Hai allemaal, Ik kan wel even wat advies gebruiken... Ik ben al vanaf het begin van mijn zwangerschap ziek (hyperemesis) en mijn werkgever heeft me volledig ziek gemeld. Ik dacht zelf dat het na een paar maand wel beter zou worden en ik weer aan het werk zou kunnen, maar helaas. Ik heb het regelmatig geprobeerd, maar steeds wordt het overgeven dan zo extreem dat ik nog verder van huis ben. Inmiddels ben ik ook bij de bedrijfsarts geweest en die heeft gezegd dat ik niet meer kan werken en dat ik dus moet stoppen met het steeds weer proberen. Hiervan heeft ze ook een verslag gestuurd naar mijn werkgever. Maar nu weet ik niet zo goed hoe ik nu verder moet. Word ik nu geacht contact op te nemen met mijn werkgever? Zij hebben immers het verslag van de bedrijfsarts gehad, dus ze zijn op de hoogte van de stand van zaken. Echter heb ik net thuis even ingelogd om mijn werkmail te checken en zag dat er nog behoorlijk wat vragen, verzoekjes e.d. naar mij gemaild waren. Nu weet ik niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Ik voel me heel verantwoordelijk voor mijn werk en wil het ook niet graag loslaten, maar anderzijds moet ik een keer de knoop doorhakken en duidelijk maken dat ze echt niet meer op me kunnen rekenen de komende maanden. Maar dat is zo moeilijk! Ze hebben gelukkig al wel een vervanger geregeld. Hij begint over 2 weken. Maar ik weet ook dat ze er op mijn werk vanuit gaan dat ik hem in ga werken. Nou wil ik hem wel een beetje wegwijs maken, maar ik ben echt niet in staat om iedere dag te komen. Ik ben nogal een schijterd op dit gebied. Wil iedereen graag tevreden stellen en vind het dan ook heel moeilijk dat ik niet aan hun verwachtingen kan voldoen en durf dat dus ook niet goed aan te geven. Maar wat nu? Alvast bedankt voor het meedenken! Gr. Stefanie
Hai, Belletje naar de werkgever kan nooit kwaad. Het is voor beide partijen vervelend dat je niet komt werken, en een berichtje zullen ze vast op prijs stellen dat dat ze opeen niets meer horen. Overleggen en beetje wederzijds begrip werkt volgens mij altijd het beste... Misschien kan je iets regelen dat je af en toe vanuit huis wat mails/telefoontjes doet als dat kan met jouw situatie p dat moment en wat betreft je werk. vooral :beterschap!!
Ik zou ook even bellen naar je leidinggevende en samen bedenken wat de beste oplossing is.. Misschien kun je het wel gewoon telefonisch regelen met je vervanger of via de mail.. En voor de dingen die je echt niet zo uit kunt leggen een ochtendje of een middagje heen gaan..
Ik heb ook alles nog met mijn leidinggevende doorgesproken, misschien schijt je op dit moment nog allerlei kleuren bij het idee maar daarna is er tenminste duidelijkheid toch! De bedrijfsarts heeft je 100% ziekgemeld en in dat rapport staat dat je niet meer werkt vanaf een bepaalde datum, dus vanaf dan hoef je ook echt niet meer te werken. Uit loyaliteit kan je overwegen om thuis via de mail wat te helpen. Zij zullen het erg op prijs stellen als je contact opneemt dat weet ik zeker, en je hoeft dus helemaal niet meer te komen als in het rapport staat vanaf heden 100% ziekgemeld.
Hai allemaal, Bedankt voor jullie tips. Ik ga morgen maar eventjes naar kantoor om wat dingen te regelen. Ik heb thuis al een lijstje gemaakt met zaken die ik over moet dragen. Nu alleen nog 'even' de moed verzamelen Groetjes, Stefanie
herkenbaar! Ik ben vanaf wk 16 ziek thuis, heb om de dag een migraine aanval en kan dus niet functioneren. Bij mij ging alles heel snel, 3 weken thuis, afspraak arbo en die vond dat ik niet kon werken. Wel mocht ik als het ging/gaat, 3 dgn 4u wat proberen, maar ben eigen baas. Ik heb meteen mijn baas gebeld, leuk vonden ze het niet, maar het is nu eenmaal zo. Ze hebben ook niets aan iemand die steeds af moet bellen en niet functioneert. Momenteel gaat het wat beter, maar vandaag weer een dag niet.... Volgende wk weer een date bij de arbo en daar kan ik altijd wel tegenop zien, want wat vinden zij? Succes op je werk, laat je niet gek maken! Je doet je best, meer kan je niet doen en bedenk dat dit voor jou en het kindje echt het beste is!! Groetjes, mex