heel concrete dingen?
Het zij heel concrete dingen, Het is geen kan het zijn dat...kan het zijn dit... Bij het zien van een foto kan ze zo dingen vertellen uit die peroons verleden. Zo heb ik haar een keer een foto van mijn schoonmoeder laten zien, ik heb de vrouw, helaas, nooit gekend. Zonder te weten waar mijn schoonmoeder aan gestorven is, kreeg ze het zeer benauwd, druk op de borstkast en moeite met ademhalen, mijn schoonmoeder is overleden aan longK. Ze had ook zon buikpijn, maar ik zei haar nog, nou das niet mijn schoonmoeder want ik weet niks van buikpijn of dergelijk... Later aan manlief gezegd en die werd stil ervan, zijn moeder heeft een heftige buikoperatie moeten ondergaan en ik wist hier niks van af...
Ja, dat zijn rare dingen, he? Dan sta je inderdaad wel even heel erg raar te kijken. Ik heb zelf nooit zoiets meegemaakt en moet dus nog eerst zien en dan geloven. Stom he? Maar ach, ik denk dat dat de aard van het beestje is. Dat dat gewoon bij mensen hoort...
K snap je helemaal Renate, K heb het zelf nu nog af en toe hoor, wil toch alles verklaren K ben ook zon muts van eerst zien dan geloven maar euhm... Wat als ik zie...denk dat ik hard zou wegrennen
Ik ben bekend met automatisch schrift een medium heeft voor mij 6 kantjes volgeschreven over mijn leven met de meest geheime details. zelfs over de familiebanden, ik heb een stiefvader en ken mijn echte vader niet. tevens wist ze me te vertellen dat ik mijn broertje verloren had. dus is niet zomaar voor iedereen van toepassing. ze wist helemaal niks. dus ninetje ik vindt het echt super dat automatisch schrift zoiezo alles wat met spiritualiteit te maken heeft.
Wat "toevallig" dat je over automatisch schrift begint. 7 jaar geleden (zie ik nu hier op die brief staan) heeft iemand ook ooit voor mij geschreven. Een boodschap van mijn opa. Ik ben die brief al jaren kwijt. Nu hebben we net de zolder helemaal opgeruimt en kom ik die brief tegen. Nu ga ik ff lekker zitten, uitrusten van het harde werken, om ff lekker te forumen. En wat denkt je. Gaat het hier opeens over automatisch schrift. Najah! Heb 'm net weer ff gelezen. Kweet eigenlijk niet wat ik er van moet denken. Wat hij schrijft KAN van hem af komen. Maar ik weet niet meer hoeveel ik haar (de schrijfster) toen heb verteld. Het is allemaal zo lang geleden. Maar toch fijn dat ik hem terug heb gevonden. Nu lag er ook een cassette bandje bij. Dat is van een ander medium die me iets verteld over vorige levens en over mijn gidsen. Maar helaas kan ik 'm niet meer afluisteren. Geen cassette recorder of walkman meer in de buurt hahaha In grote lijnen weet ik nog wel wat er op staat maar het zou leuk zijn als ik 'm nog een keer zou kunnen beluisteren.
Voor wat betreft die vraag over geesten kunnen voelen... Ja zeker wel. Ik voel mijn hoofdgids bijna dagelijks. En mijn opa ook regelmatig. Ik herken mijn hoofdgids doordat zij me aan de binnenkant van mijn linkerhand kriebelt. En het voelt echt als kriebelen alsof iemand je gewoon kriebelt. Heel lichtjes. Mijn opa herken ik doordat hij mij onder mijn voet kriebelt. Ik weet nog de eerste keer dat dat was. Een medium had mij daarop attent gemaakt. Ze zei: let daar maar es op. Eeen paar dagen later kreeg ik ontzettende jeuk onder mijn linker voet. Het kriebelde vreselijk en wat ik ook deed...krabben...wrijven...stampen...die kriebel ging niet weg. Werd er gek van. Na een half uur schoten de woorden van dat medium me opeens te binnen. Oh, zei ik, Opa ben jij dat? Jaja ok nu weet ik het wel. En de enorme jeuk (kriebel) was opeens verdwenen. Vanaf die dag kriebelt ie regelmatig. Maar dan véél rustiger hahaha Die ene keer was alleen maar om me ervan bewust te raken. Ik voel ook regelmatig "anderen" in de buurt. Maar weet dan niet wie dat zijn of wat ze willen. Ik kan wel voelen of het een goede is of een kwade. Heel soms weet ik wel wie het is die me aanraakt. Hoe ik dat weet kan ik niet uitleggen. Dat is een gevoel. Kortom...ik ben heldervoelend
Ik denk dat iedereen heldervoelend, helderziend of helderhorend kan zijn. Maar niet iedereen staat er voor open.
Klopt een klein beetje. Ik ben zelf van mening: hoe ouder de ziel hoe meer "gevoelig" je bent. Hoe vaker je bent gereïncarneert (dus hoe vaker je in die "andere wereld" bent geweest) hoe meer indrukken er achter blijven in je geest. En er dus opener voor staat en gevoeliger voor bent. Snap je een beetje wat ik bedoel? Mijn moeder bv is al zo'n oude ziel dat ze al bijna "klaar" is. Dus niet meer terug hoeft te komen voor het aardse leven om te leren. Ik zie namelijk het aardse leven als een leerschool. Ikzelf ben denk ik pas halverwege (misschien ietsje d'roverheen)