Galbulten bij zoontje van 6

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by miramare, Jan 10, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miramare

miramare Bekend lid

Mar 1, 2013
    791
    147
    43
    vanavond vanaf een uurtje of 5 kreeg mijn zoontje ineens fel rode uitslag. Het jeukt vreselijk en werd steeds erger, toch maar de hap gebeld en conclusie: galbulten.
    Zalfje en een drankje meegekregen.
    Arts had het over een allergische reactie, maar kan niets bedenken. Hopelijk gaat het snel weer weg. Iemand hier ervaring / tips?
    Hij had het ook over een evt allergietest? Hoe gaat dat in zijn werking bij een kind?

2. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Galbulten kunnen ook uren na contact met het allergeen komen.
    Ik had last van drukurticaria (kreeg grote harde galbulten van druk op de huid) en die kwamen stipt 4 uur later. Dag later was het weg.
    Het kan dus goed zijn dat je zoontje al eerder op de dag in contact is geweest met het allergeen. Voeding kan geloof ik zelf een dag later nog klachten geven.
    Bij mij deed het ook nog veel pijn en niets hielp, het was gewoon uitzitten.
    Hopelijk werken de zalf en het drankje wel bij je zoon.

Edit: krabben maakt het echt veel erger door de histamine die door het krabben vrij komt. Dus als het hem lukt eraf te blijven is het ook sneller weg.

3. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Het zou idd een allergische reactie kunnen zijn.
    Als het vaker voorkomt zou ik pas een (bloed)test doen en via het bloed weet je helaas nog niets 100% omdat in veel gevallen in het bloed weinig reactie is en qua lichaam heel veel gebeurd.
    Ik zou het even aankijken en bedenken wat hij gedaan heeft, waar hij is geweest, waar hij in aanraking mee is gekomen (planten, dieren, buiten spelen etc) dus niet alleen eten, vaak krijg je dan een andere reactie.

4. Sascha87

Sascha87 Actief lid

Dec 3, 2014
    419
    114
    43
    Hier heeft de oudste het ook regelmatig. Wij hebben ook zalf en een drankje gekregen, wat gelukkig redelijk goed helpt. Hij wordt er vooral wat rustiger van, wat hem helpt om in slaap te komen.

Allergie-test kan, maar heeft meestal weinig zin. Het is heel erg moeilijk om te achterhalen waar het vandaan komt. Kan van het eten zijn, kan van het weer zijn, kan van stress zijn, die galbulten kun je echt overal van krijgen.

Ik ben er hier ook nog steeds niet achter, maar we weten nu hoe we ermee om moeten gaan, en dat de bulten uiteindelijkvanzelf weer verdwijnen

Succes!

5. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    1,748
    223
    63
    Mijn neefje kreeg het van de bruisballen voor in bad!

6. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    kijken of hij luizen heeft(of iemand in de groep op school) of de kat in het huis vlooien heeft. voor de zekerheid. want deze dingen kunnen ook enorme bulten geven als je daar gevoelig voor bent.

7. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Mijn zoontje heeft het eens gekregen als reactie op een muggenbult. Zat helemaal onder. Zo sneu.
    Kreeg ook zalfje en drankje. Duurde wel drie dagen voor het geheel over was.

Share This Page